|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Audacious
|
![]() Mønster til strikka omslagskjole?Jeg er en stor tilhenger av barter economy, og gjør for tiden en jobb som skal betales med et større strikkeprosjekt. (
![]() |
#2 |
Epikur
|
![]() Sv: Mønster til strikka omslagskjole?Det refereres stadig til denne boken:
![]() |
#3 |
Audacious
|
![]() Sv: Mønster til strikka omslagskjole?HV, jeg har sett på et mønster fra den boka, men det var "fake" omslag.
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: Mønster til strikka omslagskjole?Det bør ikke være for tungt, da sægger den lett. Ull er tungt nok nesten uansett. Jeg strikker stort sett bare i ulike typer ubehandlet ull. Men det er dyrt og ikke sånn superkjapt å strikke med og må håndvaskes.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Mønster til strikka omslagskjole?Alpakka tåler gjerne maskinvask hvis du har en god maskin. Men det er mulig det blir for lite hold for et så langt plagg. |
![]() |
![]() |
#6 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Mønster til strikka omslagskjole?Jeg tror at alpakka er litt for tungt og "slappt" for en kjole. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Mønster til strikka omslagskjole?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Audacious
|
![]() Sv: Mønster til strikka omslagskjole?Jeg tror jeg har mest lyst på ull, Heilo, selv om jeg jo har sett den kjolen din med Cotton Viscose og Kidsilk og det er nydelig.
![]() |
#9 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Mønster til strikka omslagskjole?Men du, hva tror du om denne: http://nostebarn.no/produkt/Strikkeo...-Tunika-voksen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Audacious
|
![]() Sv: Mønster til strikka omslagskjole?Jeg har veldig lyst på omslag. Og så tror jeg den er for lite a-fasong, dvs. at den er for rett. Og så liker jeg ikke halsen. Og så har jeg lyst på ermeløs.
![]() |
#11 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Mønster til strikka omslagskjole?Nå blir vi veldig interne, men tror du at du kunne ta mål etter et plagg du liker og anslå omtrent hvor dyp utringing og hvor lang tunika du ønsker? Så kunne jeg antagelig like godt ha prøvd å designe en tunika som ligner på den du har linket til, med garnkvalitet etter ditt ønske og evt mønster på. Jeg tror f.eks. det kunne ha blitt fint med et bittelite hullmønstret hjerte eller annet symbol bak i nakken og/eller noe nede på den ene kanten av skjørtet foran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Mønster til strikka omslagskjole?Hva med lerke fra dale, ca 50/50 ull/bomull. Jeg syntes det var mye mindre slaskete enn viscose/kidsilk-sammenstrikkingen jeg har strikket med tidligere i samme anledning som Heilo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Mønster til strikka omslagskjole?Jeg er veldig svak for denne kjolen, men den er heller ikke ordentlig wrap:
![]() |
#14 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Mønster til strikka omslagskjole?Jeg er veldig svak for denne kjolen, men den er heller ikke ordentlig wrap:
![]() |
#16 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mønster til strikka omslagskjole?Omslagsjakker finnes det jo nok av. Denne, for eksempel:
![]() |
#17 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Mønster til strikka omslagskjole?Jeg finner jo alltid noe på Garnstudio, men skjønner at verden ikke er like begeistret for Drops-oppskriftene som jeg er:
![]() |
|
|