|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vinterdepresjon - en myte?Sosialpsykolog Kolstad mener at mørket ikke er skyld i at mange henger med nebbet i vinterhalvåret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Min første reaksjon uten å ha lest linken er
![]() |
#3 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?
![]() |
#4 |
fornyet
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Har skummet artikkelen. Tull og tøys mener jeg. Den som har skrevet artikkelen har aldri kjent på kroppen hva vinterdepresjon fysisk gjør med en.En real vinterdepresjon lar seg ikke fikse med gode tanker. Lys, aktiviteter, i aller ytterste nødsfall antidepressiva dersom man ikke greier å stå opp, gjennomføre sine daglige gjøremål og fungere slik man normalt gjør.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Da kan man bare si til seg selv at man liker stress, eller si til seg selv at man liker ensomhet, si til seg selv at man liker det traumatiske man har opplevd. Vips; depresjon i sin helhet er en myte.
![]() |
![]() |
#6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Kjenner at jeg umiddelbart ble litt provosert. Jeg synes den mørke tiden er til tider tung, og det er ikke fordi jeg tenker mørke tanker om døden og slikt. Sist redigert av Anuk : 24-11-12 kl 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Her er en artikkel som er et hakk mer vitenskapelig basert:
![]() |
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Godt det ikke bare er jeg som blir provosert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
can-jur
|
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Pøsj. Man kan da alltids bare skjepe seg og tenke positive tanker og gjøre positive ting. Det er alltid masse man kan gjøre med egen situasjon.
![]() |
![]() |
#10 |
By the Sea
|
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Er det ikke mye forskning som påviser sammenheng mellom dagslys og serotoninproduksjon, da?
![]() |
#12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
anglofil
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Det er da noe som heter seasonal affective disorder: http://en.wikipedia.org/wiki/Seasona...ctive_disorder
![]() |
#15 |
can-jur
|
Det er vel, for å si det forsiktig pisspreik av rang.
Sist redigert av Floksa : 24-11-12 kl 21:28. Årsak: rettet en 12-15 skrivefeil.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Er du virkelig helt seriøs nå Floksa?
![]() |
#17 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Jeg hater mørketiden, kulda, blankisen osv. Jeg ser dårlig, blir nedstemt, har slitt med depresjoner, og ikke minst har voksne barn som denne årstiden er et mareritt for. At noen kan tro at det bare er et påfunn er merkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
can-jur
|
Nei, bare utrolig provosert av uttalelser om at fattige bare kan skjerpe seg ut av fattigdom. Det er omtrent like dumt som å si at man bare kan skjerpe seg ut av en depresjon.
![]() |
![]() |
#19 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Jeg bodde et år i Finnmark, og der led jeg i mørketida.
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Det er jo ikke mørket i seg selv som er et problem. Jeg kan godt fortelle meg selv at jeg liker mørket (
![]() |
![]() |
|
|