Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du tiltro til lokalpolitikere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-12, 23:33   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Har du tiltro til lokalpolitikere?

I dag lurer jeg på om du har tiltro til lokalpolitikere?

Så - har du tiltro til de so skal forvalte din kommune? Vet du hvprdan du skal kunne henvende deg til dem, fremme en sak for dem? Lytter de?

Sist redigert av Pelle : 18-06-12 kl 09:44.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 23:36   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?

Tillit? Nei.

Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 23:40   #3
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Svært få av de. Har mindre og mindre tiltro til politikere. En sentral politiker i Oslo var på skolen senest denne uken angående et akutt og stort problem i område. Han fikk sagt så mye og avslørte så mye uvitenhet at man visste liksom ikke helt om man skulle le eller gråte.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 23:55   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Nja, tja.
Jeg bor i en "liten" kommune, eller, den er jo ikke liten, men etter noen år med barnehage, aktiviteter og skole og vært engasjert i disse, har man blitt kjent med ett og annet menneske, så jeg kjenner endel av lokalpolitikerene. Noen av disse er veldig dedikerte, andre igjen not so much. Jeg føler nok ved kommunevalg at jeg stemmer vel så mye på person som parti. De personene jeg kjenner holdningene til og de samsvarer med mine får min stemme. :enkel:

Jeg vet hvem jeg skal henvende meg til for å fremme enkelte saker ja, men jeg føler ikke at jeg får noen fordeler ved å kjenne de personlig, men jeg får ofte raske svar og tilbakemeldinger, men det regner jeg med kommer av at jeg henvender meg til rett person med en gang. Eksemplene dine vil jeg ikke si at jeg har opplevd. Men nå har jeg vært borte i få byggesaker o.l. For meg går det mer på barn og ungdom.

Gammel 13-06-12, 23:58   #5
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Nja, tja.
Jeg bor i en "liten" kommune, eller, den er jo ikke liten, men etter noen år med barnehage, aktiviteter og skole og vært engasjert i disse, har man blitt kjent med ett og annet menneske, så jeg kjenner endel av lokalpolitikerene. Noen av disse er veldig dedikerte, andre igjen not so much. Jeg føler nok ved kommunevalg at jeg stemmer vel så mye på person som parti. De personene jeg kjenner holdningene til og de samsvarer med mine får min stemme. :enkel:

Jeg vet hvem jeg skal henvende meg til for å fremme enkelte saker ja, men jeg føler ikke at jeg får noen fordeler ved å kjenne de personlig, men jeg får ofte raske svar og tilbakemeldinger, men det regner jeg med kommer av at jeg henvender meg til rett person med en gang.

Helt enig i det med at man stemmer på person mer enn parti, jeg kunne funnet på å stemme hva som helst ved kommunevalg, så lenge det var riktig person.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 23:57   #6
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Både ja og nei. Noen er dyktige folk med et virkelig ønske om å gjøre det beste for alle, andre er mer opptatt av personlig makt og å mele sin egen kake.

Dessverre har erfaringen vist at idealistene i tillegg til å være idealistiske ofte er svært naive.

Gammel 13-06-12, 23:59   #7
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Dessverre har erfaringen vist at idealistene i tillegg til å være idealistiske ofte er svært naive.

De idealistene jeg kjenner er det stikk motsatte. Veldig sterke personligheter og meninger, uheldigvis sitter de også i ulike partier. Jeg hadde sett det som en fordel at disse hadde jobbet sammen.

Gammel 14-06-12, 00:20   #8
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

De idealistene jeg kjenner er det stikk motsatte. Veldig sterke personligheter og meninger, uheldigvis sitter de også i ulike partier. Jeg hadde sett det som en fordel at disse hadde jobbet sammen.

Ja, det er ikke personlighet og meninger det skorter på, jeg har bare sett at i møte i med politikere som går bakveier, intrigerer og trekker i tråder, så kommer de ofte til kort.

Gammel 14-06-12, 00:00   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke så mye erfaring med lokalpolitikere, men jeg har begynt å engasjere meg litt politisk - og førsteinntrykket er iallefall godt i forhold til de som jobber politisk innenfor mitt parti.

