Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

To damer på tur - med solhatt, lommeparlør og vandrestøvler

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-12, 10:20   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To damer på tur - med solhatt, lommeparlør og vandrestøvler

Lillesøster kontaktet meg i går og foreslo at hun og jeg skal ta en ukes dameferie i slutten av november.

Vi lurer på en av kanariøyene, og jeg tenger tips. Vi vil bo greit - helst i leilighet - med terrasse og gjerne nær havet/stranden. Det gjør ingenting om det IKKE er et typisk barnefamiliested, men vi vil gjerne ha basseng og muligheter til å spise godt i rimelig nærhet av der vi bor. Vi kommer sikkert til å gå turer hver dag - ikke nødvendigvis i fjellet med fjellstøvler, altså - men turmuligheter er essensielt.

Vi vil ikke bo inne i de større byene.

Noen tips?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 10:23   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To damer på tur - med solhatt, lommeparlør og vandrestøvler

Ingen tips, men det høres fantastisk ut.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 10:25   #3
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Dersom dere skal til Gran Canaria ville jeg dratt til Las Meloneras. Der er det faktisk ganske fint, og gode muligheter for å gå tur langs stranden.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 10:27   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også Meloneras er finest på Kanariøyene. Jeg har prøvd flere steder langs kysten, og meloneras er det jeg har likt best, sånn bortsett fra at maten stort sett er dyr og dårlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 11:01   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes også Meloneras er finest på Kanariøyene. Jeg har prøvd flere steder langs kysten, og meloneras er det jeg har likt best, sånn bortsett fra at maten stort sett er dyr og dårlig.

Maten er jo noe av det aller viktigste! Det må jeg legge til i HI.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 02-11-12, 13:32   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Maten er jo noe av det aller viktigste! Det må jeg legge til i HI.

Enig, men det er nok mulig å finne hvis du leter litt. Kan anbefale en fantastisk indonesisk ihvertfall, selv om jeg foretrekker lokal mat på ferie.

Jeg vil likevel slå et slag for Meloneras, men det er fordi jeg synes samtlige andre steder på GC er litt kjipe. Til og med vakre P. d. Mogan, som er overbefolket, lite og har kjip og dyr mat.

Hvis maten er viktig ville jeg bodd i Las Palmas.

Gammel 02-11-12, 11:02   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Ingen tips, men det høres fantastisk ut.

Ikke sant? Jeg har verdens fineste lillesøster og vi har det utrolig fint sammen.

Gammel 02-11-12, 10:25   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Åh. Det hørtes digg ut! Jeg vil også! Henger i tråden for tips.

Store byer er det få av på Kanariøyene.

Gammel 02-11-12, 11:24   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på sånn tur med min lillesøster. Vi var på Fuerteventura, men det er den eneste Kanariøyen jeg har vært på. Vi valgte også et sted som ikke var typisk barnefamiliested, men det vi ikke fikk med oss var at det var et sted for horder av tyske pensjonister, de fleste av dem naturister.

Det gjorde i og for seg ikke oss noe, men jeg hadde nok egentlig foretrukket å være i noe som var en liten by og ikke bare en pensjonistresort. Og restaurantene bar også preg av at menyen var tilpasse tyske gamlinger.

Strendene var nydelige på Fuerteventura.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 11:34   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Tyske gamlisnaturister?
Jeg har lyst til å bo bra - gjerne med stor terrasse og utsikt - fordi jeg planlegger å sitte der mye og se utover. Hmm.

Gammel 02-11-12, 11:59   #11
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Tyske gamlisnaturister?
Jeg har lyst til å bo bra - gjerne med stor terrasse og utsikt - fordi jeg planlegger å sitte der mye og se utover. Hmm.

Husk å ta med kikkert, så du kan ta gamlisnaturistene i nærmere øyesyn fra terrassen.

Jeg har dessverre ingen tips å komme med, for jeg har aldri vært på Kanariøyene.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 12:01   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er lite å se egentlig, hos svært mange av dem har naturen selv ordnet opp og dekket de mest private delene.

Gammel 02-11-12, 12:02   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er lite å se egentlig, hos svært mange av dem har naturen selv ordnet opp og dekket de mest private delene.

Ja, naturen er fantastisk, dere!

Gammel 02-11-12, 12:03   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

jeg surfer rundt nå og ser at det er veldig mye på kanariøyene jeg ikke har lyst til. Som for eksempel hele byer av digre bomaskiner - eller kanariøyenes største hotell. Er det virkelig et salgsargument?

Egentlig vil jeg jo til en liten gresk øy. Kanskje lillesøster og jeg rett og slett skal vente på våren og dra da istedetfor?

Gammel 02-11-12, 12:09   #15
Iris
............

Medlem siden: Nov 2010
Iris har et hav av muligheter foran seg
Standard

Søsteren min og jeg skal på cruise i Rødehavet nå i november . Vi hadde i utgangspunktet tenkt på Kanariøyene, men så syns vi det ble litt for kjedelig.
Deilig med påfyll av sol og varme i mørke november

Gammel 02-11-12, 12:36   #16
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Tenerife og La Gomera er veldig bra for turer. Det er kort ferjetur over til La Gomera, fra havna må dere ha transport for å oppleve noe. Topptur til Teide må bestilles i god tid. Det er bare 200 personer som får gå opp daglig. Og på Tenerife er Masca dalen, google den. Vi var i en nydelig fjellby ikke langt fra Playa Americas, den het Vilaflor og er starten på et naturreservat. Puerto de la Cruz har nydelig utsikt, god mat og fasinerende lavastrender. Like over Cruz ligger byen La Orotava. Der er det mange vinprodusenter og bodegaer med åpen butikk. Jeg ville bodd ved klippene i Los Gigantes. Hele øya er lett tilgjengelig med bil, en på motoveien fra en ende til en annen.

Gammel 02-11-12, 12:06   #17
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja men da skjønner jeg jo at de ikke gidder å styre med å dra på seg badebukser. Man er gammel og stiv i kroppen, og så skal man måtte åle seg inn i badetøy? Greit å alltid være "påkledd" fra naturens side.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 12:07   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Vi kikket litt mer på kart og bøker mens vi var der, og fant ut at om vi skulle dra en annen gang ville vi til en by helt oppe i nord som så veldig fin ut. Skal se om jeg kan klare å finne ut/huske hva den heter.

Gammel 02-11-12, 12:08   #19
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten hørt pene ting om La Gomera.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 12:08   #20
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Tenerife må vel være bra for turer tenker jeg. Men Gran Canaria er også bra. Det går turstier i fjellene på den sørlige delen av øya, fra Amadorestranda til Arguineguin omtrentlig. Ved Amadores er det pent, finstrand. Og utsikt fra sidene bakenfor stranda får man utsikt. Buss og båter til andre deler av sørøya. I tillegg tror jeg at Gran Canaria er deilig varmt i slutten av november.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.