Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Sånne små bokstaver oppe på linja vettu!

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-12, 16:41   #1
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånne små bokstaver oppe på linja vettu!

Ja, hvordan lager jeg dem?
Hvis jeg skulle skrive at jeg leter etter JulebrusenTM, for eksempel. Hvordan får jeg TM sånn smått og oppe og sånn som alle dere andre flinkiser får til?

Gammel 12-11-12, 16:48   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sånne små bokstaver oppe på linja vettu!

Alt + 0153 på talltastaturet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 16:50   #3
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

™ er et spesialtegn, og for å skrive det på en PC må du holde inne ALT-tasten og taste 0153(som er koden for det tegnet) på det numeriske tastaturet (det lille tall-tastaturet til høyre på et vanlig tastatur, kan være litt vanskeligere å finne/aktivere på en laptop).

På en Mac finner du ™ ved å bruke Option-tasten og trykke 2.

Gammel 12-11-12, 18:40   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

™ er et spesialtegn, og for å skrive det på en PC må du holde inne ALT-tasten og taste 0153(som er koden for det tegnet) på det numeriske tastaturet (det lille tall-tastaturet til høyre på et vanlig tastatur, kan være litt vanskeligere å finne/aktivere på en laptop).

På en Mac finner du ™ ved å bruke Option-tasten og trykke 2.

Takk! Jeg har alltid åpnet Spesialtegn-overskten og kopiert, men dette er jo mye enklere™.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 16:50   #5
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Damn, too treig to be first.

Gammel 12-11-12, 17:03   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Damn, too treig to be first.

Men dog temmelig mye mer utfyllende.

Laptop? Mac?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 17:05   #7
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men dog temmelig mye mer utfyllende.

Laptop? Mac?

Hvis det ikke står option på noen av knappene da? :blånner: meg med Divine.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 17:37   #8
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Option = Alt.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 17:50   #9
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Julebrusen™ Ta-daaa!!

Takk!

Gammel 12-11-12, 17:50   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og på iPad da?

Gammel 12-11-12, 18:03   #11
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og på iPad da?

Det har jeg ikke funnet ut hvordan gjøres. Ser ikke lovende ut. :googler:

Gammel 12-11-12, 17:55   #12
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Jeg linket jo til beskrivelse av Option-tastene og greier. (Fordi på en del Mac-tastaturer er den bare merket med det rare Option-symbolet.)

Gammel 12-11-12, 17:57   #13
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk torsk - nå fant jeg Option-tasten ™!

Gammel 12-11-12, 17:59   #14
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Det er jeg som er TM™.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 18:06   #15
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Det er liksom litt pes når man gjøre det slik jeg pleier. Google Trade Mark, finne symbolet ctrl c, ctrl v.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 18:34   #16
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller ikke funnet hvordan man kan sette inn enhver Alt-Key Code, men her er et annet tips:
Noen av tastene har flere valg om man holder ned feks
" så kan man velge mellom disse ” » « “
€ gir ₩ £ $ ¥@&
% gir % og ‰

Gammel 12-11-12, 18:49   #17
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

™ Jippi jeg klarte det. Ikke det at jeg vet når jeg skal bruke dette, men samme det.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 23:32   #18
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan kodene for både ™ og ellipser og mere til, men nå har jeg fått laptop uten numerisk tastatur. Altså, det er ikke symboler for tall på bokstavtastene heller, som på min forrige. Det er litt krise! Hva i all verden gjør jeg? Forlanger ny maskin?

Gammel 12-11-12, 23:42   #19
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg kan kodene for både ™ og ellipser og mere til, men nå har jeg fått laptop uten numerisk tastatur. Altså, det er ikke symboler for tall på bokstavtastene heller, som på min forrige. Det er litt krise! Hva i all verden gjør jeg? Forlanger ny maskin?

Ja, det synes jeg du skal.

Gammel 13-11-12, 00:11   #20
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

De fleste laptops har jo et slags numerisk tastatur som kan skrus på slik at de vanlige tastene blir brukt. Er det ikke en Num lock-tast et sted som aktiverer det?

http://www.dummies.com/how-to/conten...ur-laptop.html

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.