|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?Jeg har aldri i mitt liv brukt slike pakker med ferdigblandete kaker i poser. Nå skal jeg lage kake til blant annet et barn som er glutenintorelent og da har jeg skjønt at Toros ferdigblanding er bra. Jeg tror at jeg har smakt den hos noen andre og jeg syns selv at den blir ganske tørr, men kanskje den har vært stekt for lenge. Hvordan kan jeg sprite den opp litt? Ha mer egg i? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?Hvis den blir for tørr har den blitt stekt for lenge. Jeg slenger oppi kanel i tillegg.
![]() |
#5 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?
Jepp. Og ekstra god blir den med smør i stedet for olje. Jeg liker den. Og selvsagt med en skikkelig glasur, ikke sånn vann/melis/ferdigkakaoblandings.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2008
Enig! Jeg har brukt den i barneselskapene. Det har alltid gått mye kake da.
![]() |
#7 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?Hvis du bruker (koke)sjokolade i glasur, husk å sjekke den for gluten også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?Jeg smakte den med sjokoladebiter i, den var skikkelig god! Bare hakket sjokolade oppi røra.
![]() |
#10 |
Snikende tiger
|
Det pleier jeg å gjøre også.
![]() |
#11 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?Jeg lagde den forrige helg, den ble saftig og god. Cluet er å ikke steke for lenge! Bruk smeltet smør. Jeg kan tenke meg å dele den i to og smøre god glasur i mellom gjør det enda bedre.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?Eg deler den og har enten glasur eller vaniljekrem inni.
![]() |
#13 |
I mål
|
![]() Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?Jeg glaserte med tynt lag glasur enkelt lagd av melis, kakao og vann. Bakte med soyaolje. Kaka falt i smak hos alle, det er en "barnekake", men tørr synes jeg ikke den er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?Jeg har stort sett lagd den helt vanlig, men den har aldri blitt tørr, så den du har smakt har nok stekt for lenge. I fjor fylte jeg med bringebærkrem (med havrekrem så den også forble melkefri), det ble veldig godt. Sjokoladebiter i hørtes jo veldig godt ut, og eplejuice er veldig godt i bakst. Uansett hva du velger, sjekk gluteninnhold i alt.
![]() |
#16 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?Synes den er ok, men anbefaler smør i stede for olje.
![]() |
#17 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?Jeg måtte også prøve meg på Toro sjokoladekake nylig og den ble veldig saftig og god. Forventet at den skulle bli tørrere, men mulig smeltet smør og ikke for lang steketid gjorde susen. Lagde glasur av melis, smøreost og et egg. Det ble veldig godt.
![]() |
#18 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?Men Toro langpanne-sjokoglasuren er ikke så veeeldig god.
![]() |
|
|