Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du kontakt med skytsengelen din?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Jeg har kontakt med min skytsengel
Ja, denne/disse hjelper meg stadig. 10 6,02%
Nei, jeg tror ikke på/har ikke slike evner. 52 31,33%
Tull, tøys og fiskesprøyt. 104 62,65%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-12, 22:44   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Har du kontakt med skytsengelen din?

Overskriften sier seg selv.

Det blåser rundt Märta igjen omdagen. Og jeg klarer ikke helt å engasjere meg i hennes sak, men jeg kjenner at jeg syntes det er respektløst at man latterliggjør hennes meninger og tanker. Hun er ihvertfall tøff nok til å stå for sine meninger og er ikke redd for å ytre disse. Jeg ser folk håner henne i de fleste medier og ikke minst på Facebook - så tenker jeg - er det ikke rom for annerledes tenkning i samfunnet vårt?

Gammel 17-02-12, 22:47   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Jeg håner henne ikke offentlig, men Tenker Mitt for meg selv.

Gammel 17-02-12, 22:49   #3
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er totalt bortkasta avisplass, det er vel stort sett det.
Hun skal få gjøre, tro og tjene penger på akkurat det hun vil.

Jeg nekter å tro at hun er dum, langt derifra, så jeg regner med at hun hver gang hun står frem i avisen med et eller annet englefjas forstår at folk kommer til å være kritiske og kjipe.

Gammel 17-02-12, 22:49   #4
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fiskesprøyt.

Gammel 17-02-12, 22:50   #5
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Chamonica hjelper meg stadig vekk. Spesielt når høretelefonene har vaset seg skikkelig til. :tsktsk:

Gammel 17-02-12, 22:52   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jo, men en ting er hva hun mener. Det er mange mennesker som mener mye rart. Men er det OK å henge latterliggjøre henne? Og som Kitty sier her, er dette ett førsteside oppslag?

Gammel 18-02-12, 10:25   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jo, men en ting er hva hun mener. Det er mange mennesker som mener mye rart. Men er det OK å henge latterliggjøre henne? Og som Kitty sier her, er dette ett førsteside oppslag?

Hun prøver jo å leve av dette dillballet og markedsfører seg selv som en som kan hjelpe deg med å finne din skytsengel. Da er det ikke en privatsak lenger. Hvis hun bare trodde på sånt stille og rolig for seg selv ville avisene aldri ha fått vite om det og det ville ikke blitt en sak.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:54   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ingen evner i den retningen, men jeg mener hennes tro ikke er så veldig annerledes enn religion som er mye mer stuerent. Det handler om å tro på en mer åndelig tilværelse. Jeg syns ikke det er fortjent med alt peset bare fordi hun tror på noe jeg ikke har du forhold til. Jeg kan ikke motbevise det hun sier heller.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:56   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg har ingen evner i den retningen, men jeg mener hennes tro ikke er så veldig annerledes enn religion som er mye mer stuerent. Det handler om å tro på en mer åndelig tilværelse. Jeg syns ikke det er fortjent med alt peset bare fordi hun tror på noe jeg ikke har du forhold til. Jeg kan ikke motbevise det hun sier heller.

Så bra svar Robyn! Det er akkurat dette jeg tenker også. Det blir jo en "tro" for henne, på lik linje som noen tror på Allah og Gud.

Gammel 18-02-12, 06:30   #10
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke motbevise det hun sier heller.

Nettopp, og derfor synes jeg det blir veldig feil og nokså usmart å hudflette henne for troen. Men hun må forvente seg kritiske røster for bruken av media i denne sammenhengen, selv om jeg tror at intensjonen hennes er god. Jeg klarer ikke å mistenke henne for å være kynisk og spekulativ.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 08:39   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg Tenker Mitt om religiøse også, jeg, sånn hjemme hos meg selv. Jeg har faktisk ofte tenkt på den forskjellen, at ymse newagegreier er fritt vilt, mens annen religion er (mer) beskyttet.

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 18-02-12 kl 09:10.
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 08:43   #12
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Nei vet du hva, å dra inn homoöpati i det hele blir helt feil, Mrs. Longbottom.

Homöopater gjør nettopp et stort poeng ut av at deres behandlingsmåte IKKE handler om tro, men at det er en vitenskap. Her må vi skille, altså. Homöopatiske medisiner blir solgt på apoteker verden rundt, deres tilhengere mener at de kan behandle kreft og AIDS. Denne påstand kan avkreftes vitenskapelig- dette har ingenting med tro à la engleskolen og religion å gjøre.

Forøvrig får Märtha tro og gjøre akkurat det som passer henne. Jeg tror hun er klin hakke sprø, men det er hun forsåvidt ikke alene om å være.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 08:57   #13
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg tror hun er klin hakke sprø,

Virkelig?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 09:03   #14
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Virkelig?

Ja. I likhet med mange andre som er i tabloidpressen. Jeg synes egentlig ikke at hun skiller seg ut noe særlig heller- annet enn at hun er en prinsesse. Helt ærlig- hva er egentlig forskjellen mellom henne og Gry Jannicke? Märtha snakker med engler, Gry Jannicke snakket med utenomjordiske. Jeg mener ikke dette flåsete, jeg er virkelig interessert i hva som er forskjellen. Begge påstår (eller gjorde det) å ha kontakt med skapelser som ikke er synlige for folk flest. Jeg mener at man faktisk må vise Gry Jannicke den samme respekten som Märtha. Jeg har en liten mistanke om at Märtha faktisk blir tatt mye MER seriøs enn andre aktører i samme sjangeren, ettersom hun er prinsesse. Det kjenner jeg at jeg blir litt irritert over.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 09:09   #15
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Nei vet du hva, å dra inn homoöpati i det hele blir helt feil, Mrs. Longbottom.

