|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() "Jenteleker"Ungene skal i bursdag til ei fra barnehagen nå på mandag. Har spurt hva hun ønsket seg og fikk til svar, moren som svarte, at hun ønsket seg "jenteleker". Jeg har veldig aversjon mot slike båser men ønsker selvsagt å treffe på presang også. Tips? Hun blir 4. Hadde jeg ikke spurt hadde jeg nok tenkt mer i retning bøker, puslespill, hobbyting, uteleker, duplo osv.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: "Jenteleker"Du kan vel ta noe av det du tenkte selv om moren sa jenteleker. Det er jo ikke noe mindre jentete det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
passe nerd
![]() Sv: "Jenteleker"Det er vel det jeg lurer på da, hva i all verden som menes med "jenteleker" her slik at jeg ikke bommer.
![]() |
#4 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: "Jenteleker"Jeg har bare gutter, så jeg aner igrunn ikke. Men kan du bomme med en bok som er om prinsesser eller noe, eller hobbyting? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
passe nerd
![]() Sv: "Jenteleker"Jeg har en av hver og vi kjøper ikke "gutteleker" eller "jenteleker" men leker generelt og begge leker med det meste. Får se hva jeg kan finne på, presang er ikke problemet er mer at jeg ønsker å treffe selv om jeg har aversjon mot denne bås-settinga, spesielt så tidlig.
![]() |
#7 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: "Jenteleker"Jeg tipper at hun mener dukker, alt med prinsesser på, formingsting,gjerne noe med prinsesser på(
![]() |
#8 |
passe nerd
![]() Sv: "Jenteleker"Godt poeng det med duploen, at det kan hun være i ferd med å vokse ifra - holder meg unna akkurat det. Mine er året yngre, blir snart tre og de elsker duploen. Og på lur har jeg en stappfull boks med vanlig små-lego til senere, fra jeg selv var liten.
![]() |
#11 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: "Jenteleker"My little pony!! ellers, barbie, Disney prinsesser, smådukker, smykker, alt som er rosa! Sånne tegnebøker med hester og glitter. Egentlig alt du finner i de rosa hyllene på lekebutikkene.
![]() |
#13 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: "Jenteleker"
Det er mange jenter som liker småbiler, men jeg har en følelse av at når noen sier at barnet ønsker seg jenteleker, så er det ikke biler de mener.
Nå også med avatar ![]() Sist redigert av polarjenta : 19-07-13 kl 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
Virkelig? Aldri lekt med Lego, Brio-tog, bøtte og spade, ball, brettspill, perler, tegnesaker, plastilina eller noe annet som er unisex? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tittel og tittel....
|
Joda, men stort sett gutteleker, og jeg ser at jeg nok var litt kategorisk og burde skrevet stort sett og ikke kun.
![]() |
#16 |
passe nerd
![]() Sv: "Jenteleker"Noterer meg hva som mest sannsynligvis menes med "jenteleker", skal ta en tur på lekebutikken ikveld.
![]() |
#17 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: "Jenteleker"Her i strøket er filly-fe det store for tiden blant fire-femåringsjentene. http://www.ringo.no/sider/produkt.asp?Id=363
![]() |
#19 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: "Jenteleker"Jeg tipper at når noen sier jenteleker, så mener de ikke biler, traktorer og verktøy, muligens fordi barnet allerede har tilgang på alt dette og mere til fra en storebror eller to? Hadde gått for noe "typisk jente", selv om jenter liker såmangt, rett og slett fordi dette antakelig er brukt som en samletegnelse på "rosa, dill, smådukker og sånne ting."
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: "Jenteleker"Mine leker med unisex, gutteleker og jenteleker om hverandre, lekekjøkkenet er hans, det meste er hans egentlig siden han er eldst, så det er verktøybenken også, og de har dukker begge to (Han har dog den ene vi ga ham, som han elsker, hun har den vi har gitt henne og... tre andre?)
![]() |
|
|