|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() Kan du sopp?Inspirert av dagens lokale nyheter; vet du hvilke sopp du kan spise og ikke?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Nei, men har veldig lyst å lære. Den eneste jeg er sikker på er kantarellen. Jeg har planlagt å plukke sopp når jeg har kommet hjem fra ferie. Hvordan kommer en i kontakt med folk som kan sjekke "fangsten"? Vi kjenner veldig få innfødte der vi bor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Live and let live
|
![]() Jeg kan ikke sopp, og jeg spiser ikke noe videre sopp. Hender jeg har litt østersopp eller sjampingnon (damn, hvordan skrives det?) i maten en gang i skuddåret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jeg er veldig glad i sopp, men kan altfor lite om temaet. Hadde aldri turt å spise selvplukket sopp med mindre jeg hadde konsultert eksperter først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Soppkontrollører kan kontrollere soppen du plukker
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]()
Takk for link! Det finnes faktisk en kontrollør der jeg bor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Ja, disse plukker jeg også, minus blomkålsopp. Men skrubbene er visst blitt tatt av lista for spiselige sopper? Leste noe om det for ikke lenge siden. Jeg var så heldig at mine foreldre hadde ha høyt kvalifiserte venner som vi dro på sopptur med da jeg var liten, lærte masse! Nå husker jeg bare de viktigste.
![]() |
#8 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Nei, og etter episoden med famileien som fikk ødelagt nyrene sine her i distriktet for noen år siden, kjøper jeg de ferdig plukket på Meny1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Jeg vet så mye at man ikke spiser de røde med hvite prikker. Men min man er veldig interessert i sopp. Interessen hans begrenser seg dog til de man får morsomme hallusinasjoner av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Jeg kan ikke sopp, og er heller ikke interessert i å lære om sopp. Det holder med å vite hvordan de ser ut.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Kan ikke et kvekk om sopp, desverre. Liker sopp og burde absolutt lære meg mer om det. Men jeg får helt hetta med tanken på at det kanskje er noe jeg kan plukke feil og kverke meg selv og andre. Grøss og gru!
![]() |
|
|