|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Brødbaking ...Jeg sliter. Selv med brødbakemaskin sliter jeg...
![]() |
#2 |
er her
|
![]() Sv: Brødbaking...Jeg lager dette og er veldig fornøyd, barna spiser det også:
Jeg har testet ut noen ferdigblandinger men synes ikke resultatet blir like bra og det kan være lurt med litt for mye vann i brødbakemaskin fordi noe av væsken vil fordampe pga varmetilførselen under elte og heve prosessen. Hvilken brødbakemaskin har du? dette brødet blir ganske stort, så om du ikke har stor maskin, så bør du kanskje redusere oppskriften. Jeg har laget dette brødet med litt variasjoner i over fire år og vi skal kjøpe ny brødbakemaskin nå fordi den vi har er utslitt.
![]() |
#3 |
litt gøy på håret
![]() Sv: Brødbaking...Vi har bare en på lån foreløpig (alle tidligere brød bakt i ovn har vært katastrofale...) for å sjekke om jeg kan lage brød med en slik. Det er en Wilfa som tar en kilo
![]() |
#6 |
litt gøy på håret
![]() Sv: Brødbaking...Avlang
![]() |
#7 |
litt gøy på håret
![]() Sv: Brødbaking...Sånn ellers kan det nevnes at vi elsker lyse brød med masse korn i. Havregryn var visst også en super ingrediens. Mulig yoghurten også hjalp på smaken i det siste?
![]() |
#8 |
er her
|
![]() Sv: Brødbaking...Havregrynet gjør at det holder på fuktigheten og blir saftig synes jeg, bakdelen er at det kan bli litt smuldrete, men det gjør ikke meg så mye.
![]() |
#9 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brødbaking ...Er ikke regelen at man bør ha halvt om halvt med grovt og fint mel og korn i tillegg? Jeg bruker bare matpakkebrød-pose på butikken. Det brødet blir veldig godt. Tidligere brukte vi solsikkebrødet, men minstemor her i huset ble så rar i magen av det. Det er viktig å huske på at små barn ikke skal ha brød med veldig mye hele korn.
![]() |
|
|