|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Størrelse på barneromVi driver og bygger om en del av huset. Planen er å ha en tv/lekestue med to barnerom innenfor. Nå har en bærevegg gjort at planen må endres litt og barnerommene blir mindre enn planlagt. Er det veldig smått med ca. 5 kvm pr rom? Vi kan ta litt av tv/lekestua men jeg tenker at det er bedre om den er litt romslig (ca. 15 kvm). Det er ikke skråtak på noen av rommene.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Størrelse på barneromDet hørtes veldig lite ut synes jeg. Spesielt når de blir eldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Størrelse på barnerom5 kvm er veldig lite. Da er det plass til seng og en liten kommode, liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Størrelse på barnerom5 kvm er vel så smått at man ikke får godkjent de som boligrom, så vidt meg bekjent. Det må være 15 kubikkmeter for å kunne godkjennes som boligrom.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Størrelse på barneromDessuten går det ganske fort til de ikke er så små i størrelse lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Størrelse på barneromHvis det er 2,4 m under taket må rommet være minst 6.25 kvadratmeter for å kunne godkjennes som boligrom.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Størrelse på barneromJa, det tror jeg nok fort kan bli i minste laget (det blir jo heller ikke godkjent som soverom). Jeg ville nok hatt et par kvm til slik at de kan få plass til tingene sine senere når de blir større og vil ha de på rommet sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Drømmer
|
![]() Sv: Størrelse på barneromSå lenge de har tv/lekestue utenom så tenker jeg at man ikke trenger så mye mer. Sist redigert av Chablis : 21-03-13 kl 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Størrelse på barnerom
Jeg kan bare ikke forstå at dette kan være riktig. Ei seng på 1,80 har jo allerede tatt 3,6 kvadrat. Hvordan fasong har rommet, og hvordan har dere møblert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Størrelse på barneromAlle barn er jo forskjellige. Tv/leke-stua kan jo romme de fleste lekene kanskje... Men min 3-åring liker allerede nå å lukke seg inne på rommet sitt, pusle, leke, holde på, synge. Leeeenge.
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Størrelse på barneromOj digert bilde. Sorry
![]() |
#13 |
Drømmer
|
Jeg sitter jo ikke å lyver akkurat. Nå trenger ikke vi plass på gulvet til leking, men da poden hadde det rommet så hadde han seng, en expedithylle med 8hyller i starten og 16 tilslutt, bord og stoler, da hadde han fortsatt greit med gulvplass. Skal se om jeg finner et bilde litt senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2008
Ja, jeg vil gjerne også se.
![]() |
#15 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Vi hadde også soverom på ca 7 kvm tidligere. Da tok, som du sier, senga 3,6 kvm, så hadde vi et skap som tok ca 1,5 kvm, og dett var dett. 2 kvm gulvplass. Vi trivdes veldig godt på det rommet. Det er klart det måtte jo være skyvedører på skapet, og vi hadde ikke plass til nattbord, men ellers var det helt greit.
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Størrelse på barneromHvis dere har tenkt til å selge etterhvert, så er det dumt med rom som er så små at de ikke teller som rom.
![]() |
![]() |
#18 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Størrelse på barneromMinstemann har 9kvm og det er lite... Eldstemann har 12,5 og det er kanskje litt vel stort men det er det rommet de bruker begge to da. HAr tv og PS3èn der.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Størrelse på barneromYngste sitt er mellom 9 og 10 tror jeg, muligens bare rundt 9, husker ikke nøyaktig. Det er i minste laget synes jeg. Eldste sitt er litt større.
![]() |
|
|