|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Superbasinella
|
![]() Hjelp! Ang. hund alene hjemmeJeg er rimelig desperat nå. Valpen vår på 15 uker vil på ingen måte være alene hjemme. Jeg har gjort alt etter "boka", men jeg kommer virkelig ingen vei. Hun bjeffer som en gal når jeg går ut i gangen. Jeg har prøvd både med og uten bur. Hva i alle dager gjør jeg? Dette begynner å bli ganske slitsomt nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemmeDu har gått for fort frem og må helt tilbake til start igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemmeJa, jeg skjønner fortvilelsen din. Det ER vanskelig. Vi har løst det med å ha to hunder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemmeMen jeg kommer meg ikke lengre enn til gangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme
Da ville jeg tatt på jakke og gått inn og ut av gangen så mange ganger at hun blir lei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemmeOg så må du ikke gi henne noe oppmerksomhet. Jeg hilser aldri på mine hunder når jeg kommer hjem, og de slippes ikke ned (de ligger oppe i soveromsgangen) før det har gått en stund og jeg hører de er rolige. Det skal ikke forbindes noe spennende med at jeg kommer hjem. Heller det motsatte. Og tripper de der oppe (går frem og tilbake til trappegrinda) slipper jeg de i hvert fall ikke ned. Inne senker jeg ALLE forventinger. Det skjer ikke noe annet kult enn at de får mat og kos. JEG er rett og slett ikke spennende for de inne, det er ute vi har det kult! Pga dette vet de at inne er vi rolige. De får heller ikke følge etter meg. Går de etter meg om jeg går til gangen (vi har do der), må de gå å legge seg. Etter hvert gidder de ikke mer, for de lærer at når vi skal på tur så inviterer jeg de - ikke omvendt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemmeBjeffer hunden mens du er borte også - eller bare når du går? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemmeDet Avatar sier om å ikke gi oppmerksomhet er alfa og omega. Og å kjefte, si hysj osv er også å gi oppmerksomhet. Det aller beste er å "overse" henne, og gjøre det du skal tilsynelatende helt uten interesse for hva hun piper for.
![]() |
#10 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemmeHun får overhode ingen oppmerksomhet når jeg kommer inn i rommet igjen. Heller ikke når jeg er i andre rom i huset og kommer tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nå også i farger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
En, av to-tre
![]() Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemmeJeg syns Avatars forslag om å gå ut og inn med jakke til hunden blir lei høres lurt ut. Gå til og fra postkassen, gå ut i hagen, gå rundt kvartalet. Gå og gå og gå og gå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemmeDarth, det er nok veldig rasebetinget. Selv om dere har en "bjeffete" rase har det ingeting med om den kan være alene hjemme eller ikke. Whippet som vi har er en helt stille rase, men de fleste bråker veldig om de er helt alene. De liker ikke være alene. Med en annen hund går det fint. Til sammen har vi nå hatt 5-6 whippeter i hus (ikke alle har vært våre, men bodd hos oss over lengre perioder) og INGEN av disse har kunne være alene. Uansett hvor mye man trener med de, så liker de det ikke. De er flokkdyr! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemmeLitt googling sier meg at puddel nok er en rase som lett kan få seperasjonsangst. Da er vel de også en rase som rett og slett ikke trives alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
En, av to-tre
![]() Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemmeMen jeg tror at det, stort sett, kan læres - litt uavhengig av rase, selv om enkelte raser er enklere enn andre på den fronten. Om man leser hva hundefolk skriver om havanais, så kan de etter sigende ikke være alene de heller. Vel, vår hund er alene, han bjeffer ikke, og er ikke trist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemmeUsj, det hørtes ikke noe ålreit ut.
![]() |
#17 |
Nå også i farger
Jeg er helt enig med deg altså, men jeg vet at mange eiere tror hunden har helt fint også og så har den ikke det. Jeg husker jeg snakket ned naboen en gang, var så lei meg for at vi ikke fikk til å ha etnaen vår alene hjemme (han hadde sterk seperasjonsangst, var så stresset at det rant avføring av han når vi var borte). Da sier naboen etterhvert at hun var så glad hennes hund kunne det, han bare sov han... Yeah right! Sist redigert av Avatar : 11-12-12 kl 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemmeMen, er hunden løs i hele huset når dere ikke er hjemme?
![]() |
#19 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemmeDarth: mine foreldre har samme rase, og den er også like rolig når de går fra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemmeNei. Våre er i soveromsgangen. Der sover de også på natta. Den vi hadde som hadde angst måtte v ha i bur, for hans egen sikkerhet. Han hoppet over grinda som står der trappa går ned og kunne fort skadet seg veldig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|