Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[interiør] Hvordan er din stil?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-13, 08:34   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[interiør] Hvordan er din stil?

I lysestaketrådene så virker det som at flertallet har et veldig bevisst forhold til interiørstilen sin, og det blir jeg veldig imponert over. Jeg er mer sånn fin ting - stygg ting og kræsjer sammen alt i en salig blanding av retromaksimalistminimalisme med en god dose hverdag på toppen. Jeg er ganske opptatt av interiør, leser endel om det og syns selv at det er et område jeg vet litt om, men jeg har allikevel ikke funnet det som er en helhetlig "min stil" hvis jeg kan si det sånn.

Så! Fortell meg om din stil!

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 08:37   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [interiør] Hvordan er din stil?

Vi har ingen stil.
Vi har ikke noe klare saker vi liker eller ikke liker eller noe.
Vi bare er og gjør.

Gammel 15-03-13, 08:43   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hadde jeg hatt masse ekstra penger å bruke på stæsj så kunne det nok blitt litt greie på men jeg er ikke villig til å bruke så mye penger på interiør.
Jeg er litt mer der at jeg blir glad i tingene jeg har og bytter ikke på sånn som jeg ser at venninner gjør. Jeg har noe arvepynt fra farmor og mormor som står fremme. Ellers er det tilfeldig og overhode ingen spesiell stil.
Presangstil, ja. Kanskje det kan kalles det. Jeg har fått/arvet mer enn jeg har kjøpt selv iallefall.

Gammel 21-03-14, 12:09   #4
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vi har ingen stil.
Vi har ikke noe klare saker vi liker eller ikke liker eller noe.
Vi bare er og gjør.

Litt sånn er jeg og. Dvs jeg liker jo å ha det litt koselig og sånt, men jeg har aldri kastet alt og begynt på nytt, dermed så er det jeg har et oppsamlet sammensurium fra oppigjennom tidene. Jeg er heller ikke villig til å svi av en formue på ting, så da blir det at man har det man har til det er slitt. Og det er ikke alltid pent. Men vi trives.

Jeg vil si at vi har en litt minimalistisk, men romantisk stil med hint av nordisk design. + Litt kaos.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 08:39   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var vel nolo som lærte meg uttrykket "presangstil", og det er akkurat slik jeg har det hjemme. Ev. "har jeg først kjøpt/fått/arvet noe, bruker jeg det til det ødelegges / er utslitt"-stilen

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 08:40   #6
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror egentlig ikke at jeg har noen stil.

Vi har mørke trevegger og kompenserer med lyse møbler, mange farger og mye blomster og lys. Vi har det smårotete, men hyggelig (synes vi) og ikke verre enn at vi kan hurtigrydde før besøk.

Når det gjelder interiørting, så er jeg blant dem som synes at det er hyggelig å få ting jeg ikke hadde tenkt på at selv, så vi har mange lysestaker, skåler ogsåvidere som minner oss om dem som har gitt dem til oss og synes at det er fint.

Og der leste jeg Divines innlegg og fant ut at vi har nok også en "presangstil".

Vi har lite pynteting. Jeg liker blomster og lys, men ellers så skal det som står fremme ha en nyttefunksjon, helst i tillegg til å være pent.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 08:46   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Når det gjelder interiørting, så er jeg blant dem som synes at det er hyggelig å få ting jeg ikke hadde tenkt på at selv, så vi har mange lysestaker, skåler ogsåvidere som minner oss om dem som har gitt dem til oss og synes at det er fint.

Så hyggelig å lese dette. Akkurat sånn har jeg det også, og jeg syns det er så rart når det virker som en selvfølge at man bytter gaver som ikke er helt 100% det man selv ville gått ut og kjøpt.

Gammel 15-03-13, 11:27   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Så hyggelig å lese dette. Akkurat sånn har jeg det også, og jeg syns det er så rart når det virker som en selvfølge at man bytter gaver som ikke er helt 100% det man selv ville gått ut og kjøpt.

Jeg syns det er bedre at jeg bytter det i noe vi faktisk bruker, enn at det blir stående å ta opp plass. Når man bor i en liten byleilighet har man ikke loft og kjellere som kan fylles opp med ubrukt stæsj.

Nå skal det sies at jeg veldig sjelden får ting som ligger fullstendig utenfor mitt stilfelt, sikkert fordi folk enten ikke kjøper interiørgreier til meg, eller finner det på loppis eller i kitschbutikker og tenker "Den var skikkelig Tallulah!". Så selvsagt har jeg ting som jeg ikke nødvendigvis hadde kjøpt selv, men som jeg liker like fullt. Hadde jeg fått noe dyrt Georg Jensen hadde jeg byttet det, fordi jeg mener det sløsing å bare la det stå.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 11:39   #9
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hadde jeg fått noe dyrt Georg Jensen hadde jeg byttet det, fordi jeg mener det sløsing å bare la det stå.

