|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lett og raskt å strikke til 10 åring?Sønnen min (snart 11) er glad i Kari Traa lua si som jeg strikket sist vinter. Den er litt baggy, henger ned bak. Oppskrift finner du om du googler Kari Traa lue og går inn på bloggen til en som heter Niko. (Kommer opp på første siden når du googler). Jeg brukte Nepal garn med hovedfarge mørk grå og mørk blå og turkis til stripene, det ble veldig fint. Du strikker uten problem lua til mandag, mønsteret er enkelt.
![]() |
#4 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lett og raskt å strikke til 10 åring?Pacmanlue?
![]() |
#6 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lett og raskt å strikke til 10 åring?Det spørs jo hvor avansert du er. Jeg strikket denne på en kveld, til tross for at det var første gang med mønster.
![]() |
#7 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Lett og raskt å strikke til 10 åring?Jeg har aldri strikket med Lima, så jeg vet ikke tykkelsen på denne i forhold til Nepal. Kanskje du kan spørre Allium, hun kan veldig mye om ulike garntyper.
![]() |
#8 |
WF: BNBE
![]() Sv: Lett og raskt å strikke til tiåring?Ut fra oversikten på Garnstudios sider ser det ut som om det er ganske stor forskjell på Lima og Nepal: http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...ersikt_alt.php
![]() |
|
|