|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() "Min lærer"- greit eller ikke?http://www.vg.no/nyheter/innenriks/e...artid=10054207 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
I mål
|
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?Jeg ser at siden er ok seriøst lagd, men jeg tenker at det blir for ukontrollert hvordan den brukes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?Hehehe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?Jeg tenker at dersom det er en seriøs evaluering med en ansvarlig redaktør - fett nok. Særlig hvis lærere kan reservere seg mot å stå der. |
![]() |
![]() |
#6 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?
Den ansvarlige redaktøren på den siden er en elev som var lei av dårlig undervisning og dårlige lærere.
![]() |
#8 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Ja. Men no har dei visst fått seg ein moderator. Det er jo fint.
![]() |
#9 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?Jeg lar også mine elever evalurere meg anonymt to ganger i året, og det blir i tillegg til den evalueringen som ledelsen også har tilgang til og selvsagt i tillegg til Elevundersøkelsen, som jo går mer generelt på skolen enn på den enkelte lærer. Jeg tar elevenes meninger til etterretning, så lenge de er saklige og ting som det er mulig å gjøre noe med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?Eg las "min lærer - geit eller ikkje" og tenkte først at no får det vera nok lærarhets....
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?Uten å ha lest artikkelen eller sett siden så nei, jeg syns ikke det er greit. Jeg syns ikke det er å sparke oppover heller, og jeg hadde ikke hatt en jobb hvor offentlig gapestokk godtas. De som legger inn lærere er barn, og kan ikke forventes at de forstår hva slikt kan gjøre med andres liv. Når det er sagt syns jeg det burde være lettere å bli kvitt dårlige lærere, men altså ikke på denne måten.
![]() |
#13 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?Jeg har ikke sansen. Jeg skjønner veldig godt at elever blir frustrerte, når de opplever at en lærer ikke virker og det ikke later til at noe skjer. Jeg har jo opplevd det sjøl. Men jeg kan ikke se at en sånn side gjør noe med problemet, det får ikke de dårlige lærerene til å bli bedre, det eneste det tjener til er å "ta hevn". Det finnes alt kanaler for å gi tilbakemelding på undervisning, og de virker helt sikkert ikke bra nok, men de er jo nødt til å virke bedre enn en sånn side. Læreren det gjelder må få direkte beskjed, gjerne anonymt, om det ikke virker må ledelsen få beskjed, og så må det tas derfra. (Og så er jeg fullstendig klar over at det kan virke som det stopper opp der, at noen folk ikke klarer eller har vilje til å endre seg, og at det meget mulig er for vanskelig å bli kvitt dårlige lærere. Men da er det det man må gjøre noe med - ikke henge ut enkeltpersoner på nett. Kanskje burde elevene involveres litt tettere i hva som faktisk gjøres for å rydde opp i problemene også.)
![]() |
![]() |
#14 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?Jeg tenker som så at det er nok av elever som ikke er fornøyde med lærere uten at det er feil med læreren. De fleste som svarer på slike ting er nok de som ikke er fornøyde. Og som ellers så er det for det meste det negative som kommer frem. Om elevene mine ikke liker at de må jobbe for en A, så kan de henge meg ut der for å ta igjen.
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?Jeg for min del tenker at dette er en kraftig hilsen fra de som er helt avhengige av at lærere fungerer om at det altså er mange lærere som ikke er brukbare. Og at det er helt ok å demonstrere det med å si fra høyt og tydelig. Hadde sorteringen som skal fikse dette problemet fungert, så hadde ikke behovet for siden vært særlig stort. |
![]() |
![]() |
#16 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?En lærer jeg kjenner opplevde å bli hengt ut med fullt navn på nett. Fordi hun hadde gitt en elev anmerkning for dårlig oppførsel. Hun syntes naturlig nok ikke det var spesielt gøy, og hadde ingen mulighet til å fortelle sin side av historien. Hun hadde jo taushetsplikt. Det er jo temmelig håpløst for folk utenfor skolen der læreren jobber å vurdere om det er noe i kritikken, og det skal ganske mange tilbakemeldinger til før man kan begynne å si noe fornuftig på statistisk grunnlag.
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?Hm. |
![]() |
![]() |
#18 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?Det fremstår litt meningsløst.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?Ikke rett måten å evaluere lærere på synes jeg nei. Eller andre for den del. Det burde i større grad være mulighet å gjøre noe med dårlige lærere, men det må jo være gjennom et system som arbeidsgiver administrerer. Som ved alle andre arbeidsplasser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?Saklig kritikk - og ros! - må være greit uansett, men til det kreves en viss redaksjonell kontroll av innleggene, og innleggene bør muligens også underskrives med fullt navn. Alt annet blir jo bare useriøst og, i mange tilfeller, ren og ulovlig sjikane. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|