Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Pris på valp

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 14:08   #1
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pris på valp

Betaler man like mye for en valp på 10 uker som en på 16?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 14:10   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris på valp

Det hender at valper på 16 uker blir satt ned i pris for å få solgt dem, da mange ikke vil ha såpass "gamle" valper.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 14:14   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Tror det..
Vi så først på en valp på 15 uker for det føltes mindre skummelt enn å hente en på 8 uker... prisen var 2000,- lavere.
Men det var så mye frem og tilbake, både ift om vi fikk med en stamtavle og vaksinekort så vi ble litt skeptiske så det endte med at vi kjøpte en søt liten tass på 8 uker isteden på en annen kennel.

Gammel 15-10-12, 14:17   #4
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det varierer faktisk har jeg inntrykk av. I utgangspunktet betaler man likt. Noen oppdrettere som ikke får solgt kan finne på å sette ned prisen, andre kan sette den opp pga kostnader til veterinær, valpekurs og fôr.
Litt avhengig av hvor populær rasen er muligens.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 14:22   #5
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Betaler man like mye for en valp på 10 uker som en på 16?

JA! Jeg er ikke for at prisen skal settes ned, ikke når valpen er 1 år heller. Greit å sile ut alle useriøse spontane kjøpere.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 14:30   #6
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ja, det gjør man. Valpen koster jo selger heller mer enn mindre, jo lenger tid det tar å få solgt den - og det er ikke realt mye som blir igjen etter sertifisering, chipping, kurer og vaksiner mm. i tillegg til fôr, i utgangspunktet.

Jeg er ikke for prisavslag i nevneverdig grad bare fordi valpen er både uker og måneder eldre enn "normalen" ideelt sett.

Gammel 15-10-12, 14:40   #7
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk for svar. Jeg synes ikke valpen har noen mindre verdi når den er såpass liten, men jeg har ingen anelse hva som er normen her.

Gammel 15-10-12, 15:06   #8
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Hvis du er sikker på den fysiske helsen og i tillegg vet garantert den er riktig sosialisert, hadde jeg ikke nølt med å kjøpe en på 16 uker til samme pris. Men man skal vite hvorfor den ikke er solgt og hvordan den har hatt det i mellomtiden. Viktige trinn i sosialiseringen være på plass før uke 12.

Gammel 15-10-12, 15:35   #9
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Hvis du er sikker på den fysiske helsen og i tillegg vet garantert den er riktig sosialisert, hadde jeg ikke nølt med å kjøpe en på 16 uker til samme pris. Men man skal vite hvorfor den ikke er solgt og hvordan den har hatt det i mellomtiden. Viktige trinn i sosialiseringen være på plass før uke 12.

Kan du si litt om dette?

Gammel 15-10-12, 15:39   #10
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det er viktig at valpen blir eksponert for mennesker og andre hunder (evt. andre dyr) før de er 12 uker, slik at de vokser opp til å bli tillitsfulle. Man må fortsette med denne sosialieringen etter 12 uker, samtidig som valpen skal ha mye ro. Og så begynner en ny fase, miljøtrening, etter det.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 15:59   #11
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Inne, ute, mennesker i forskjellige aldre, inkludert barn, hunder, støvsugeren, the lot.

Gammel 15-10-12, 22:24   #12
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Som de over ja.

Har en 16 uker gammel valp hos min mor nå. Den er eksponert for absolutt alt tror jeg; den ble født inn i en heim med to andre hunder, en katt og undulater. Jeg har besørget god kontakt med mindre barn, og det er vel mest ikke den ting som den ikke er introdusert for inne og ute. Den har vært mye hos oss også, så den har endret litt miljø innimellom allerede. Det er en veldig veldig trygg, uredd og flott valp! Jeg har virkelig sett hvor mye den første tiden betyr, for vi har også hatt en hund med helt andre forutsetninger, omplassering osv osv., og det er som natt og dag.

Gammel 16-10-12, 10:04   #13
Left
Passiv

Standard

Jeg skulle ønske jeg hadde 15 - 20 lapper akkurat nå. NÅ

Stabyhoun

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.