|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() To damer på tur - med solhatt, lommeparlør og vandrestøvlerLillesøster kontaktet meg i går og foreslo at hun og jeg skal ta en ukes dameferie i slutten av november.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: To damer på tur - med solhatt, lommeparlør og vandrestøvlerIngen tips, men det høres fantastisk ut.
![]() |
#3 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: To damer på tur - med solhatt, lommeparlør og vandrestøvlerDersom dere skal til Gran Canaria ville jeg dratt til Las Meloneras. Der er det faktisk ganske fint, og gode muligheter for å gå tur langs stranden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: To damer på tur - med solhatt, lommeparlør og vandrestøvlerJeg synes også Meloneras er finest på Kanariøyene. Jeg har prøvd flere steder langs kysten, og meloneras er det jeg har likt best, sånn bortsett fra at maten stort sett er dyr og dårlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: To damer på tur - med solhatt, lommeparlør og vandrestøvler
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Enig, men det er nok mulig å finne hvis du leter litt. Kan anbefale en fantastisk indonesisk ihvertfall, selv om jeg foretrekker lokal mat på ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Panzerekstremfeminist
|
Ikke sant? Jeg har verdens fineste lillesøster og vi har det utrolig fint sammen.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
![]() Sv: To damer på tur - med solhatt, lommeparlør og vandrestøvlerÅh. Det hørtes digg ut! Jeg vil også! Henger i tråden for tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: To damer på tur - med solhatt, lommeparlør og vandrestøvlerJeg har vært på sånn tur med min lillesøster. Vi var på Fuerteventura, men det er den eneste Kanariøyen jeg har vært på. Vi valgte også et sted som ikke var typisk barnefamiliested, men det vi ikke fikk med oss var at det var et sted for horder av tyske pensjonister, de fleste av dem naturister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: To damer på tur - med solhatt, lommeparlør og vandrestøvlerTyske gamlisnaturister?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Husk å ta med kikkert, så du kan ta gamlisnaturistene i nærmere øyesyn fra terrassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
flisespikker
|
Ja, naturen er fantastisk, dere!
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
............
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
![]() Sv: To damer på tur - med solhatt, lommeparlør og vandrestøvlerSøsteren min og jeg skal på cruise i Rødehavet nå i november
![]() |
#16 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: To damer på tur - med solhatt, lommeparlør og vandrestøvlerTenerife og La Gomera er veldig bra for turer. Det er kort ferjetur over til La Gomera, fra havna må dere ha transport for å oppleve noe. Topptur til Teide må bestilles i god tid. Det er bare 200 personer som får gå opp daglig. Og på Tenerife er Masca dalen, google den. Vi var i en nydelig fjellby ikke langt fra Playa Americas, den het Vilaflor og er starten på et naturreservat. Puerto de la Cruz har nydelig utsikt, god mat og fasinerende lavastrender. Like over Cruz ligger byen La Orotava. Der er det mange vinprodusenter og bodegaer med åpen butikk. Jeg ville bodd ved klippene i Los Gigantes. Hele øya er lett tilgjengelig med bil, en på motoveien fra en ende til en annen.
![]() |
#17 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: To damer på tur - med solhatt, lommeparlør og vandrestøvlerJa men da skjønner jeg jo at de ikke gidder å styre med å dra på seg badebukser. Man er gammel og stiv i kroppen, og så skal man måtte åle seg inn i badetøy? Greit å alltid være "påkledd" fra naturens side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Fortynnet
|
![]() Sv: To damer på tur - med solhatt, lommeparlør og vandrestøvlerVi kikket litt mer på kart og bøker mens vi var der, og fant ut at om vi skulle dra en annen gang ville vi til en by helt oppe i nord som så veldig fin ut. Skal se om jeg kan klare å finne ut/huske hva den heter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
kamerat
|
![]() Sv: To damer på tur - med solhatt, lommeparlør og vandrestøvlerJeg har forresten hørt pene ting om La Gomera.
![]() |
#20 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: To damer på tur - med solhatt, lommeparlør og vandrestøvlerTenerife må vel være bra for turer tenker jeg. Men Gran Canaria er også bra. Det går turstier i fjellene på den sørlige delen av øya, fra Amadorestranda til Arguineguin omtrentlig. Ved Amadores er det pent, finstrand. Og utsikt fra sidene bakenfor stranda får man utsikt. Buss og båter til andre deler av sørøya. I tillegg tror jeg at Gran Canaria er deilig varmt i slutten av november.
![]() |
|
|