|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Hvordan løser dere bursdagsinvitasjoner når bursdagsbarnet har flere gode venner som ikke går i klassen? Svar gjerne hva dere gjør, og svar så på hva dere ville gjort i scenarioet under.
|
|
|
|
#3 |
|
Er frisk!
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Jeg hadde i den situasjonen leid lokale og invitert alle jentene i klassen og de andre hun leker med. Jeg (som er temmelig syk enda) og mannen hadde ikke hatt noen problemer med å få til det - men så er vi også vant til atskillig større barnegrupper hver dag.
|
|
|
|
#4 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Vi holder en bursdag med både alle av samme kjønn fra klassen og eksterne venner. Dette fordi vi har plass til det. I ditt tilfelle hadde jeg muligens gått for to feiringer. En med klassen og en med eksterne. I min verden bør to voksne takle 17-19 gjester, men så er jeg lærer og vant med å ha så mange og flere daglig. Dog planlegges alltid bursdager godt slik at det glir smidig. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Er det relevant hva dere "bør" takle? Jeg er tilhenger av å definere hva man takler før man sier noe om hva som blir mest riktig innenfor den rammen man har. Men jeg vil tro at det går lettere å arrangere noe eksternt enn hjemme dersom dere ser bort fra prisen. Det er null problemer å ha med 17 unger på for eksempel lekeland i den alderen der.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Vi har ofte løyst det med to selskap, klasseselskap og "naboselskap".
|
|
|
#9 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Nå svarer jeg før jeg har lest de andre svarene.
Ja, det bør 2 foreldre kunne klare. Det er kun snakk om noen få timer, selv om mor føler seg noget fryneste. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Her er jeg enig med 007, det er ikke viktig hva man bør klare. Går det ikke, så går det ikke. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47For så små barn ville jeg aldri valgt å be bare noen av jentene i klassen. Bursdager er viktig sosialiseringsarena og trygt når alle vet at de blir invitert til alle. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47
I prinsippet enig i at det er viktig sosialiseringsarena, men er bursdagen til for bursdagsbarnet som vil feire med vennene sine eller er det en sosialiseringsarena for unger som er puttet ganske tilfeldig sammen?
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Hvis det er sosialiseringsarena for klassen tenker jeg at spleisebursdag med flere av barna i klassen er en finfin ting |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Off the map.
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Jeg er enig med de som sier at barnebursdag er for alle. Hvis ikke må hun jo i alle fall regne med at hun ikke blir bedt i de andre sine bursdager. 'Alle' inviterer alle jentene/guttene i den alderen - det skulle mye til for min del at vi var de som brøt det mønsteret.
|
|
|
#16 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Jeg ser dilemmaet ditt, og skjønner ønsket om å tenke utenfor boksen i forhold til vanlig bursdagskotyme på barneskolen.
|
|
|
#17 |
|
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mener sosialiseringsprinsippet kommer først, og tror at for de aller fleste bursdagsbarn vil dette også være en hyggelig måte å feire på, selv om det kanskje ikke er det aller, aller hyggeligste. Det kan man jo også løse med egen feiring for de nærmeste. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Men er det slik de fleste steder? Jeg vet at frøkna her ikke har vært i burdag til alle i klassen. Ikke til alle jentene heller.
|
|
|
#19 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Du oppdager fort at det ikke bare er pga plass. i 1 og 2 klasse vil de helst ha bursdager der. Det er det kuleste. |
|
|
|
![]() |
|
|