Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva skal dere gjøre i vår/sommer? (i heim og hage)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-07, 12:12   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Pil

Hva skal dere gjøre i vår/sommer? (i heim og hage)

Tenkte jeg kunne lage en tråd om dette. For å minne meg selv på hva jeg skal gjøre. Kanskje andre også har behov for dette. Vi kan jo legge ut bilder osv underveis om vi føler for det også?

Min plan i år er som følger:
Jeg krysser av etterhvert som jeg blir ferdig.

Inne:
-Male yttergang
-Male verandadør mørk grå (samme farge som inngangsdøren), er egentlig ute dette kanskje.
-Male kjellerstuen. Skal lute panelet og male resterende vegger en lys farge.
-Male vinduskarmer dørkarmer bad og gang(dette blir til høsten muligens)
-Bygge inn klesskap på soverom.
-Skifte vindu på lillemors sitt rom.

Ute:
-Lage et blomsterbed .
-Så i krukkene mine.
-Ordne garasjetak (mannen må gjøre dette).
-Plante i krukkene mine.
-Lage en natursteinsmur rundt bed.. (mannen sier han skal gjøre dette).
-Pusse ned hagemøblene, ivhvertfall bordet og beise dette. *

Sist redigert av Mandarin : 27-03-07 kl 22:06. Årsak: Utført oppgave (er i orange)
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 12:17   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i vår/sommer? (i heim og hage)

Det viktigste er det vi skal gjøre ute. Vi skal nemlig skifte ut alle vinduer og dører (en billig fornøyelse ). Vi må også bytte ut en del panel på den ene veggen, og beise hele huset.

Inne skal vi kanskje pusse opp et soverom til lillebror, og lage kontor ut av et bodrom vi har. Vi får se hva vi rekker, og hvor lenge pengene holder.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 12:29   #3
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal gi kjøkkenet og entreen en make over. Jeg vil gjerne ha det hvitt og shabby chic.

I hagen skal jeg vel fortsette den store jobben med å gjøre den lun å koselig (det er et godt stykke igjen kan man si).

Jeg er veldig spent på om rosehekken og klematisplantene jeg plantet i fjor blir flotte i år, eller om jeg må gjøre noe av det på nytt.

Vi har planer om å bygge garasje, men det har vi hatt i 3 år nå .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 16:38   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Skal vi se:

Ute:

- lage natursteinsmurer
- så plen
- støpe gulv i carport
- lager trapper fra verandaene
- lage to treplattinger
- beplante et mål tomt

osv.

Inne:
- rive alle vegger i første og andre etasje og bygge opp nye, legge ny strøm, vann, plate, sparkle, male
- sette opp nytt kjøkken
- møblere og innrede de samme etasjene

*kortversjonen*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 10:08   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Skal vi se:

Ute:

- lage natursteinsmurer
- så plen
- støpe gulv i carport
- lager trapper fra verandaene
- lage to treplattinger
- beplante et mål tomt

osv.

Inne:
- rive alle vegger i første og andre etasje og bygge opp nye, legge ny strøm, vann, plate, sparkle, male
- sette opp nytt kjøkken
- møblere og innrede de samme etasjene

*kortversjonen*

Foreløpig har snekrene reet 2. etasje. Vi bare kjører på fyllinga og rydder opp etter dem. *oppdaterer*

Gammel 14-04-07, 20:17   #6
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er min liste:

Innendørs:
-Rydde på loftet. Kaste, sortere og gi bort masse!
- Rydde i klesspaet mitt. Kvitte meg med alt som bare tar opp plass...
- Pusse kjøkkenbordet og lakke/beise det.
- Vaske gardiner
- Rydde på vaskerommet x

Ute:
- Klippe rosebuskene og trimme klatrerosene. X
- Fjerne blader og rusk og rask fra bedene x
- Beskjære Hengeseljen x
- Plante i krukke ved inngangsdøren x
- Olje hagemøblene
- Male litt her og der på huset
- Plante sommerblomster x

Setter kryss etterhvert som tingene blir unnagjort
Har gjort endel i dag

Sist redigert av Carpe Diem : 26-05-07 kl 20:42.
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 21:21   #7
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror ikke vi har så mange store planer i sommer...
Skal så og plante litt i allerede eksisterende bed, og vedlikeholde det som er der.
Olje platting og veranda gjør vi vel hvert år.

