|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Vi skal snart kjøpe oss tørketrommel. Jeg gleder meg veldig til å slippe å stå på tørkeloftet og henge opp klesvask. Men det er vel ikke alt som kan tørkes i tørketrommel? Eller? Sengetøy, håndklær, truser og sokker er vel greit, men hva med andre klær? Krymper klærne mye?
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg tørker ikke egne klær i trommel. De slites for mye av det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?En ting er at klærne krymper. Jeg synes det er verre at mye endrer helt fasong. Tørketromlede klær blir gjerne korte og brede.
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Så å si alt. *lat* |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Ikke dyrere ullklær og mannens gensere, litt dyrere topper som er mine. Ellers går alt mer eller mindre. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?
Der er jeg og, lat og synes tøyet blir mykere i trommel
|
|
|
#8 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Det vi tørker i tørketrommelen er lite klær egentlig. Det går i håndkler, sengetøy, truser og arbeidsklærne til mannen som vi tørker der. Alt annet henger jeg opp på tørkestativ. Jeg vil at klærne skal holde seg pene så lenge som mulig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Bare sengetøy og håndklær går i trommelen hos oss. Har kjørt barneklær ved et par anledninger, samt mannens t-skjorter, men jeg synes det sliter for mye på klærne.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg tørker kun håndduker, vaskekluter o.l, og har jeg mye til vask så går sengetøyet i trommelen og. Noe den gjør ofte da vår husholdning teller 7 stk
|
|
|
#11 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg tørker også bare håndklær,kluter,sengetøy og undertøy i trommelen. Jeg synes også at klærne både krymper,slites mer og forandrer fasong av trommelen,så jeg vil helst ikke ha de i trommelen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg tørketromler ikke klær, annet enn knøttets bomullstøy. Han har en del velour og det blir jo så fluffy igjen i trommel, og bodyer og sånt holder seg mykere med tromling.
|
|
|
#13 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Her i heimen tromles håndklær, sengetøy, duker (brukes igrunnen sjeldent) og av og til sokker, bomullsundertøy og uformelige plagg type joggebukser om jeg ikke orker henge dem opp. Mine arbeidsklær tromles også fordi det letter strykejobben etterpå veldig.
|
|
|
#14 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Det jeg ikke tromler er
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Det meste, utenom ull, silke og noen spesielt sensitive plagg. Har ikke merket noen krymping i hvert fall.
|
|
|
|
#16 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg syns ikke tøyet krymper og slites i særlig stor grad, så lenge det ikke overtørkes. Det var et større problem da jeg hadde en tidsstyrt trommel en gang i forrige århundre. Vi tørker håndklær, sengetøy, undertøy (ikke bh-er da) og det meste av barnetøy i trommel. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg tromler ingenting. Klesvasken er mannens jobb. Det hender ting som ikke bør tromles, tromles, men jeg er nok ikke i en posisjon der jeg kan klage på det. :bortskjemt:
|
|
|
#18 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Så og si alt går i trommelen! Mannens filosofi er "kan det ikke tromles så skal vi ikke ha det". Merker ikke noen større slitasje eller krymping på klær. :fornøyd:
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Tja, bunaden min kanskje? Jeg tromler ALT, for har lite tørkeplass. Men hovedårsaken er at jeg er LAT. Når jeg flytter får jeg tørkestativ ute, så da blir det mindre tromling. |
|
![]() |
|
|