|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Har du tiltro til lokalpolitikere?I dag lurer jeg på om du har tiltro til lokalpolitikere?
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 18-06-12 kl 09:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Tillit? Nei. |
![]() |
![]() |
#3 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Svært få av de. Har mindre og mindre tiltro til politikere. En sentral politiker i Oslo var på skolen senest denne uken angående et akutt og stort problem i område. Han fikk sagt så mye og avslørte så mye uvitenhet at man visste liksom ikke helt om man skulle le eller gråte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Nja, tja.
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?
Helt enig i det med at man stemmer på person mer enn parti, jeg kunne funnet på å stemme hva som helst ved kommunevalg, så lenge det var riktig person. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superduperaktiv
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Både ja og nei. Noen er dyktige folk med et virkelig ønske om å gjøre det beste for alle, andre er mer opptatt av personlig makt og å mele sin egen kake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
~~~~~~~
|
De idealistene jeg kjenner er det stikk motsatte. Veldig sterke personligheter og meninger, uheldigvis sitter de også i ulike partier.
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Jeg har ikke så mye erfaring med lokalpolitikere, men jeg har begynt å engasjere meg litt politisk - og førsteinntrykket er iallefall godt i forhold til de som jobber politisk innenfor mitt parti.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 14-06-12 kl 00:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Off the map.
|
Helt enig.
![]() |
#11 |
Stiv
|
Etter å ha sett at hestehandler og skjulte agendaer er blant hovedstyringsverktøyene, blir man ikke veldig fristet til å engasjere seg.
![]() |
![]() |
#12 |
Whatever, never mind
|
Nuvel. Når det gang på gang viser at det ikke nytter og at politikerne taler med to tunger så daler engasjementet litt etter hvert... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Jeg har sittet i kommunestyret tidligere, og kjenner en del av de som sitter der nå. Jeg har tillit til at de aller fleste prøver å gjøre det de mener er best - ut fra de rammer og partiprogrammer de styrer etter. Personer som er dumme eller egosentriske finner man i politikken som i resten av samfunnet, så klart.
![]() |
#15 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Ikke alle, men noen har jeg ganske stor tillit til. Jeg har også opplevd å skrive brev til (eks-)ordføreren med gode resultater.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Noen få. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Min erfaring er at politikere er en like lite ensartet gruppe som folk flest, og det blir dermed helt umulig å svare på om jeg har tiltro til dem som gruppe. På generell basis tror jeg den politikerforakten som virker å være voksende i samfunnet er både uheldig for demokratiet og ganske urettferdig. Vi trenger mennesker som engasjerer seg for lokalsamfunnet sitt, og om man ikke synes de som gjør det i dag er gode nok synes jeg man har plikt til å engasjere seg selv i stede for å klage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Borte
|
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Nei, jeg er særdeles lite imponert over lokalpolitikerne i min kommune. Det er gode grunner til det også, de gjør veldig mye rart. Jeg orker nesten ikke å tenke på at de finnes, men skyver unna frustrasjonen og later som at det ikke rammer meg.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Eg hadde ikkje tiltru til dei før (Bergen), men etter at vi holdt på å miste skulen vår i desember 2011 og dreiv heftig lobbyvirksomhet fekk eg eit litt bedre inntrykk av dei fleste, bortsett frå FrP-representantane. FrP-representantane ville ikkje høyre på det vi hadde å seie i det heile tatt. Rett og slett ikkje interessert.
![]() |
#20 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?I kommunen vår: Nei. Jeg heller nesten mot å kalle dem korrupte, dog er det basert på et enkelt område, så det kan hende det bare er noen få av den kategorien. Men tilliten er ødelagt.
![]() |
|
|