Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-12, 16:58   #1
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Storesøster og eg har hatt våre småkrangler på skobutikkar allereie, noko som bl.a. har resultert i at ho ikkje har selskapssko. Ho vil ha hæl, eg seier nei. Dvs. eg kan godta 1 cm hæl, men ikkje meir enn det. Det er delvis fordi eg meiner jenter på 9 år ikkje har behov for hæl på sko, og delvis fordi eg har høyrt at det ikkje er bra for ryggen å byrja for tidleg.
Eg har faktisk kjøpt eit par støvlettar med 1 cm hæl til ho, men siden dei er vårsko har ho ikkje fått dei endå. Eg kjenner at eg ikkje er villig til å strekja meg så mykje meir enn det, men det er vel heller ikkje vanleg at jenter på den alderen har hæl på skoene eller?

Eg forbereder meg på diskusjonar framover siden venninna (også 9 år) kom trippande med 6 cm kilehæl i dag.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:01   #2
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.255
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Jeg venter den større diskusjon rundt dette hvert øyeblikk. Storesøster (2002) er veldig jålete og ønsker seg nok høye hæler temmelig snart. Jeg synes ikke det er noe fint på så små barn, så jeg håper jeg klarer å holde igjen så lenge som mulig. Ideelt sett så synes jeg hun bør være 14-15, men jeg skal prise meg lykkelig om jeg klarer å unngå høye hæler på henne så lenge hun går på barneskolen.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:03   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Hæl på skoene er vel ikke de ideelle for verken små eller store rygger, men det kommer jo an på hvor mye de skal brukes. Jeg kunne godt kjøpt selskapssko med litt hæl, men ikke hverdagssko. Har ikke jenter, så jeg svarte ut fra hva jeg tror jeg ville gjort.


Sist redigert av Filifjonka : 21-01-12 kl 17:17.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:13   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.118
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Snuppa, 6 år, har venninner som hår i sko med hæler. De fleste av disse jentene har foreldre med utenlandsk opprinnelse. Snuppa har et par utkledningssko med hæl, men sko til ordentlig bruk er flate og kommer til å være det veldig, veldig lenge til. Jeg tenker at hun bør doble alderen sin først.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:16   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Elleveåringen min har ikke sko med hæler, og hun har ikke spurt om det heller. Kanskje fordi hun vet jeg vil si nei?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:19   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.118
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

At man vet man får nei begrenser ikke etterspørselen hos oss. Hadde det vært så vel.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:29   #7
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Vesla har ett par sko med hæl, som brukes sammen med "prinsessekjolen". Dvs veldig sjelden. Vanlige pensko er litt oppbygd, men ikke skikkelig hæler akkurat,.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:36   #8
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Storesøster fikk et par pensko med hæl den sommeren hun var 6 år og vi var på ferie i USA. Jeg syns de var kjempefine.
Ser ikke problemet med hæler til pensko, men til sko som brukes til vanlig er det uaktuelt.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:40   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.942
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Mine har fått selskapssko med en liten hæl i åtteårsalderen. De bruker selskapssko så lite at jeg ikke ser den store skaderisikoen.

Storesøster foretrekker forøvrig sko uten hæl for da er det lettere å løpe. Lillesøster har et mer utviklet jålegen og vil helst ha hæler, leppestift og hele kjøret.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:47   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.118
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Ser ikke problemet med hæler til pensko, men til sko som brukes til vanlig er det uaktuelt.

Problemet er at snuppa er så jålete at hun sniker med seg sko i sekken og skifter når vi ikke kan se. Hun gjør dette med de penskoene hun har i dag, og jeg tror i hvert fall hun gjør det hvis hun får høye hæler. Så penskoene blir brukt svært mye hos oss.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:59   #11
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Problemet er at snuppa er så jålete at hun sniker med seg sko i sekken og skifter når vi ikke kan se. Hun gjør dette med de penskoene hun har i dag, og jeg tror i hvert fall hun gjør det hvis hun får høye hæler. Så penskoene blir brukt svært mye hos oss.

Her blir de stort sett brukt i selskaper, og hun hadde nok ikke kommet på å ta de med i sekken.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:39   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.646
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Eldste på nesten 7 har ikke hæl på sine sko. Hun har ikke etterlyst det heller. Nå bruker hun 35, så det begynner muligens å bli vanskelig å finne pensko uten etterhvert.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:44   #13
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Dattera mi er 12 år, og hun brukte selskapssko med hæl på da hun var på skoleball før jul.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:46   #14
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.381
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Med mindre opphavet heter Katie og Tom, er det vel ikke så vanlig at jenter under 10-12 år har sko med særlig hæler.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:49   #15
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Elleveåringen min har ikke sko med hæler, og jeg har vel sett for meg at hun skal være tenåring før hun får det. Nå er Storesøster veldig lite jålete, så dette er ikke et konfliktområde.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 18:03   #16
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.660
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Jeg fikk temmelig hakeslepp da min 4-årige datters 5 år gamle venninner kom med høye hæler i bursdagen hennes. For meg handler det ikke så mye om rygg og sånt, for jeg antar det er sko som brukes lite (eller kanskje ikke, når jeg leser om Tjorvens Snuppe), men mer om at jeg synes det er veldig voksent med høye hæler.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 18:16   #17
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Min 3-åring fikk hæl i fjor på selskapssko. Så ca 2 cm, kanskje.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 18:42   #18
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.777
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Her fikk mellomsøster og lillesøster nye finsko høsten 2011. Tror det er 1 cm med hæl og de "klikker" når de går. Stas. Mellomsøster på 9 har også hatt støvletter med litt høyere hæl og de gikk hun skjevt med så de ble bossa. Hun kan ikke ha høyere enn 1 cm. Lillesøster blir forøvrig 7 år i mars.

Når jeg tenker på hæl tenker jeg vel mest på Suri. (er det ikke det hun heter datteren til Tom Cruise og Katie Holmes?)

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 18:57   #19
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.859
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Det har vært et mas og et ønske her i huset fra vår sporty og jålete Storesøs var 6-7 år. Jeg har imidlertid ønsket at hun skulle ha sko hun kunne løpe og leke i uten å vrikke anklene, så hun måtte vente. Hun var vel 10-11 år da hun fikk de første skoene med hæl, pensko med ca 1 cm. Nå er hun 13 og har lekre pensko med ca 6 cm hæl. Hun elsker dem, og sparer til flere slike. Helt ok nå for meg så lenge hun bruker skikkelige sko på skolen og i fritiden ellers.

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 21:41   #20
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

6 åringen fikk finsko nå til jul med litt hæler på og det er stas da. Men det brukes jo kun med finkjole og i selskap så det er helt greitt. Tror forresten hun tar de av seg ganske fort når hun er i besøk også, de er alltid av når jeg henter henne.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no