Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor lenge steke en skinkestek?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-12, 12:40   #1
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Hvor lenge steke en skinkestek?

Vi skal ha skinkestek til middag i dag. Og jeg husker aldri hvor lang tid jeg må beregne. Den veier 1,7kg og er surret.
Hvor mange grader og hvor lenge bør den stå i ovnen?

Gammel 01-01-12, 13:07   #2
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge steke en skinkestek?

Det beste er om du har steketermometer - men har du ikke det så pleide mamma å si en halv time på steken pluss en halv time per kilo. Jeg hadde stekt den steken i ca. halvannen time på mellom 180 og 200 grader - men jeg er ingen ekspert, og jeg har ikke googlet om det jeg sier er riktig, jeg bruker nemlig steketermometer . Du finner sikkert et mer nøyaktig svar på matprat eller lignende matsider.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 14:48   #3
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Halv time-time på steken og halvtime pr kilo ja. 200 grader første halvtimen og så 180 grader etter det.
Eller eventuelt langtidssteke den på 100 grader (kanskje 125) i maaange timer.

Gammel 01-01-12, 15:50   #4
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for svar!
Nå står steken i ovnen. Mmmm

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.