Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dessert til elgsteik?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-12, 17:07   #1
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Dessert til elgsteik?

Vi skal ha besøk på lørdag og skal servere elgsteik. Og kommer ikke på noe som passer til men er ikke den store dessert elskeren
Bare voksne. Men har en del alergier å ta hensyn til :

Jeg tåler ikke fruktose og så mye sukker og laktose.
Og hun andre ammer så alkohol utgår og hun tåler ikke melkeprotein og soya
Gøøy

Gammel 27-12-12, 09:23   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dessert til elgsteik?

Ingen som har noen idér på hva jeg kan lage til dessert?

Gammel 27-12-12, 10:25   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Den gamle klassikeren med pærer i lake som varmes i ovnen med en eller to arter eight over?

Gammel 27-12-12, 12:03   #4
TwinFusion
Møllspist

TwinFusion sin avatar

Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
TwinFusion er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Den gamle klassikeren med pærer i lake som varmes i ovnen med en eller to arter eight over?

Mye fruktose i pærer så det er kanskje ikke så lurt. Tenkte på fruktsalat selv, men det er jo ikke så mye man kan ha til når både melk og soya utgår. En eller annen kake kanskje? Uten at jeg kommer på hva slags kake det skulle vært da...

Gammel 27-12-12, 12:28   #5
TwinFusion
Møllspist

TwinFusion sin avatar

Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
TwinFusion er litt kul
Standard

Blueberry pie kanskje, eller sorbet.
Blueberry sorbet

Generelt sett lite sukker i bær, og det passer jo bra til elg syns jeg.

Gammel 27-12-12, 13:04   #6
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av TwinFusion, her.

Mye fruktose i pærer så det er kanskje ikke så lurt. Tenkte på fruktsalat selv, men det er jo ikke så mye man kan ha til når både melk og soya utgår. En eller annen kake kanskje? Uten at jeg kommer på hva slags kake det skulle vært da...

Den havrebasererte vaniljesausen fra Oatly er ikke så dum, kanskje du kan bruke den på fruktsalat. Den inneholder altså ikke melk eller soya, og smaker faktisk vaniljesaus.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 13:20   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av TwinFusion, her.

Mine kunnskaper innen slike allergigreier er sterkt avgrensa trudde pærer i sukkerlake inneheld sukker, eg.

Gammel 27-12-12, 19:32   #8
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Hun andre liker ikke multer så det utgår. Og har spist Finnmarkskyst multer 3 ganger i jula så har fått min dose med multer og mageknip

Pai hørtes godt ut

Gammel 29-12-12, 09:03   #9
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Pga sykdom får vi ikke spist elgen i dag så jeg har lengre tid på å finne dessert
Blåbær pai utgår da 2 ikke liker blåbær.
Pærer utgår pga meg.
Multer utgår og.
Is utgår pga meg :jeg liker det ikke: men kunne ha hatt det til pai men når blåbær pai utgår så vet jeg ikke helt

:frustrert.no:

Gammel 27-12-12, 11:16   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte jeg skulle foreslå multekrem, men det ble visst ikke helt riktig.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 12:52   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at elgsteik fordrer til "skogsbasert" dessert

Gammel 29-12-12, 10:11   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her tror jeg det er så mange forbehold og liker ikke at jeg tror ikke det er lett å komme med forslag til noe du vil ha. Mener å huske fra en lignende tråd at det var nokså håpløst.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 10:35   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Her tror jeg det er så mange forbehold og liker ikke at jeg tror ikke det er lett å komme med forslag til noe du vil ha. Mener å huske fra en lignende tråd at det var nokså håpløst.

Jepp, det er ikke lett å komme med forslag når ingenting passer.

Enten får du lage to alternativer, eller rett og slett kutte ut hele desserten.

Gammel 29-12-12, 10:36   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du si noen ingredienser som går an å bruke? Frukt eller bær som går an, typer sjokolade som går an, melke- eller sukkererstatning som går an? Tåler dere nøtter? Egg? Finnes det bakverk du kan spise?

Gammel 29-12-12, 11:27   #15
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitron og lime er jo veldig lite fruktose i, hva med å lage en god sitronpai der du bytter ut vanlig sukker med en erstatning du tåler.
Her er f. eks en oppskrift (tilfeldig googlet):
http://matutenmelkglutenogsukker.blo...sitronpai.html

Ellers er det greit å si noe om hva som tåles/likes når du ber om råd her inne, tror vi er mange som har forsøkt å hjelpe deg med tips og råd flere ganger, men det dukker gjerne opp masse likerikkedittogdatt etterhvert i trådene dine.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.