|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Når får barna påskeegg? | |||
Før skjærtorsdag |
![]() ![]() ![]() ![]() |
16 | 9,25% |
Skjærtorsdag |
29 | 16,76% |
Langfredag |
4 | 2,31% |
Påskeaften |
118 | 68,21% |
1. påskedag |
5 | 2,89% |
Sånt har vi sluttet med |
1 | 0,58% |
Deltakere: 173. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Når får FP-barna påskeegg?Er det påskeaften som er den store eggjaktdagen - eller er det variasjoner ute og går?
![]() |
#3 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når får FP-barna påskeegg?Påskeaften.
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Når får FP-barna påskeegg?Vi gir vanligvis påskeegget på påskeaften, men jeg vil gjerne høre litt mer omm eggjakt? Er det skattekart og full pakke?
![]() |
#6 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Når får FP-barna påskeegg?
Tror jeg må planlegge noe slikt i år. Vi er bare hjemme og da er det greit å ha noen aktiviteter.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når får FP-barna påskeegg?De fikk de i dag. Snille farmoren deres hadde kjøpt påskeegg som de skule få når vi reiste i morgen. Jeg sa til mannen at det var ikke aktuelt, de spyr nok under kjøring om vi ikke skal proppe de med snop i tillegg.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Når får FP-barna påskeegg?Påskeaften. Påskeegget blir lagt ut av påskeharen som legger ut små hint her og der om at han er i nærheten, som leder frem til et intensivt rebusløp som ender i påskeegget.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Når får FP-barna påskeegg?Her får de det nok når de kommer til besteforeldrene, av dem.
![]() |
#10 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Når får FP-barna påskeegg?Påskeaften.
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Når får FP-barna påskeegg?Tradisjonen har vært påskeaften etter at lillebror ble født da, og storesøsknene fordrev tiden med å jakte påskeegg. Og lillebror har alltid fått høre at han kom med påskeharen.
![]() |
#12 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Når får FP-barna påskeegg?Vi fikk alltid egget ved senga påskemorgen, altså første påskedag. Men da ungene mine var små oppdaget jeg hvor lite gunstig det var med masse godteri før frokost, så jeg fikk vridd tradisjonen over til eggjakt på påskeaften. Da er det jo likevel godteridag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når får FP-barna påskeegg?På påskeaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Når får FP-barna påskeegg?Eggjakt på påskeaften, påskeharen stikker innom og gjemmer egget på natta.
![]() |
#17 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når får FP-barna påskeegg?Påskeaften, tror jeg. Jeg har aldri kjøpt påskeegg til henne, det er først for få mnd siden hun faktisk begynte å få lørdagsgodt her hjemme hos meg. Lurer på om faren derimot har tenkt å kjøpe påskeegg og gjemme det for henne for hun snakker stadig om pappa, egg og påskehare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Når får FP-barna påskeegg?Vi tar det litt etter hva som passer. Det varierer litt når vi drar på påsketur, f eks. Men i år passer det nok godt med påskeaften.
![]() |
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Når får FP-barna påskeegg?Julestrømpe på julaften, påskeegg på påskeaften.
![]() |
#20 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Når får FP-barna påskeegg?påskeaften. Vi har masse små fargede plastegg som vi putter litt godis i hvert, og så kan ungene gå med kurv og lete i hagen/huset etter mange egg. gøy.
![]() |
|
|