|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
![]() Aldri mer "Jul i Skomakergata"http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...a-3653855.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Trodde det var bestem allerede da de sendte den siste gang jeg, at det VAR siste gang? Da kjøpte jeg den på dvd.
![]() |
#4 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Vi har den på DVD og ser den alltid i tillegg til den som er på TV. Helt grei ordning. Barna elsker den forøvrig.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Jeg syns det er helt greit. Jeg syns serien er utdatert og teit. Det lages mye bedre barneunderholdning nå (om vi ser bort i fra blåfjell
![]() |
#6 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Jeg synes også det er helt greit att den ikke sendes igjen, det er nok vi voksene som ønsker den for den får tilbake gode juleminner. Den finnes på dvd og vi har den og bare det elste barnet her i huset gadd og se lengst på den for og si det sånn, så gla det ikke blir 24 episoder av den som julekalender på tv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Jeg synes også det er helt greit at den serien ikke sendes igjen. Den er utdatert og jeg kan ikke tenke meg den ville blitt noen stor suksess om den ble sendt igjen. De som vil se den,kan kjøpe den på DVD. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Det går helt greit for min del. Har aldri likt den serien. Jeg var vel ti år gammel første gang den ble sendt, og ikke da engang likte jeg den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Textrovert
|
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Jeg liker serien, og savner den. Og jeg synes det er litt historieløst å disse serien så veldig mye i ettertid. Den var jo tross alt den første julekalenderen på norsk tv, og den første i sitt slag. Men det er greit at de dropper den. Tidene forandrer seg jo, og sånn er det bare.
![]() |
#11 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Har du sett på en episode nå nylig? Det skjer ingenting i noen av episodene.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"
Ja, jeg ser en episode hver dag jeg, så jeg har sett 7 hittil i desember.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Kan noen fortelle meg HVA det er som er så utdatert i Jul i skomakergata? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Det skjer nada. Virkelig. Hver eneste episode er utrolig omstendig rundt en handling om ingenting. Den mangler nerve og spenning. Den er utadert bare på måten verden er fremstillt, ingen gjennkjennelse for dagens barn (eller voksne). Og skuespillet som blir prestert er helt, helt fryktelig utdatert. Alt for teatralsk og overspillende i forhold til det som er "skikken" i dag. Det hele virker veldig fjernt og kunstig sett med vår samtids øyne.
![]() |
#16 |
Jeg bor i en stubbe!
|
Jeg syns det var ekkelt og suspekt på 80-tallet. Jeg var seks år og syns hele greia var håpløst kjedelig på sitt beste.
![]() |
#17 |
Crazy Cat Lady
|
Ja til Theodor og Tassmus!
![]() |
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Jeg synes beslutningen er helt grei. Serien er jo ikke spesielt god, og jeg er helt sikker på at den ikke hadde fenget mine barn.
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
Tja, jeg syns det i grunn er historieløst å mene at den er så himla bra. Det finnes produksjoner fra samme tid av adskillig bedre kvalitet enn denne, som har tålt tidens tann. Den er jo ikke spesielt bra, selv om den selvfølgelig har en plass i historien som norsk TVs første julekalender og storsatsing på barn.
![]() |
|
|