|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva har dere oppi julestrømpene?Jeg prøver å finne litt småting på nettet for å putte i julestrømpene og trenger litt inspirasjon. Liker å gi dem en film hver, godteri og litt ting de kan leke med for å få tiden til å gå på julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva har dere oppi julestrømpene?Julestrømpe = godteri og et blad hos oss.
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har dere oppi julestrømpene?Godterier, kanskje et blad og en, kanksje to små julegaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Hva har dere oppi julestrømpene?Godteri
![]() |
#7 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Hva har dere oppi julestrømpene?Jeg hadde tenkt å gi en DVD i fjor, men droppet det fordi barne-tv på julaften er en del av tradisjonen for meg. Det blir godteri og et blad, rosiner og kanskje en klementin.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva har dere oppi julestrømpene?Litt godteri og en liten pakke. Har pleid å ha en klementin oppi og, men den blir jo aldri spist. Tror jeg også stappet en julebrus nedi i fjor, det var stas.
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva har dere oppi julestrømpene?Julestrømpeinnhold er sånt jeg tenker på på lille julaften. Eller ihvertfall 22. desember. Vi har i en klementin, rosiner og litt godteri. Og noen gsnger et julehefte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Hva har dere oppi julestrømpene?Vi har naturlig nok ikke begynt med det enda, siden vår er så liten, men min tradisjon er julestrømpe på 1. juledag, ikke julaften. Da fikk vi julehefter, klementiner og litt snop. Jeg tenker vi kommer til å følge den tradisjonen, får se hva mannen synes. Vi hadde også tradisjon med at de minste barna fikk en liten gave julaften formiddag for å lette på spenningen og ha noe å leke med, det gjør nok vi også. Greit å spre gavene litt ut også, ellers blir det en laaaang kveld.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva har dere oppi julestrømpene?Her får de ofte endel ting i julestrømpen da de ikke har pakkekalender i desember. De får alltid litt godteri (som regel sjokolade og drops, ikke noen store mengder), ofte ny tannbørste og tannkrem (det synes de er gøy), yngste får gjerne en liten lekebil mens eldste får et blad/klistremerkebok. Så har det ofte ligget klistremerker og badeskum der. I fjor tror jeg også hun fikk neglelakk og lipgloss.
![]() |
#13 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva har dere oppi julestrømpene?Eldste er straks fire og skal få julestrømpe for første gang i år. Jeg har tenkt at han skal få en liten Legoeske, litt sjokolade og klementin.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva har dere oppi julestrømpene?Våre får den natt til 1. juledag, så leker, film og denslags er absolutt ikke nødvendig.
![]() |
#15 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har dere oppi julestrømpene?Litt snop og litt underholdning tenker jeg. Dessuten syntes jeg selv jeg var ganske lur da jeg kom på at jeg skal finne (ebay?) en Hello Kitty tannbørste som hun kan få i strømpen. Tror det kommer til å bli superpopulært, for det er alltid stor stas når vi åpner en helt alminnelig ny tannbørste til henne. Katta er populær, så den får henne nok til å gå i taket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hva har dere oppi julestrømpene?I år tror jeg de får litt snop og et blad. Kanskje en liten legogave også, sånn at de har noe å gjøre på dagen mens de venter.
![]() |
#17 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Hva har dere oppi julestrømpene?Vi voksne har julestrømper så da får barna også selv om de kanskje er litt små til de. De fikk forresten i fjor også. Siden de ikke er introdusert for vanlig snop enda så legger jeg oppi en liten julebok, kanskje en av favorittseriene deres i bladform eller noe på dvd, en liten rosineske, en smoothie og hver sin ting til å henge på juletreet. Det siste er noe jeg har tenkt skal være tradisjon, at de skal få en ny liten ting hvert år som de kan henge på juletreet. Kanskje jeg finner noe annet å legge oppi også, har ikke helt bestemt meg. Legger uansett ikke mer spiselig oppi enn at det er helt greit at de kan spise det opp med en gang, forventer ikke at de skal klare å porsjonere ut/spare når de er så små.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har dere oppi julestrømpene?
For en koselig idé, den stjeler jeg umiddelbart! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har dere oppi julestrømpene?Julehefte, kuli, sjokoladenisse, tyggis og klementin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva har dere oppi julestrømpene?Her pleier det å være snop, et blad, en fin julekule og av og til en film. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|