Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Passordbeskytte en mappe på pc-en?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-12, 10:32   #1
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
Rune Brown er litt kul
Standard

Passordbeskytte en mappe på pc-en?

Noen som vet om det er mulig å passordbeskytte en mappe jeg oppretter i f.eks Mine Dokumenter?

Gammel 19-09-12, 10:46   #2
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Passordbeskytte en mappe på pc'n?

Nei, du kan ikke passordbeskytte mapper i windows. Men det du kan gjøre er å ha ulike brukere og begrense tilgang til en bruker. Eventuelt så kan du skjule en mappe.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 10:56   #3
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Rune Brown er litt kul
Standard

Sv: Passordbeskytte en mappe på pc-en?

Ok, takk for svar

Gammel 19-09-12, 10:56   #4
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Rune Brown er litt kul
Standard

Ok takk gor svar

Gammel 19-09-12, 11:03   #5
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjule en mappe? Hvem kan finne den da?
Altså, jeg mener - kan noen finne mappa mi hvis jeg skjuler den?

Gjelder dette bare på selve pc'n, hva om den ligger på en server?

Hilsen ny på windass...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 11:15   #6
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Hvis man skjuler en mappe så kan i prinsippet alle se den om man velger vis skjulte filer/mapper. Dette finner man hvis man åpner windows explorer, velger organiser, mappealternativer, velger vis fanen og "vis skjulte filer, mapper og stasjoner". Standard oppsett er "ikke vis".

Gammel 19-09-12, 13:24   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, takk.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 13:45   #8
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Rune Brown er litt kul
Standard

"Problemet" med det, er at så snart man trykker på startmenyen, vil den ligge der synlig, fordi det var en av de siste tingene jeg var innom. Så det hjelper liksom ikke stort.

Gammel 19-09-12, 14:12   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rune Brown, her.

"Problemet" med det, er at så snart man trykker på startmenyen, vil den ligge der synlig, fordi det var en av de siste tingene jeg var innom. Så det hjelper liksom ikke stort.

Opprett noen nye greier så den ikke dukker opp på startmenyen, kall mappa "ufattelig kjedelig mappe med uforståelige dll'er" og gi filene etternavn som ikke er doc og sånn?

Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 14:01   #10
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Man kan passord beskytte enkelte filer da. Feks worddokumenter.

Men hvis det er mye du vil at andre ikke skal se, så er det nok lettes å opprette en egen bruker med ganske begrensede tilganger.

Gammel 19-09-12, 14:09   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du kan pakke den med winzip eller winrar, og passordbeskytte den filen.

Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 15:57   #12
Left
Passiv

Standard

Hvis noe skal være så hemmelig, kan du vel like gjerne legge det inn på en minnepinne, og gjemme den godt i bukselomma? ;p

Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 17:30   #13
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det går ann å passordbeskytte hele mapper, men ikke, så vidt jeg vet, uten å laste ned egne programmer til det.
Jeg brukte et program som het My Lockbox (tror jeg) til å passordbeskytte ei mappe en gang. Og så har jeg brukt et annet program som, hvis jeg husker rett, opprettet en egen partisjon og krypterte innholdet. Truecrypt tror jeg det var. Det kan brukes på minnepinner også, så lenge man har installert programmet på pc'en man putter minnepinnen i.

Gammel 23-09-12, 00:53   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Med TrueCrypt kan man opprette en såkalt "kryptert kontainer". Det blir framstående som en egen "harddisk", men er egentlig en fil man har liggende på harddisken.

"Kontaineren" kan man flytte mellom forskjellige harddisker, minnepinner osv. og beskyttelsen opprettholdes.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.