|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva slags garn strikker du sokker av?Jeg trenger sokker! Dette huset er nemlig kaldt.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags garn strikker du sokker av?Her i huset har vi sikkert minst femti par strikket av svigermor. Hun strikker kun med Regia sokkegarn. Du finner mange bilder om du Googler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hva slags garn strikker du sokker av?Regia, Austermann Step og Opal er mine favoritter. Det er viktig at det er litt nylon eller polyamid i det, da er det mer slitesterkt.
![]() |
#6 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Hva slags garn strikker du sokker av?Drops Fabel bruker jeg helst, det blir tynne og myke sokker. Jeg bruker dem gjerne i joggeskoa også.
![]() |
#7 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Hva slags garn strikker du sokker av?
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva slags garn strikker du sokker av?Tynt merinoull med flotte farger og litt nyloninnhold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Deltidsmamma
|
Det hørtes virkelig ikke dumt ut! Kan du hjelpe med noe tips til nettsted eller hvor jeg kan kjøpe? Tror jeg vil prøve akkurat det du beskriver ovenfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Hva slags garn strikker du sokker av?Jeg har strikket av ymse garn. Mor Aase innimellom (ikke det beste garnet) og On-line og Fabel og Sisu og... Så langt har jeg ikke funnet et favorittgarn egentlig. Jeg leter ennå. Og standardoppskriften er Pinnsvins oppskrift som var gratis før, men ikke er det nå lenger. Ribbestrikk i leggen, enkel hæl, ribbestrikk oppå foten og enkel felling. Jeg har oppskriften sånn passe i fingrene nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Hva slags garn strikker du sokker av?Men atte, de kommer jo ikke i nøster, men i sånne "vridde ruller"; må man gjøre noe med det før man begynner å strikke? Ta det opp i nøster, eller noe sånt? Det blir jo mere jobb, og jeg vil ha det lettvint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Søt og rar
|
![]() |
#16 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva slags garn strikker du sokker av?Hjertegarn, online, pluss vanlig raggsokkgarn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Hva slags garn strikker du sokker av?Jeg druknet litt i garntypene inne på theloopyewe. Hva velger man blant alt det fine? I utgangspunktet er det garn til tynne ullsokker jeg vil ha. Gjerne til strikking på pinne 2,5. Hvilke typer velger dere da?
![]() |
![]() |
|
|