|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pris på valpDet hender at valper på 16 uker blir satt ned i pris for å få solgt dem, da mange ikke vil ha såpass "gamle" valper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Pris på valpTror det..
![]() |
#4 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Pris på valpDet varierer faktisk har jeg inntrykk av. I utgangspunktet betaler man likt. Noen oppdrettere som ikke får solgt kan finne på å sette ned prisen, andre kan sette den opp pga kostnader til veterinær, valpekurs og fôr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Pris på valp
JA! Jeg er ikke for at prisen skal settes ned, ikke når valpen er 1 år heller. Greit å sile ut alle useriøse spontane kjøpere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Pris på valpJa, det gjør man. Valpen koster jo selger heller mer enn mindre, jo lenger tid det tar å få solgt den - og det er ikke realt mye som blir igjen etter sertifisering, chipping, kurer og vaksiner mm. i tillegg til fôr, i utgangspunktet.
![]() |
#8 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Pris på valpHvis du er sikker på den fysiske helsen og i tillegg vet garantert den er riktig sosialisert, hadde jeg ikke nølt med å kjøpe en på 16 uker til samme pris. Men man skal vite hvorfor den ikke er solgt og hvordan den har hatt det i mellomtiden. Viktige trinn i sosialiseringen må være på plass før uke 12.
![]() |
#9 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Pris på valp
Kan du si litt om dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Pris på valpDet er viktig at valpen blir eksponert for mennesker og andre hunder (evt. andre dyr) før de er 12 uker, slik at de vokser opp til å bli tillitsfulle. Man må fortsette med denne sosialieringen etter 12 uker, samtidig som valpen skal ha mye ro. Og så begynner en ny fase, miljøtrening, etter det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Pris på valpSom de over ja.
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Pris på valpJeg skulle ønske jeg hadde 15 - 20 lapper akkurat nå. NÅ |
![]() |
![]() |
|
|