Hadde folk enda hadde vett til å legge ved byttelapp når de gir dyre bryllupsgaver, så. :finn.no:

Gammel 15-03-13, 11:39   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er bedre at jeg bytter det i noe vi faktisk bruker, enn at det blir stående å ta opp plass. Når man bor i en liten byleilighet har man ikke loft og kjellere som kan fylles opp med ubrukt stæsj.

Ja, jeg skjønner det veldig og har sett at det er en veldig utbredt tankegang, men jeg har aldri tenkt på den måten selv. Det var derfor jeg syns det var hyggelig å lese at Blå også fant verdier i gaver i egenskap at de var gitt som gaver, og ikke bare tenke på at det som ikke passer 100% inn med egen smak må gjemmes bort.

Gammel 15-03-13, 11:42   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg skjønner det veldig og har sett at det er en veldig utbredt tankegang, men jeg har aldri tenkt på den måten selv. Det var derfor jeg syns det var hyggelig å lese at Blå også fant verdier i gaver i egenskap at de var gitt som gaver, og ikke bare tenke på at det som ikke passer 100% inn med egen smak må gjemmes bort.

Jeg syns også gaver har en verdi i seg selv, uansett om det ikke er ting jeg ville kjøpt selv. Men det kommer litt an på hvem de kommer fra også. Jeg hadde ikke byttet ting fra barna mine, men jeg kunne byttet ting fra fjerne slektninger eller folk jeg visste ikke ville ta det personlig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 11:42   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme her. Jeg var mye strengere på det der før, men med tiden har jeg blitt rundere i kantene og flere ulike ting får innpass. Vi er enkle å kjøpe interiørgaver til da, om folk spør. :servise og sølvbestikk:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 11:43   #13
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi har også interiørstæsj som vi har fått i gave og som vi ikke ville ha valgt sjøl, altså, men når noe er veldig langt fra det vi liker sjøl og jeg i tillegg synes det er vondt å se på, så vil jeg heller bytte det ...

Gammel 15-03-13, 11:49   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg tror ikke det er så enten/eller som du framstiller det. Jeg har for eksempel en nisse som jeg har fått av Hiawatas oldemor. Den er absolutt ikke innenfor en stil jeg hadde kjøpt selv, men den er gitt med hjertet og vi setter den i hylla hver jul. Men når det er snakk om gaver det er meningen man skal bruke daglig syns jeg det er et poeng at det nettopp blir brukt, og ikke stuet vekk. Derfor syns jeg det både er miljøvennlig og praktisk å bytte slike gaver.

Gammel 15-03-13, 12:43   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er forsåvidt enig men samtidig synes jeg det er dumt om man liksom "tvinges" til å ha ting framme som man egentlig ikke liker, fordi det viser takknemlighet. (ikke at det var det hverken du eller Blå skrev altså).
Men så går det jo an å ta litt av skylda selv også for hvilke gaver man får, ved å være mer tydelig på hva man faktisk ønsker seg?

Jeg fikk en vase som lignet veldig på denne en gang. Den var høyere - over en halvmeter høy - og litt smalere ift lengden. Jeg fikk den da lillegutt nettopp hadde begynt å gå.
For det første, jeg syntes den var rælschtøgg. Den minner meg om ... ja, uten å utbrodere, innsiden av en vagina :æsj: For det andre ville den jo sikkert blitt knust om den stod framme. Så den ble borte.
I etterkant fikk jeg vite at den hadde kostet en grei sum penger, og det er jo synd, men ...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 08:40   #16
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ingen bevisst stil, så jeg aner ikke hva jeg eventuelt skal kalle den. Siden vi er ganske samstemt med hva vi liker og ikke liker så blir det jo en slags helhet allikevel. Vi er begge glad i naturmaterialer, klare og knalle farger og enkel design.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 08:43   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er opptatt av interiør og vet hva jeg liker og ikke liker, men jeg tror ikke jeg greier å beskrive stilen, akkurat. Hjemmet mitt består av møbler, farger og ting som jeg liker og som jeg synes passer sammen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 08:49   #18
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er opptatt av interiør og vet hva jeg liker og ikke liker, men jeg tror ikke jeg greier å beskrive stilen, akkurat. Hjemmet mitt består av møbler, farger og ting som jeg liker og som jeg synes passer sammen.

Godt beskrevet. Sånn har vi det!
Materialene går i eik, hvitt og grått, men innslag av knæsj rosa. Kremt. Noen som sa at damene bestemmer mest hvordan det skal se ut hjemme?

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 12:53   #19
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ha! Kopierer. Er veldig glad i blomster og planter, og sterke farger forøvrig.

Gammel 15-03-13, 08:47   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hos oss møter rotete sekstitalls sekstiåtterminimalisme 50- 60- og 70-talls kitsch. Ganske fargerikt, maksimalistisk og barnslig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.