|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Hvilken pinnestørrelse til luftig babyteppe i babyull?Jeg skal strikke et helt enkelt frem og tilbake teppe i babyull, som skal være litt luftig, men ikke helt hullete.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilken pinnestørrelse til luftig babyteppe i babyull?Det er vel pinne 6 som anbefales til nøstebarnteppet, og det er vel omtrent samme strikkefasthet som babyull. Jeg strikker veldig løst og bruker pinne Nr 5. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvilken pinnestørrelse til luftig babyteppe i babyull?Ok, takk for svar. Jeg strikker mer løst enn fast, så da bør jeg vel heller ikke gå over pinne 5.
![]() |
#4 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken pinnestørrelse til luftig babyteppe i babyull?Nøstebarngarnet er litt tynnere enn babyull synes jeg. Men 5-6 vil nok passe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvilken pinnestørrelse til luftig babyteppe i babyull?Jeg ville valgt 6 eller 7. Har strikket flere Mor Signe-tepper i både Nøstebarnull og Dale Babyull på pinne 6, og stort sett angret på hver gang at jeg ikke tok 7 i stedet ...
![]() |
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvilken pinnestørrelse til luftig babyteppe i babyull?Hmm, og det er med enkeltråd, Matilda?
![]() |
#7 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvilken pinnestørrelse til luftig babyteppe i babyull?Enkelttråd, ja. Har vel strikket seks stykker, tenker jeg, alle diagonalt med hullkant. Tror jeg har et bilde av Pjottens i en ikke-FP-blogg, skal se om jeg finner. Jeg strikker ganske fast, og kunne tenkt meg enda luftigere enn jeg får med pinne 6.
![]() |
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvilken pinnestørrelse til luftig babyteppe i babyull?Jeg må bruke Babyull siden jeg må ha superwash. Ellers hadde jeg brukt Nøstebarngarnet.
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Hvilken pinnestørrelse til luftig babyteppe i babyull?
Ah. Men jeg tror jeg hadde gått for pinne 5-ish da, jfr det de sa om silkeull.
![]() |
#10 |
maler
|
![]() Sv: Hvilken pinnestørrelse til luftig babyteppe i babyull?Er du sikker på at du skal strikke det i babyull? Noe av grunnen til at nøstebarnulla blir så grei til sånne tepper er at den tover seg litt i hverandre på et vis. Jeg er litt usikker på om du får den effekten du ønsker hvis du bruker det tettere tvinnede babyullgarnet. Men på nøstebarn anbefaler de pinne 6 til 2-tråds ullgarn og pinne 5 til silkeull. (Sistnevnte teppe må være noe tettere fordi det er glattere.
![]() |
#11 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvilken pinnestørrelse til luftig babyteppe i babyull?Det blir nok, som Isolde sier, litt tjukkere og tettere, jeg hadde valgt pinne 7 til det. Jeg har brukt det også, men har ikke bilder av det. Fant Pjotteteppebilde, men vil ikke lenke til den bloggen her. Sender deg en pm!
![]() |
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvilken pinnestørrelse til luftig babyteppe i babyull?Jeg har strikka to slike tepper i babyull før som ble veldig bra, så jeg får se om mannen finner pinnen jeg brukte da.
![]() |
|
|