Inne skal vi legge tapet og male stua + beise panelet på stua...evt legge nytt gulv, men det er usikkert.
Mulig vi tar og pusser opp et av badene, men det blir isåfall satt bort til fagfolk

Gammel 27-03-07, 22:06   #8
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Da er hagemøblene pusset og malt.

Gammel 27-03-07, 22:36   #9
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Skulle gjort mye men tar det viktigtste først sånn at barna kan løpe litt mer fritt ute så vi slipper å fotfølge hele tiden.

Det viktigste er å lage gjerde rundt tomta og male det.
Og lage port ut mot veien.
Male terrasserekkverket.
Ny trapp for den andre er skev..
Male rekkverket til uteplassen nede
Male iallefall 2 av husveggene og vinduene en gang
Male terrassedøren innvendig

Skulle gjerne slått ut en vegg og fått nytt kjøkken men dette andre haster mer...

Vi fikk barnepass i helgen og slo til og malte terrasserekkverk. Gubben lagde by trap pfor den andre var nesten råtten. Blitt sååå fint!!

Sist redigert av GinaK : 12-04-07 kl 18:08. Årsak: Har fått gjort litt - endelig.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 07:53   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Da er hagemøblene pusset og malt.

Hey!!!

Skal vi si det slik at du må hjelpe naboen for hver ting du gjør ferdig hjemme hos deg? *håpefull*

Gammel 28-03-07, 08:05   #11
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Hey!!!

Skal vi si det slik at du må hjelpe naboen for hver ting du gjør ferdig hjemme hos deg? *håpefull*

Jeg tror du ville sett an listen litt her en stund før du begir deg ut på noe slik. Det kan gå lenge før det skjer noe igjen. Svigers kommer til helgen, - så vi satte giret opp litt.

Gammel 28-03-07, 08:27   #12
Heidi
Vaffel

Heidi sin avatar

Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Vi skal bygge om hele hagen. Grave med en diger gravemaskin, sette opp huskerikkehvormangeboder-fem?, bygge enda større terrasse og plante om alle bedene. Det skal bli flatt og fint, og de som leier sokkelleiligheten får et enda mer privat område.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 08:36   #13
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Plukke rips.

Gammel 29-03-07, 08:36   #14
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Gammel 28-03-07, 09:01   #15
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal male garasjen, som endelig er så godt som ferdig. Men det skal ikke skje før i august. Vi har også store planer om å få ordnet uteområet mellom huset og garasjen, lage et bed og sette opp lekestativ og sandkasse til ungene. Vi skal etterhvert legge brostein på noe av gårdsplassen, men jeg tror det blir til neste år.

Gammel 28-03-07, 21:58   #16
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Vi skal male huset. Fra mørkerødt med mørkeblå karmer (ikke vi som har gjort) til lyst med grønne karmer. Stor jobb... Stooort hus...

Vi skal også bygge veranda og det gleder jeg meg til.
Vi kjøpte huset i fjor høst og det blir endel småtterier også, både ute og inne.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 07:16   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ute:
- beise huset
- bygge en svær veranda
- få ferdig garasjen
- plante noen planter
- krukker med blomster (liker ikke blomsterbed)
- få ordnet sandkasse og dissestativ

Inne:
- få ferdig vaskerom
- male over dårlige lister
- få på plass de siste listene
- ordne bokhylla
- ordne "boden" under trappa

(og jeg tviler på vi får gjort alt )

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 12:02   #18
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi må antagelig brenne bråte i år. Jeg gruer meg.

Gammel 29-03-07, 12:11   #19
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

He he! Glad jeg bor i leilighet! Min liste:

• Plante 2 verandakasser
  • Kjøpe gassgrill
  • Nyte sommeren på balkongen!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 15:10   #20
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Vi må antagelig brenne bråte i år. Jeg gruer meg.

Men er det egentlig lov?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59.