|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VepsDet er ekstremt lite her
![]() |
#6 |
trøtt
|
![]() Sv: Veps
Det er de her også, og har i grunnen vært det siden midten/slutten av juli. Ikke bare akkurat her jeg bor, men også i sentrum hvor jeg jobber.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: VepsVi har hatt ekstremt mye, det har vært ikke mindre enn 5 vepsebol fordelt rundt på huset vårt i sommer. Vi har sprayet de etter tur, men de som har unnsluppet har tydeligvis bare flyttet seg et nytt sted oppunder takmønet.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: VepsMye. Hvorfor er det sånn at vepsene på død og liv vil INN i huset? Det tar 2-3 sekunder etter at jeg har lukket opp et vindu eller ei dør, før det er 1-2 veps inne. Lukker jeg vinduet igjen mens det er en veps utenfor, flyr den rundt karmene på vinduet og leter etter åpningen for å komme inn. Why? Lukter?
![]() |
#9 |
trøtt
|
![]() Sv: Veps
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VepsDrita høstveps som ramler inn vinduene og svirrer rundt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
intro
|
![]() Sv: VepsJeg synes alltid det er mange og hissige veps på denne tiden av året. En butikkselger fortalte meg at ifølge et radioprogram hun hadde hørt, er de så hissige og nærgående fordi de er syke og plaget - det var noe med muggsopp på vingene (hvis jeg skjønte det riktig). Til gjengjeld ser det ut til at myggen mer eller mindre har tatt kvelden her.
![]() |
![]() |
#14 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: VepsUvanlig mye her, men uvanlig lite aggressive også.
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: VepsIkke så aggressive her heller, egentlig. Vi har 4-5 veps inne daglig, finner de noe mat får de spise seg ferdig så bærer jeg dem ut. Den ene satt så fint på bankkortet mitt mens jeg bar den ut i går. De er fine og.
![]() |
#18 |
Lett rørt
|
![]() Sv: VepsHer vi bor er det så og si ingen for tida. Men da vi var i Dyreparken i helga var det vanvittig mye veps. De krælte på ungene, kunne ikke ta minsten utavv vogna og trygghete på myggnettet. Det var så ille at vi dro tidligere enn vi vanligvis ville gjort.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VepsHer har det vært lite. Spesielt sett opp i mot sommeren for to år siden.
![]() |
#20 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: VepsVeldig mye veps, selv om vi har vært påpasselige med å fjerne bol. Men de kom sent! Jeg har omtrent ikke sett en veps i hele sommer, men de siste par-tre ukene har det tatt helt av. Og så virker de litt dummere enn vanlig, og ikke så utspekulerte og ute etter å ta meg. De pusler bare rundt omkring, og mange av dem ser ut til å foretrekke spaserturer fremfor den sedvanlige flyingen, så jeg lurer litt på hvilken agenda vepsen egentlig har i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|