Jeg vil tro det er mange sopper blant lokalpolitikere, og en del uheldige ting som skjer. Samtidig, etter å ha sett hvilke ulidelige høye bunker med papirer de må lese og sette seg inn i, etter å ha sett folk bruke fritid og lange kvelder på å jobbe engasjert for de tingene de er opptatt av lokalpolitisk - så må jeg si at jeg har respekt for at folk stiller opp og gjør en slik jobb. På tross av all politikerhets, og klaging og tråder som dette. Hvis man synes at det er mange uprofesjonelle med alt for liten kunnskap som styrer lokalpolitisk - så bli med og skap endringer! Jeg vil tro det er en flust av folk på FP som kan bidra postivt lokalpolitisk.

Sist redigert av Irma : 14-06-12 kl 00:52.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 09:02   #10
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

.

Jeg vil tro det er mange sopper blant lokalpolitikere, og en del uheldige ting som skjer. Samtidig, etter å ha sett hvilke ulidelige høye bunker med papirer de må lese og sette seg inn i, etter å ha sett folk bruke fritid og lange kvelder på å jobbe engasjert for de tingene de er opptatt av lokalpolitisk - så må jeg si at jeg har respekt for at folk stiller opp og gjør en slik jobb. På tross av all politikerhets, og klaging og tråder som dette. Hvis man synes at det er mange uprofesjonelle med alt for liten kunnskap som styrer lokalpolitisk - så bli med og skap endringer! Jeg vil tro det er en flust av folk på FP som kan bidra postivt lokalpolitisk.

Helt enig.
Og hvis man er veldig misfornøyd, så er det bare å engasjere seg!

Gammel 14-06-12, 09:25   #11
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Helt enig.

Etter å ha sett at hestehandler og skjulte agendaer er blant hovedstyringsverktøyene, blir man ikke veldig fristet til å engasjere seg.

Gammel 14-06-12, 09:37   #12
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Helt enig.

Nuvel. Når det gang på gang viser at det ikke nytter og at politikerne taler med to tunger så daler engasjementet litt etter hvert...

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 09:45   #13
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har sittet i kommunestyret tidligere, og kjenner en del av de som sitter der nå. Jeg har tillit til at de aller fleste prøver å gjøre det de mener er best - ut fra de rammer og partiprogrammer de styrer etter. Personer som er dumme eller egosentriske finner man i politikken som i resten av samfunnet, så klart.

Det er begrenset hva man kan gjøre innen budsjettrammene, så det handler ofte om prioriteringer der man gjerne skulle sagt ja til alt. Hvis man bare ser på vedtak og stemmegivning, og ikke på det som ligger bak av utredninger og alternativer, får man nok et annet bilde enn det politikerne har måttet forholde seg til.

Ellers sies det jo at man får de politikerne man fortjener...

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 00:50   #14
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, overhodet ikke!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 02:28   #15
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke alle, men noen har jeg ganske stor tillit til. Jeg har også opplevd å skrive brev til (eks-)ordføreren med gode resultater.

Uansett; jeg setter meg litt inn i hvem som har stemt ja/nei til hva de siste årene før valg. Som mor til barn med spesielle behov var bl.a. saken om hvorvidt man skulle utvide PP-tjenesten med et halvt årsverk viktig.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 06:20   #16
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Noen få.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 08:01   #17
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Min erfaring er at politikere er en like lite ensartet gruppe som folk flest, og det blir dermed helt umulig å svare på om jeg har tiltro til dem som gruppe. På generell basis tror jeg den politikerforakten som virker å være voksende i samfunnet er både uheldig for demokratiet og ganske urettferdig. Vi trenger mennesker som engasjerer seg for lokalsamfunnet sitt, og om man ikke synes de som gjør det i dag er gode nok synes jeg man har plikt til å engasjere seg selv i stede for å klage.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 08:04   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg er særdeles lite imponert over lokalpolitikerne i min kommune. Det er gode grunner til det også, de gjør veldig mye rart. Jeg orker nesten ikke å tenke på at de finnes, men skyver unna frustrasjonen og later som at det ikke rammer meg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 08:18   #19
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg hadde ikkje tiltru til dei før (Bergen), men etter at vi holdt på å miste skulen vår i desember 2011 og dreiv heftig lobbyvirksomhet fekk eg eit litt bedre inntrykk av dei fleste, bortsett frå FrP-representantane. FrP-representantane ville ikkje høyre på det vi hadde å seie i det heile tatt. Rett og slett ikkje interessert.

Gammel 14-06-12, 08:32   #20
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

I kommunen vår: Nei. Jeg heller nesten mot å kalle dem korrupte, dog er det basert på et enkelt område, så det kan hende det bare er noen få av den kategorien. Men tilliten er ødelagt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.