Homöopater gjør nettopp et stort poeng ut av at deres behandlingsmåte IKKE handler om tro, men at det er en vitenskap. Her må vi skille, altså. Homöopatiske medisiner blir solgt på apoteker verden rundt, deres tilhengere mener at de kan behandle kreft og AIDS. Denne påstand kan avkreftes vitenskapelig- dette har ingenting med tro à la engleskolen og religion å gjøre.

Forøvrig får Märtha tro og gjøre akkurat det som passer henne. Jeg tror hun er klin hakke sprø, men det er hun forsåvidt ikke alene om å være.

Jeg syns det er i grenseland, men jeg ser poenget, absolutt. La oss holde oss til engletro. Og andre ting man tror på.

Gammel 18-02-12, 18:34   #16
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Jeg har ikke kontakt med noen skytsengel. Jeg tror ikke jeg har sånne evner. Men det kunne jo vært artig da.

Jeg har ikke sett alt dette fjær-greiene. Bare såvidt lest en artikkel på dagbladet.

Hun tror på engler og da må hun få lov til det. Det er min mening. Om hun går ut med det sånn som hun nå tydeligvis har gjort, så må hun da også få lov til det. Uansett hvilken familie hun tilhører.

At hun burde hatt en diagnose er jeg fullstendig uenig i. Skulle alle som tror på f.eks. Gud også hatt det? Det blir jo det samme. Dette er hennes tro.
La nå dama få være i fred.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 19:21   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

La nå dama få være i fred.

Hvorfor det? Hun lar jo ikke offentligheten være i fred med dette. Intervjuet om fjærene er ikke noe media har snust seg frem til. Det er et promointervju initiert av prinsessen selv og forlaget hennes. Det er for å skape blest om boka som nå kommer slik at hun kan tjene penger.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 13:26   #18
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor det? Hun lar jo ikke offentligheten være i fred med dette. Intervjuet om fjærene er ikke noe media har snust seg frem til. Det er et promointervju initiert av prinsessen selv og forlaget hennes. Det er for å skape blest om boka som nå kommer slik at hun kan tjene penger.

Men du trenger ikke verken se på det eller lese om det

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 22:54   #19
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette er jeg helt enig i.
Selv tror jeg faktisk på at vi alle har en slags skytsengel, selv om det krøller seg litt når jeg skriver det eller sier det - fordi dette ikke er stuereint, det er fortsatt litt far out for de fleste av oss. Det blir harselert med og tullet med i øst og vest, av de som virkelig ikke kan fatte at noen kan tro på noe slikt.

Jeg har mine fine, personlige opplevelser rundt dette, men til daglig går jeg ikke rundt og tenker så mye på det åndelige - fordi jeg ikke tar meg så mye tid til det. Dermed får jeg ofte en viss avstand til det, selv om jeg tror og dette med "Gud/kjærligheten" er blitt en selvfølgelighet. Jeg ber ofte en kort takknemlighetsbønn om kvelden før jeg sovner. Det er som med annen religion. Det må dyrkes eller pleies til en viss grad, så det ikke "forsvinner". Religion gir mye mening for så mange, og ikke nødvendigvis bare som en trøst i livet. En har forskjellig forhold til det, det er personlig, det kan ikke alltid forklares logisk, for det kan ikke ses eller bevises. Men det er utallige nedskrevne religiøse eller uforklarlige opplevelser.

I Bibelens skapelsesfortelling står det jo at Gud hvilte den 7. dagen, og i De 10 bud skulle det være hviledagen for menneskene. Det var viktig at det var en hviledag slik at man kunne legge fra seg arbeidet og fokusere på det åndelige, eller Gud om man vil. De periodene jeg har drevet med yoga med meditasjon, vært på fjellet/i naturen eller hatt ferie har det (troen) kommet lettere. Og selvsagt via endel litteratur og filmer. Om jeg har vært i kirken, (ikke så ofte) selv om ikke alt av det kristne budskapet faller på plass for meg, så blir det religiøse forsterket. Ikke fordi jeg blir "hjernevasket" men fordi jeg åpner meg igjen (samtidig som jeg er kritisk) og forstår mer av storheten.

Jeg tror at dersom man fortsetter å bare le av det, tar avstand og ikke begir seg innpå de tankene, er man heller ikke i stand til å åpne opp og fatte noe av det. Det blir for abstrakt og svevende, og det er lett at det bare blir komisk eller irriterende. Kanskje er det på tide å tenke seg litt om før man dømmer og er nedlatende til de som tror på noe som ikke kan forklares eller dokumenteres. For noen er det best å leve uten religion, andre lever bedre med den på sin måte i fred og ro, og noen er veldig engasjert og vil dele med andre. Men, respect man. Det er da ikke for mye forlangt.

Jeg synes virkelig Martha er tøff som står opp for det hun mener er viktig, og ønsker å hjelpe andre til å finne sin mening i livet! Om hun "misbruker" sin prinsesserolle til dette (ja, hun når jo ut til flere!) er da dette kun i beste mening, hun ønsker å hjelpe andre. Så er det opptil den enkelte å kjøpe bøkene, eller gå på engleskolen hennes.

Forresten spennende at denne forskeren skal ta DNA-analyser av Marthas englefjær...

- Svarte forøvrig ikke på pollen, da jeg ikke fant riktig svaralternativ. Har heller ikke lest hele tråden.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:55   #20
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg tenker vel egentlig at de som ønsker å presentere noe som er uprøvd for den gjengse borger, må tåle å bli satt på prøve i forhold til det de ønsker å presentere som virkelighet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.