|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Passordbeskytte en mappe på pc-en?Noen som vet om det er mulig å passordbeskytte en mappe jeg oppretter i f.eks Mine Dokumenter?
![]() |
#2 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Passordbeskytte en mappe på pc'n?Nei, du kan ikke passordbeskytte mapper i windows. Men det du kan gjøre er å ha ulike brukere og begrense tilgang til en bruker. Eventuelt så kan du skjule en mappe.
![]() |
#3 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Passordbeskytte en mappe på pc-en?Ok, takk for svar
![]() |
#4 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Passordbeskytte en mappe på pc-en?Ok takk gor svar
![]() |
#5 |
heimføing
|
![]() Sv: Passordbeskytte en mappe på pc-en?Skjule en mappe? Hvem kan finne den da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Passordbeskytte en mappe på pc-en?Hvis man skjuler en mappe så kan i prinsippet alle se den om man velger vis skjulte filer/mapper. Dette finner man hvis man åpner windows explorer, velger organiser, mappealternativer, velger vis fanen og "vis skjulte filer, mapper og stasjoner". Standard oppsett er "ikke vis".
![]() |
#8 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Passordbeskytte en mappe på pc-en?"Problemet" med det, er at så snart man trykker på startmenyen, vil den ligge der synlig, fordi det var en av de siste tingene jeg var innom. Så det hjelper liksom ikke stort.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Passordbeskytte en mappe på pc-en?
Opprett noen nye greier så den ikke dukker opp på startmenyen, kall mappa "ufattelig kjedelig mappe med uforståelige dll'er" og gi filene etternavn som ikke er doc og sånn? |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Passordbeskytte en mappe på pc-en?Man kan passord beskytte enkelte filer da. Feks worddokumenter.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Passordbeskytte en mappe på pc-en?Du kan pakke den med winzip eller winrar, og passordbeskytte den filen. |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Passordbeskytte en mappe på pc-en?Hvis noe skal være så hemmelig, kan du vel like gjerne legge det inn på en minnepinne, og gjemme den godt i bukselomma? ;p |
![]() |
![]() |
#13 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Passordbeskytte en mappe på pc-en?Det går ann å passordbeskytte hele mapper, men ikke, så vidt jeg vet, uten å laste ned egne programmer til det.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Passordbeskytte en mappe på pc-en?Med TrueCrypt kan man opprette en såkalt "kryptert kontainer". Det blir framstående som en egen "harddisk", men er egentlig en fil man har liggende på harddisken.
![]() |
|
|