Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor mye veier en spark?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-12, 11:25   #1
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Hvor mye veier en spark?

...Eller: Tror dere jeg får en spark til jul?
Mannen har bestilt gave til meg i år. Han vet jeg er supernyskjerrig av natur, og har bestemt seg for å pine meg ved å ta bilde av deler av fraktlappen. Den viser at pakken min veier 16,4 kilo. Nå må selvfølgelig alle muligheter sjekkes. Hva får Slaraffen til jul?? Han kommenterte at det jammen var bra det var gratis frakt, ellers hadde det blitt en dyr affære.

Det jeg får til jul er altså:
*16,4 kilo
*greiest å kjøpe via nett
*Det eneste jeg kan komme på er spark. Andre forslag?

Gammel 17-12-12, 11:35   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye veier en spark?

Spark er vel ikke det man normalt sett ville handlet på nettet?

En spark er vel dessuten en god del lettere. Jeg mener da å huske at en spark ville være lettere enn sykkelen min - sykkelen veler vel rett under 11 kg, så vil tro en spark veier noen kilo under det igjen. Kanskje halvparten av det - man bar jo på spark for voksne som barn...

Gammel 17-12-12, 11:58   #3
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nye høyttalere.

Gammel 17-12-12, 12:01   #4
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Min gamle spark er tung. Mer enn barnevogn-tung. Og jeg ser virkelig bare fordeler ved å kjøpe så store gaver på nett. Noe herk å få i bilen sånne flatpakkede sparker, de er så lange.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 12:03   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Spark er vel ikke det man normalt sett ville handlet på nettet?

En spark er vel dessuten en god del lettere. Jeg mener da å huske at en spark ville være lettere enn sykkelen min - sykkelen veler vel rett under 11 kg, så vil tro en spark veier noen kilo under det igjen. Kanskje halvparten av det - man bar jo på spark for voksne som barn...

Joda - en spark kjøpes med stort hell direkte fra fabrikken - levert på døra og greier. Den veier dog ikke så mye som 16 kg.

Gammel 17-12-12, 12:02   #6
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Iflg google så veier en spark i underkant av 17 kg.

Gammel 17-12-12, 13:08   #7
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Iflg google så veier en spark i underkant av 17 kg.

Ifølge Google, som viste meg til GMax, veier en Tarzan-spark for herrer 7 kg. Sparker fra Rapp til dame og herre er oppgitt til 9 kg på en annen side.

så en spark på 17 kilo virket veldig veldig tung opp i mot populære merker ellers... Naturligvis. Pakkeforsendelsen med embalasje etc. gir litt ekstra, men merkelig om embalasje skulle veie nesten like mye som sparken.

Gammel 17-12-12, 12:03   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er en spark! Fineste gaven!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 14:07   #9
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Mannen sa at ikke trodde det han hadde kjøpt var så tungt. Så da stemmer det kanskje med spark? Men de eneste jeg finner er i sommerbutikken.no, og der er det 250 i frakt. Pakken min er fraktfri...

Og ja. Mannen min VET at jeg er så nyskjerrig at jeg er troende til å starte en tråd på internett. Derfor er det nesten litt slemt å i det hele tatt gi meg et ørlite hint

Gammel 17-12-12, 20:02   #10
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Skal jeg veie sparken min?
Kanskje han har kjøpt to?
Kanskje han har vist deg feil pakkelapp med vilje for å lure deg?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 21:13   #11
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Ved nærmere titt på linken (jeg leste kun under overskriften og så ikke på bildet eller teksten i sin helhet), så viste det seg at det var et dråg av en spark med hjul og greier.

Kanskje du har fått en slik?

Gammel 17-12-12, 21:52   #12
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ny TV?

Søk på 16,4 kg på google gav mye fisk, men TV er kanskje mer sannsynlig.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 23:51   #13
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Hvor mye veier en kitchen Aid? Eller forresten.. Kanskje ikke 16 kg.
Stasjonær pc? Sykkel?

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 23:58   #14
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Det er to sparker, for at vekten skal forvirre deg; en voksenspark og en barnespark.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 07:35   #15
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Standard

En hentelapp fra Netonnet dukket opp i går. Ingenting er sagt om den. Kan det være pakken min? De sender fraktfritt!!
TV bør det ikke være, da blir jeg nesten litt lei meg, for vi har to som virker helt flott.
En PC hadde vært flotters, siden jeg for tiden har en på lån fra broren min. Den har fryktelig sær skjerm, og kan ikke brukes i sollys. Jeg tviler, siden vi ikke har hatt noe stasjonært i huset siden første halvdel av 2000-tallet. Og en bærbar er definitivt ikke så tung.
Kan det da kanskje være en kjøkkenmaskin? Undersøkelser viser at de ligger mellom 7 og 11 kilo (de jeg fant vekten på), så mulig emballasjen greier å dra den opp?? Kjøkkkenmaskin hadde vært veldig bra (selv om frasen "Olaaav. Æ står under miiiistelteinen" dukker opp i hodet).

Gammel 18-12-12, 07:51   #16
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slutt å snoke og vent til julaften!

Gammel 18-12-12, 07:58   #17
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veritas, her.

Slutt å snoke og vent til julaften!

Julegavesnoking er nok dessverre et av de aller mest barnslige trekkene mine Jeg greier ikke la være, spesielt når mannen legger opp til det. Det er veldig irriterrende å tenke tallet 16,4 like mange ganger i døgnet som en mann visstnok tenker på sex

Gammel 18-12-12, 08:54   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SÅ gøy det må være å kjøpe gaver til deg! - Jeg hadde definitivt gitt deg et drypp av hint slik mannen din har gjort!
- Du kan jo evt prøve å "kjøpe" deg flere hint med sex?

Gammel 18-12-12, 12:01   #19
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Skulle til å foreslå det samme som Che. Litt pent undertøy i kveld kan kanskje skaffe deg flere hint?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:44.