|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Trenger man pass for å reise til København?Vi er en venninnegjeng som skal på dametur til helgen.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Trenger man pass for å reise til København?Du trenger pass for å komme deg med fly og du trenger pass for å få ta båten til København. Så det er bare å begynne å lete.
![]() |
![]() |
#5 |
Drømmer
|
![]() Sv: Trenger man pass for å reise til København?
Vi har tatt båten til København flere ganger, har aldri måttet vise pass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger man pass for å reise til København?Jeg har aldri med pass når jeg reiser til Stockholm eller København (fly). Hvis jeg blir spurt om legitimasjon viser jeg som regel førerkort eller kredittkortet jeg booket med. Var i Stockholm sist uke, da reiste jeg kun med boardingpass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Trenger man pass for å reise til København?Innenfor Schengen skal man jo i utgangspuktet kunne reise uten pass. Men som påpekt er faktisk pass eneste gyldig legitimasjon vi har i Norge så hvis andre lands myndigheter ønsker å følge regelverket til punkt og prikke kan de nekte innreise på grunnlag av mangel på gyldig ID. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Trenger man pass for å reise til København?Jeg leter og leter, har funnet to av barna sine, men mangler fortsatt tre. Skal lete mer i morgen, de må jo være her en plass.
![]() |
#9 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Trenger man pass for å reise til København?Du trenger ikke pass for å komme deg med fly altså, men jeg lurer også på om eneste gyldige leg i utlandet for oss i Norge er pass. Så selv om man ikke trenger å møte på noe hinder, så kan man gjøre det om man møter vanskelige folk.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
Gjør man ikke? De spør da alltid om pass ved innsjekking?
![]() |
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
Det er godt mulig. Jeg skal ikke kverulere med deg, for jeg vet faktisk ikke. Jeg har bare trodd at man måtte ha pass.
![]() |
![]() |
#13 |
www.bomulls.no
|
Det er sant!
![]() |
#14 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Trenger man pass for å reise til København?Kommer akkurat fra København i helgen. Vi sjekket inn på flyplassen og vandret helt inn på flyet uten å vise annet enn flybilletten, vi altså!! Vi alle var litt sjokkerte.
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Trenger man pass for å reise til København?Eneste gyldige legitimasjon utenfor Norge er og blir pass, så jeg oppfordrer deg til å lete!
![]() |
#16 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Trenger man pass for å reise til København?Nei, det holder med legitimasjon som bankkort med bilde eller førerkort. Jeg har de siste 2 årene ikke vist frem pass på flyreiser til/fra København, ei heller blitt forespurt. Jeg har ikke tatt båten på noen år, jeg flyr dit ca 7-8 ganger pr år.
![]() |
#17 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Trenger man pass for å reise til København?I teorien: Ja du trenger pass, siden det er den eneste legitimasjonen som er gyldig utenfor Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Trenger man pass for å reise til København?Jeg er helt sikker på at det går fint med førerkort iallefall - jeg har aldri hatt med meg pass på ferie i europa.
![]() |
#20 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger man pass for å reise til København?Jeg hadde ikke pass når jeg var på Island i vinter.
![]() |
|
|