|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hund i flykabinen til utlandetJeg prøver å finne ut om det er mulig å ha med små hunder i flykabinen til utlandet, feks Italia eller Spania. Det ser ut som de fleste flyselskap er positive til å ha hunder ligge i egnet transportbur under setet i kabinen, men ser at feks Norwegian skriver at de tillater dette innen Norden.
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Hund i flykabinen til utlandetJeg har bare reist med liten hund til Sverige. Ene veien måtte han være blant bagasje , andre veie. Var det ikke fullt og da fikk han lov å være knuter i setet ved siden av meg. Me. Jeg hadde plastbur som ikke gikk inn under setene. Det er vel bare bag som går inn under. Man kan ja skje få plass med bur, men man får det neppe inn. Jeg skulle ringe til flyselskapene. Vi vurderer selv Å ta med hund til Frankrike neste sommer, vi må bare sette igang prosessen med rabiesvaksine nå i høst. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sv: Hund i flykabinen til utlandet
Vi også skal sette i gang med vaksinasjonene slik at vi er klar til ferie neste sommer. Vi skal være såpass lenge borte at det blir riktig for oss at hunden får være med. Vi er bare i tvil om vi skal ha henne i kabinen eller med bagasjen. Hunden er trygg og vant til å bli håndtert uten å vise tegn til nervøsitet. På den annen side er hun aller mest fornøyd når hun får være sammen med oss. I lasterommet er det på en måte mer rolig og hun aksepterer jo å ligge i buret sitt.
|
|
|
#5 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund i flykabinen til utlandetSiden jeg ikke har noe liv akkurat nå, og egentlig bare venter på at flyet mitt skal gå sent i kveld så har jeg selvsagt lett fram alle mulige linker.
|
|
|
#6 |
|
Sv: Hund i flykabinen til utlandetSas skrev ingenting spesifikt ang utenlandsflyginger såvidt jeg så.
|
|
|
#9 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Betyr det at jeg kan reise innenlands med ponnien min?
|
|
|
#10 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hund i flykabinen til utlandetOi, dette visste jeg virkelig ikke var mulig. Så idiotisk. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har aldri blitt spurt, det er jeg helt sikker på. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hund i flykabinen til utlandetDet er jo lov med dyr på busser, tog, trikk, t-bane etc., så jeg trodde at hyperallergikere uansett måtte ta forholdsregler? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan bare snakke for min familie, men som sagt vi har alltid medisin. Men en t-bane eller buss kan man alltid gå av på neste stopp. Ikke så enkelt på et fly. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hund i flykabinen til utlandetVi tar sjelden buss og tog, men det hender. Det går an å gå av bussen om en skulle bli dårlig. På toget kan man flytte seg til en annen vogn. På en flere timers flytur der man ikke har noen mulighet til å komme seg av - vel, det er noe helt annet. Og jeg syns det er rystende at det er lov med dyr i en flykabin. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hund i flykabinen til utlandetJa, den ser jeg. Jeg har bare ikke tenkt på det før. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Snikende Ullteppe
Sv: Hund i flykabinen til utlandetJeg er litt overrasket over at dere ikke visste dette. Jeg har tenkt litt på dette og kommet fram til at jeg faktisk har møtt en del katter og sånne sofahunder på flyene opp gjennom. Alltid i bur da.
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hund i flykabinen til utlandetJeg syns man burde kunne krysse av for allergi ved bestilling, og da blir det ikke lov på den flygningen. Og ved behov for førerhund, som noen har, så blir det først til mølla på akkurat den flighten: Den blinde med hund får billett om han bestiller først, den allergiske må velge et annet fly. Og omvendt.
|
|
|
#19 |
|
Snikende Ullteppe
Enig i denne!
|
|
|
#20 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hund i flykabinen til utlandetNår en flyr til Spania må i alle fall hunder og katter i bagasjen og ikke inne i kabinen. Naboen tar med katten sin til spania hver vinter og den har måttet i bagasjen samme hvordan flyselskap de har tatt. Har også ei venninne som flytter til spania nå med fire unger og to hunder. De skal fly norwegian og ikke sjans til å få hundene med i kabinen enda i alle fall den ene er veske bikkje. |
|
|
|
![]() |
|
|