Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nær døden-opplevelse. Husk hjelm!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-07, 08:52   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nær døden-opplevelse. Husk hjelm!

På min sedvanlige sykkeltur på vei til jobb så jeg virkelig døden i øynene i dag. Vanligvis skyldes nærr-døden-opplevelsene at bilister svinger brått ut, gående hopper inn i sykkelfeltet, andre syklister farer forbi veldig nær eller varebiler bråbremser i sykkelfeltet. I dag skyldtes nær-døden-opplevelsen min et refleksbånd, dere vet et sånt schmækk-bånd som var festet rundt ankelen. Det var litt kort, så det spratt av og inn i kjedet, der jeg kom i 30 km i timen nedover Ullevålsveien. Mim'en føk over styret og landet med hodet i asfalten!

Takk og lov at jeg bruker hjelm! Fronten på hjelmen ble knust, men ellers var det knapt en skramme. Tenk om jeg ikke hadde brukt hjelm? Da hadde jeg nok ikke sittet her, for asfalt er hardt å treffe i stor hastighet.

Så dette er vårens oppfordring! Bruk hjelm!

Gammel 12-04-07, 08:55   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nær døden-opplevelse. Husk hjelm!

Men kjære deg, jenta mi! Er du sikker på at du er helt OK? Det hørtes jo skikkelig skummelt ut. Har du sjekket hele deg selv for skjulte skader.

Huff. Nå ble jeg helt grøssen her. Sikker på at alt er bra med deg?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 08:57   #3
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Godt det gikk godt! Og tenk at en refleks (sikkerhets-sak, right..) skulle forårsake noe sånt! Bytt til refleksvest!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 08:58   #4
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Oi!! Godt det gikk bra. Jeg bruker også hjelm, man skal være et forbilde for ungene. Klart vi voksne også skal bruke hjelm. Sikkerhet er viktig.

Gammel 12-04-07, 09:00   #5
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Å hjelpes meg! Jaggu godt at du ikke ble skadet!

Hjelm er kjempe viktig!

Gammel 12-04-07, 09:05   #6
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Så skummelt! Godt alt gikk bra! Et godt eksempel på at hjelm er viktig ja!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 09:05   #7
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Dæven, så skummelt! Godt det gikk bra.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 09:06   #8
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Ekkel opplevelse! Godt det gikk bra med deg.

Hjelm burde være en selvfølge men er det desverre ikke.

Jeg har mange ganger tenkt at jeg ville sett helteit ut med sykkelhjelm (sykler ikke for tiden), men andre folk ser jo normale ut med det, så det er bare en fiks idé jeg har. Men jeg er sikker på at forfengelighet er grunnen til at mange ikke bruker hjelm. Det er teit, det.

Gammel 12-04-07, 09:08   #9
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en forferdelig opplevelse.

Jeg håper at det går bra med deg nå og at du tar det litt rolig utover dagen og kjenner ordentlig etter hvordan du føler deg. Hodeskader er ikke noe å tulle med.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 09:15   #10
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Men kjære deg, jenta mi! Er du sikker på at du er helt OK? Det hørtes jo skikkelig skummelt ut. Har du sjekket hele deg selv for skjulte skader.

Huff. Nå ble jeg helt grøssen her. Sikker på at alt er bra med deg?

Jeg er temmelig sikker. Jeg er laget av et sterkt materiale, heldigvis.

Hun jeg deler kontor med gjorde det samme (bare med jakke fast i hjulet) og hun hadde ikke hjelm. Hun mistet synet for et par minutter, og ble selvsagt kjemperedd. Nå bruker hun alltid hjelm! Jeg tør ikke tenke på hvordan det hadde vært å møte asfalten uten hjelm mellom den og hodet...

Gammel 12-04-07, 09:15   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, det hørtes fælt ut. En veldig fin påminning også. Jeg har aldri brukt hjelm, men heller aldri syklet noe særlig. Nå har jeg tenkt til å begynne med det, og jeg og mannen snakket i går om at det var på tide å kjøpe hjelm.
Det skal vi.

Holdninger til hjelm tror jeg har endret seg veldig de siste årene. Som mannen min sa i går; Før ble han flau av å tenke på og bruke hjelm - nå blir han flau når han sykler uten hjelm. (Nusken bruker selvsagt hjelm, også i sykkelvogna.)

Gammel 12-04-07, 09:18   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelpe meg! Godt det gikk bra med deg, Mim.

Gammel 12-04-07, 11:33   #13
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Huf, så skummelt! Godt at det gikk bra med deg! Jeg bruker alltid hjelm til tross for at håret kanskje ikke ser liiiike fresh ut etterpå.

Gammel 12-04-07, 09:21   #14
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelm er viktig, ja. Og det er også viktig at den sitter riktig. :minnemegselvpåatjegtrengernyhjelm: Egentlig syns jeg det ser mer teit ut å sykle uten hjelm enn med. :teitfortiden:

Jeg er faktisk en pyse på sykkel. Har opplevd et par skumle hendelser med velt og gale fotgjengere og bilister. Derfor suser jeg ikke av gårde på sykkel, selv ikke i nedoverbakker. Resultatet er at jeg må skifte bremseklosser minst fire ganger per sesong.

Bra at det gikk bra med deg!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 09:21   #15
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Neimen kjære vene da. Mim.
Dette hørtes jo ikke bra ut i det hele tatt. Håper alt er bra med deg, og at du ikke har fått noen plager i ettekant.
Hjelm er viktig ja.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 09:23   #16
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Bruker alltid hjelm, men jeg ser mange som burde få en påminnelse. Sykling uten hjelm er harry!

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 09:25   #17
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Så bra at du brukte hjelm! Håper det går bra med deg.

PS kommer du til å skifte hjelm nå? Mener å ha lest/hørt at en hjelm bør skiftes ut etter et så kraftig møte med bakken.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 09:26   #18
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelpes! Jeg er glad det gikk bra, takk og pris for at du er en luring som bruker hjelm!

Gammel 12-04-07, 09:25   #19
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Herregud så skummelt! Men godt det endte så bra!

Er glad for vi alltid bruker hjelm!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 09:28   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, så skummelt! Godt at du brukte hodet og hadde hjelm! Sikker på at du ikke skal ta en kjapp sjekk av hode og nakke?

Jeg grøsser her jeg sitter.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.