|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Tidsklemma
|
![]() Jeg har lyst på ny pc - hjelp meg å velgeJeg har lyst på ny pc.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg har lyst på ny pc - hjelp meg å velgeJeg kunne fint ha kjøpt begge de to der, men tror faktisk jeg ville hatt den øverste. Jeg har i5 prosessor, og vel - jeg synes ikke den er så mye raskere enn noe annet jeg har vært borti. |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har lyst på ny pc - hjelp meg å velgeVil du ha noe som varer og varer, så må jeg vel bli å anbefale mac selv om du ikke vil ha det
![]() |
#4 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Jeg har lyst på ny pc - hjelp meg å velgeJeg vet at en mac sikkert varer lenger, men det er langt uten for budsjettet mitt, og jeg har rett og slett ikke lyst på.
![]() |
#5 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Jeg har lyst på ny pc - hjelp meg å velgeNå tror jeg at jeg har funnet den jeg vil ha:
![]() |
#6 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har lyst på ny pc - hjelp meg å velgeJa den var lekker: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har lyst på ny pc - hjelp meg å velgeTil bilderedigering er det viktig at det sitter et bra skjermkort i pc'en også. Ikke at jeg kan spesielt mye om det, men det har blitt meg fortalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Jeg har lyst på ny pc - hjelp meg å velgeNahh.. de fleste skjermkort er helt greie til den slags. Skjermkortet er mer viktig når det kommer til spilling, og det skal den ikke brukes til.
![]() |
#9 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Jeg har lyst på ny pc - hjelp meg å velgeNår du sier bildebehandling, mener du Photoshop? Da trenger du litt mer maskinkraft. Dersom du bruker Picasa eller andre, enklere programmer så skal de PC'ene du har linket til her holde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har lyst på ny pc - hjelp meg å velgePhotoshop er faktisk litt bedre på maskiner med dedikert grafikkort, men for de fleste spiller det nok liten rolle. Man har en noe akselerasjon i grensesnittet og via CS6 er det vel noen filtre som er grafikkprosessor-akselerert.
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har lyst på ny pc - hjelp meg å velgeJeg har prøvekjørt et par av de nye Samsung bærbare med SSD. Det er vanskelig å si noe definitivt før man har hatt en maskin et par år, men det er lett, stille, går ikke varm, og det ytre virker også solid og godt satt sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Jeg har lyst på ny pc - hjelp meg å velgeTakk for gode innspill mrc!
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har lyst på ny pc - hjelp meg å velgeJeg har denne i rosa, det er den beste bærbare jeg har hatt: http://www.samsung.com/no/consumer/c...NP300V3A-A03SE |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har lyst på ny pc - hjelp meg å velge
Bemerk av UX31E for så vidt har 1600x900-oppløsning (ikke forveksle med 16:9-formfaktor, hvilket også 1366x768 og 1920x1080 også er - 16:9 viser til forholdet mellom størrelsen på bilde i høyde og bredde. Tidligere brukte man 4:3 (f.eks. 1024x768, 1280x1024, 1600x1200) og 16:10 (1280x800, 1440x900, 1680x1050, 1920x1200), men fargegjengivelsen er ikke så bra. Man må sitte ganske så "korrekt" i forhold til skjermen. 16:9 ble så valgt pga. filmformat er i dette og filmer i 16:9 vil ellers gi sort ramme oppe og nede på andre skjermaspektratioer.
![]() |
|
|