|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ser lyst på livet
|
![]() Det som er bra med NorgeDet som jeg synes er bra med Norge, er at alle mennesker her har en noenlunde lik forutsetning for å kunne få seg en utdanning, om man ønsker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Det som er bra med NorgeVelferdsordningene våre! Foreldrepermisjon, sykelønn, barn i helsevesen og svangerskapsomsorgen ikke minst. Skole og utdanning. Og barnehage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det som er bra med NorgeEg likar lista til Are Kalvø. Skreve etter 22.juli 2011.
![]() |
![]() |
#5 |
This is normal!
|
![]() Sv: Det som er bra med NorgeListen til Are Kalvø har jeg hengende på kontoret. Den er så fin.
![]() |
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Det som er bra med NorgeAre Kalvø.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det som er bra med NorgeAre Kalvø har sagt det meste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Det som er bra med NorgeJeg synes det aller, aller meste er veldig, veldig bra i Norge jeg. Og langt på vei bedre enn de aller fleste andre land. Jeg ville nok aldri bodd noe annet sted. Vi er kjempeheldige som ble født her!
![]() |
#10 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det som er bra med NorgeJa, allemannsretten er en fin ting ved Norge! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Det som er bra med NorgeAt kronprinsen, fremtidig statsoverhode, får gifte seg med en alenemor med tildels "brokete fortid" uten at han må si i fra seg retten til å bli konge. Og at hun får bli dronning.
![]() |
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Det som er bra med Norge
Og at barna deres kan gå på en helt vanlig barneteaterforestilling sammen med andre barn på en helt vanlig regnværslørdag.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Det som er bra med Norge
Og de kan "krangle" om is med ungene sine på en bitteliten kiosk midt i en bitteliten by på Sørlandet, med alle oss andre rundt, med sikkerhetsvaktene kledd helt normalt og på slik avstand at man må se godt etter for å se at de er der, uten at det blir noe som helst oppstyr.
![]() |
![]() |
#14 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Det som er bra med NorgeFineste lista. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Det som er bra med NorgeOgså legge til: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det som er bra med NorgeVi har folk som Per Fugelli.
![]() |
#18 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Det som er bra med NorgeVi har et velferdssystem som sørger for at folk har en sjanse selv om de skulle bli (selvforskyldt) syke.
![]() |
#20 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Det som er bra med NorgeSignerer alt over her, og legger til at etter vi fikk Lillemann, og jeg har fått innblikk i hva det innebærer å få et så funksjonshemmet barn, ikke bare i Norge, men også i land som USA, Brasil og land som Portugal, Italia og Spania - så takker jeg hver dag de himmelske makter jeg ikke tror på, at jeg bor i Norge. Fy søren så godt jeg har det!
![]() |
|
|