|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Var det noen som sa agurktid?Altså, sender dere med ungene penger for å kjøpe is hos isbilen?
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Var det noen som sa agurktid?Jeg sender ungene ut alene for å handle når vi en sjelden gang kjøper is fra isbilen. Det er da ikke isbilmannens ansvar å sjekke hvor pengene kommer fra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Var det noen som sa agurktid?Det der ville vært en sak mellom meg og barnet, jeg hadde ikke forventet at isbilsjåføren skulle ta ansvar for det.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Var det noen som sa agurktid?Isbilpersonen er vel ikke synsk? Uansett, så er det ikke h*n som er ansvarlig for dette. En sak mellom barnet og foreldrene. |
![]() |
![]() |
#5 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Var det noen som sa agurktid?Her i strøket er det sjelden jeg ser voksne når isbilen kommer, som regel får ungene løpe lykkelig avsted. Det kunne ikke falt meg inn å legge ansvaret på Hjem-Is her, det er en sak mellom meg og mitt/mine barn.
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Var det noen som sa agurktid?Argh! Foreldre som skylder på andre når det er deres egne unger som skulle fått tyn, altså!
![]() |
#7 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Var det noen som sa agurktid?
Den trenden er ikke ny akkurat... Absolutt det verste jeg veit forøvrig.
![]() |
#8 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Var det noen som sa agurktid?Og nå vet alle i nabolaget at den ungen har robbet sparebøssen sin for å kjøpe is... Så snilt å henge ut ungen sin slik.
![]() |
#10 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Var det noen som sa agurktid?Jeg syns det er helt på bærtur hele greia.
![]() |
#12 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Var det noen som sa agurktid?Hadde vært mellom meg og barnet i utgangspunktet, men sikkert greit at de stusser litt om barnet kommer med over 300 kr f.eks. Eller noe i den duren. At man viser litt skjønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Men de pakkene med is koster jo litt da. Man kan jo ikke kjøpe en og en is fra isbilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Var det noen som sa agurktid?Som Dragen sa, det ville vært en sak mellom meg og ungen, ikke meg og isbilen. Det får da være måte på å være curlingforelder.
![]() |
#15 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe, helt enig, mannen og jeg satt akkurat å humret litt over denne artikkelen i RB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Borte
|
![]() Sv: Var det noen som sa agurktid?Jeg tror aldri jeg har sett at noen voksne handler fra isbilen, det er typisk en sånn oppgave som outsources til ungene rundt her vi bor.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Var det noen som sa agurktid?Ååh, jeg blir flau!
![]() |
![]() |
#19 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Var det noen som sa agurktid?Det er ikke mange som gir familien særlig støtte i kommentarfeltet heller gitt.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Var det noen som sa agurktid?Toull!(må sies på trøndersk)
![]() |
|
|