Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Streame musikk fra telefon i bilen?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-13, 08:06   #1
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Streame musikk fra telefon i bilen?

Vi har en halvgammel Mondeo med et enkelt stereoanlegg uten aux utgang. Er det noen som vet om det er mulig å streame musikk fra telefonen via anlegget allikevel?
Konkrete tips om dingser mottas med takk!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 08:23   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Streame musikk fra telefon i bilen?

Du kan skaffe deg en fm-transmitter. Ikke fantastisk lydkvalitet, men det funker.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 08:34   #3
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Min mor kjøpte seg en ledning som hun stappet inn i bilradioen og som hun putter i telefonen.. I det høretlf hullet. Hehe. Jeg vet ikke om dette var hjelpsomt. jeg vet ikke hva en aux-utgang er... Er det der hun puttet ledningen kanskje?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 08:39   #4
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Min mor kjøpte seg en ledning som hun stappet inn i bilradioen og som hun putter i telefonen.. I det høretlf hullet. Hehe. Jeg vet ikke om dette var hjelpsomt. jeg vet ikke hva en aux-utgang er... Er det der hun puttet ledningen kanskje?

Jeg tror det? Jeg aner egentlig ikke, men mannen kunne fortelle at vi ikke hadde aux inngang hvertfall. :teknisk utfordret:

Gammel 26-06-13, 09:23   #5
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Du kan skaffe deg en fm-transmitter. Ikke fantastisk lydkvalitet, men det funker.

Teknikeren på jobb sier jeg skal gå for denne løsningen. Da kan det bli levandes på bilferie.

Gammel 26-06-13, 09:30   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også en halvgammel Mondeo (2004), men den er det Aux-inngang på - i hanskerommet.

Jeg har dog litt trøbbel med at ledningene blir brutt av smelling med lokket til hanskerommet, så jeg har tenkt å prøve FM-overføring.

Gammel 26-06-13, 09:45   #7
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg har også en halvgammel Mondeo (2004), men den er det Aux-inngang på - i hanskerommet.

Jeg har dog litt trøbbel med at ledningene blir brutt av smelling med lokket til hanskerommet, så jeg har tenkt å prøve FM-overføring.

Virkelig? Det skal sjekkes! Vår er fra 2006.

Gammel 26-06-13, 10:06   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aux-inngang er ofte ekstrautstyr. :hjelpsom:

FM-metoden funker for så vidt, men man kan måtte stille litt når man kjører inn i nye soner. Særlig i USA er det trangt på båndet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 10:17   #9
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Aux-inngang er ofte ekstrautstyr. :hjelpsom:

FM-metoden funker for så vidt, men man kan måtte stille litt når man kjører inn i nye soner. Særlig i USA er det trangt på båndet.

Aha. Da får vi se hva det blir til.

Gammel 26-06-13, 10:16   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi har en sånn FM-transmitter liggende, uåpnet. Orket aldri å finne ut av hvordan den skulle funke. Du kan få kjøpe den for en billig penge?

Gammel 26-06-13, 10:18   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror vi har en sånn FM-transmitter liggende, uåpnet. Orket aldri å finne ut av hvordan den skulle funke. Du kan få kjøpe den for en billig penge?

Samme her. Vi skiftet bil i stedet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 10:19   #12
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Takk for tilbudet! Jeg trenger den til vi reiser tidlig fredag, så jeg tar meg en kjapp bytur i ettermiddag.

Gammel 26-06-13, 11:32   #13
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Vi prøvde FM transmitter på ferie med leiebil en gang. Det fungerte svært dårlig på langtur. Til stadighet lokale radiostasjoner som støyet/ sendte musikk som overdøvet/ kom samtidig som "vår" lyd. Mulig det kan fungere f.eks. til og fra jobb der du VET at du har et FM bånd ledig - men på reise funker det bare ikke.

I gammelbilen vår har vi skiftet radio til en type med Bluetooth. Da får du klokkeklar lyd fra telefonen. (Kan også kombineres med f.eks handsfreeanlegg.) Sjekk priser f.eks hos bilradiospesialisten.

Gammel 26-06-13, 12:14   #14
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er stereoen så utdatert at det er kassettspiller på den? Det finnes aux-adapter (heter det det?) som kommer i form av en kassett med aux-utgang: Putt dings i kassettspiller, putt ledning i dings, ferdig!
Jeg vet dog ikke noe om hvordan lydkvaliteten er på disse.

Gammel 26-06-13, 12:34   #15
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En sånn, for eksempel, 150 kr. fra teknikmagasinet.

Gammel 26-06-13, 12:40   #16
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Standard

Nei, så gammel er den ikke. Den fulgte med bilen da den var ny, så den er nok av enkleste sort.

Gammel 26-06-13, 12:47   #17
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Nei, så gammel er den ikke. Den fulgte med bilen da den var ny, så den er nok av enkleste sort.

Hehe, det satt (til vår store forfjamselse) kassettspiller i vår 2002-modell Audi, så det er ingenting som hadde overrasket meg!

Gammel 26-06-13, 15:21   #18
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi brukte FM-transmittor i den forrige 96-modell-bilen vår. Eg trur han kosta eit par hundrelappar på Clas Ohlsson, og fungerte veldig fint til sitt bruk, sjølv om lydkvaliteten ikkje var optimal. Bare pass på å kjøp inn nok batteri.

Eg hadde slik kasett-dings og discman i den gamle bilen til foreldra mine då eg akkurat hadde fått førarkortet og. Eg blei nesten nostalgisk av å sjå biletet. Det fungerer heilt fint, det og, altså.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 15:33   #19
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Bare pass på å kjøp inn nok batteri.

Det finnes typer du kan plugge rett i sigarettenneren - da slipper en batteristyr.

Gammel 27-06-13, 08:33   #20
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Standard

Har kjøpt FM transmitter, og det ser ut til å fungere fin fint! Da er vi klar for bilferie i Danmark!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.