|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NRK nå: Barnets besteJeg vet ikke, men synes dette var et veldig, veldig sterkt program. Sitter igjen med blandete følelser, det må være en svært vanskelig avgjørelse.
![]() |
#3 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NRK nå: Barnets besteJeg vet heller ikke, men kjenner at dette gikk veldig inn på meg. Så ufattelig vanskelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NRK nå: Barnets besteMåtte gutten flytte? Så ikke slutten.
![]() |
#5 |
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NRK nå: Barnets besteUtrolig sterkt program, dette gikk inn på meg. I utgangspunktet utrolig vanskelig tema å lage tv om, men jeg syns de håndterte dette på en fin måte.
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NRK nå: Barnets beste
Det vet vi ikke enda, fortsetter neste onsdag.
![]() |
#7 |
Off the map.
|
Jeg synes er i grunnen enig med deg at det var balansert, man ser flere sider av sakene. Men personvernet til barna!!!!
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NRK nå: Barnets besteHar spilt inn, skal se til helgen.
![]() |
#9 |
Curlingkone
|
![]() Sv: NRK nå: Barnets besteFikk sett bare slutten jeg, så jeg fikk ikke med meg hele historien.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Selv om jeg er enig i at programmet var både sterkt og ganske godt nyansert, så sitter jeg igjen med spørsmålet om taushetsplikt og personverm. Men, hvem er det som har myndighet til å gi dette fritaket fra taushetsplikten? Det gjelder jo personvernet til barna. Ikke til foreldrene eller forsterforeldrene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NRK nå: Barnets besteJeg syns programmet var provoserende.
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
Nå har jeg ikke sett programmet, men jeg syns vel ikke det er noe rart at fosterforeldre kan bli lei seg når barna reiser fra dem, selv om de er klar i over at det ikke er deres barn. Det må være en av de vanskeligste tingene med å være fosterforeldre, og sikkert også den vanskeligste å forberede seg på.
![]() |
#14 |
Off the map.
|
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Det sa jeg da heller ikke. Jeg syns sneglas omtale av fosterforeldrene var ganske slem, og reagerte på den manglende fortståelsen for at det er vanskelig, selv om det ikke er feil.
![]() |
#16 |
Er frisk!
|
![]() Sv: NRK nå: Barnets besteSetter meg ned med dette programmet nå. Jeg har stor respekt for dem som jobber i barnevernet selv om jeg synes foreldrevernet er for stort - det kan jo ikke de som jobber der noe for.
![]() |
#17 |
Helt konge
|
Denne gutten har bodd hele sitt liv sammen med fosterforeldrene, de er tydelig sterkt tilknyttet hverandre og da er retselen for å miste ham selvsagt stor. Det ble også nevnt at fosterforeldrene var blitt forespeilet at dette var en plasering med tanke på oppvekst. Synes ikke det da er noe rart at at hun blir emosjonell når gutten reiser ut med far. Ja, det at man faktisk ikke vet hvor lenge et |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Er frisk!
|
Jeg prøvde å formulere dette i stad, men ga opp. Jeg har selv lyst til å bli fostermor en gang, men jeg vet at jeg kommer til å bli ustyrtelig glad i barnet. Om jeg da ikke skal få lov til å bli det uten å bli beskyldt for å sutre, da tror jeg nesten at jeg ikke kan være fostermor altså.
![]() |
#19 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: NRK nå: Barnets besteHva var settingen her da? :har ikke sett programmet. Sto hun og hulket og klamret seg til fostersønnen, eller var hun lei seg etter at han dro til faren? Jeg tenker at det så absolutt er en del av å være fostermor eller-far at man formidler kontakt med foreldrene som noe positivt, med mindre samvær ikke er positivt for barnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Helt konge
|
![]() Sv: NRK nå: Barnets besteKoko, Hun griner vel mest sansynlig for at barnet hun har hatt omsorgen for siden han var en dag gammel reiser ut sammen med den mannen som kan ta fra henne et barn hun elsker og som hun ikke vil miste. Er man fylt av frykt klarer man ikke rasjonell å forholde seg til at det faktisk er barnets biologiske far og at denne mannen har rettigheter og behov. Jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|