|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kompetanse til voksne i barnehageHvilken kompetanse tenker dere at voksne i barnehagen bør ha? Er det greit om kommunen henter inn ufaglærte "fra gata" til å jobbe med ditt barn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn i barnehage.Jeg tenkte akkurat på det samme i forbindelse med "Utdanning skal lønne seg-" tråden. For meg er det ikke nødvendig at barnehagen har ørtn spesialpedagoger med fjørten videretudanninger. Flott, bevares, men ikke nødvendig_ for meg_. En førskolelærer, en barne-og ungdomsarbeider og to ufaglærte (fortrinnsvis som er interessert i emnet) holder _for meg_. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Barn i barnehage.
For meg holder det med en ufaglært bestemor som kan sin regning og er snill med ungene som mattelærer. Heller det enn en allmennlærer som ikke vet hvordan man regner paranteser.
![]() |
#5 |
Tittel og tittel....
|
Mener du sånn totalt sett på hele barnehagen eller pr avdeling? For et stort problem er jo at mange barnehager driver med ped.ledere på disp, og det er garantert ikke alle som er like dyktige(jada, jeg vet at det finnes udugelige førskolelærere også). Jeg syns det er uheldig. I tillegg virker det som at enkelte kommuner syns det er greit å dumpe alle som ikke virker i andre jobber i barnehagen, for der kan jo alle jobbe. Nei, alle kan ikke jobbe i barnehage, det er en myte.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
Det har du jammen rett i. Jeg er ikke egnet til å jobbe i barnehager eller i småskolen.
![]() |
![]() |
#7 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn i barnehageHva med en barnehage med en førskolelærer pr barnehage, og resten på dispensasjon fra kravet om utdanning? Vikarer utten erfaring med barn, fra manpower? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Barn i barnehage
Vel vi hadde barnet vårt i en slik kommunal barnehage, legg til at vikarene kun fikk 2 ukers vikariater slik at de flinke fant seg annet i løpet av de 2 ukene. Etter 6 måneder fikk vi nok.
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Barn i barnehage.Det er mange ufaglærte "fra gata" som jobber i barnehage. Noen av disse skulle aldri vært innenfor døra engang, andre er knallflinke, og de beste av dem oppmuntrer jeg til å ta utdannelse innen faget.
![]() |
#12 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Barn i barnehageJeg syns ikke det er greit. Barnehage blir mer og mer viktig i dagens samfunn. Det er utrolig høye forventninger til barnehagen og dens rolle. Har dere lest barnehageloven og hvilket ansvar en førskolelærer/barnehagen har???? Hjelpes.. jeg får presentasjonsangst..
![]() |
#13 |
Kleintje I + II
![]() Sv: Barn i barnehageJeg ønsker at de som jobber i barnehagen skal ha bedre bakgrunn enn rett fra gaten ca 19 år gammel i friår.
![]() |
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Barn i barnehageOm du mener en førskolelærer, en fagarbeider og to ufaglærte pr avdeling som godt nok, rine, ja da beskriver du drømmesituasjonen.
![]() |
#15 |
Tittel og tittel....
|
Ja, da skulle jeg jublet. *jobber fra høsten i en 3avdelings barnehage som en av to førskolelærere*
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn i barnehageNei, jeg syns ikke det er greit.
![]() |
#17 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Barn i barnehageJeg ønsker i hvert fall at de som jobber der skal ha en interesse av å jobbe med barn og ikke bare fordi "noe må jeg gjøre og alle kan jo jobbe med barn lizzom". (Gjelder også de som skal utplasseres som arbeidstrening.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gullfisk
Hvor: Bøgda
Jepp. Jeg var rasende på det som dengang het Aetat da de gang på gang satte meg inn i vikarjobber i barnehage. Jeg hadde ingen erfaring med barn, ingen interesse av å jobbe med barn, og verre: Jeg likte ikke barn og følte meg stiv, utilpass og unaturlig blant en haug med unger jeg ikke kjente. Situasjonen var uholdbar både for ungene og for meg.
![]() |
![]() |
#19 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kompetanse til voksne i barnehageJa, man kan jo begynne å lure litt.
![]() |
#20 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
![]() Sv: Barn i barnehageOm det hentes inn ufaglærte er det viktig at disse får god opplæring og veiledning av førskolelærer(e) og bu-assistenter.
![]() |
|
|