Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

17. mai. Hva skal dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-07, 09:50   #1
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

17. mai. Hva skal dere?

Vi hadde planer, men nå gikk de i vasken pga sykdom.
Synes det er så trist å feire en slik dag alene. Trasig å ha foreldre langt unna kjenner jeg.
Må finne på noe annet.

Dere da? Har dere noen hyggelige planer?

Gammel 03-05-07, 09:51   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17.mai. Hva skal dere?

Vi skal ialfall se Malin i barnetoget, og så blir det vel en samling på barneskolen her ute tenker jeg. Sikkert litt is og pølser, og leker for barna. Så skal gubben på jobb fra ettermiddagen av.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 09:52   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Kjenner forresten igjen den med å ha foreldre langt unna.

Gammel 03-05-07, 09:53   #4
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Uff ja. Som regel synes jeg det er helt ok, men når slike dager nærmer seg, kjenner jeg savnet. 17.mai har alltid vært en staselig dag hos oss.

Gammel 03-05-07, 09:54   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Uff ja. Som regel synes jeg det er helt ok, men når slike dager nærmer seg, kjenner jeg savnet. 17.mai har alltid vært en staselig dag hos oss.

Slik er det for oss også. Det er greit å ha dem et stykke unna sånn i hverdagen, men når det nermer seg høytider og merkedager som 17. mai så hadde det vært gøy å ha dem i nærheten. Slik at de også kunne sett Malin i toget.

Gammel 03-05-07, 09:56   #6
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Slik er det for oss også. Det er greit å ha dem et stykke unna sånn i hverdagen, men når det nermer seg høytider og merkedager som 17. mai så hadde det vært gøy å ha dem i nærheten. Slik at de også kunne sett Malin i toget.

Ja. HULK!

Gammel 03-05-07, 16:40   #7
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

I år har jeg 3 barn som skal gå i toget i Oslo(første gang for de to yngste) Jeg ,mannen og min mor på 80 år skal sitte på slottsplassen og ha direkte utsikt til slottsbalkongen og barnetogene. Dvs Mannen og jeg skal stå, mamma skal sitte. Vi har vært så heldige(synes vi da :knegg) å få adgangsbevis til slottsplassen. Utrolig stort for min mamma, hun har aldri feiret 17 mai "hjemmefra" tidligere.

Etter toget skal vi trekke mot skolen, vi er med i arrangementkomiteen og må stille tidlig. Tusler hjemover til tapasbord etter at leker og loddtrekning er over ved 18-tiden.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 09:53   #8
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Mannen er ute i nordsjøen da. Frister ikke å gå ut alene med 3 barn i hele tatt! Så jeg er rådvill og vil ikke være stygge mor som ikke vil gjøre noe for ungene! Men jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal klare å holde styr på 3 små troll alene!

PS. Gutten min må man egentlig gange med 4X barn. Så det blir 7 små troll!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 09:53   #9
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

17. mai er jo super i denne byen vi bor i. Barnetog, ta en bytur etterpå. Spis god mat enten hjemme eller på kafe/hotell, gå på skolen og delta i leker osv.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 09:56   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

17. mai er jo super i denne byen vi bor i. Barnetog, ta en bytur etterpå. Spis god mat enten hjemme eller på kafe/hotell, gå på skolen og delta i leker osv.

Ja det er ikke DET. Men jeg savner familien min.

Gammel 03-05-07, 09:59   #11
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Ja det er ikke DET. Men jeg savner familien min.

Trøster.. det er slike dager man har det verst uten familien rundt seg!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 10:02   #12
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Må bare fortelle om den "kuleste" 17. mai ever. NOT! Vi bodde i stocholm det året, og Malin nermet seg 2,5 år. Gubben var kokk på den Norske Ambassade, og selvfølgelig finner BONDEVIK ut at han vil komme til Stockholm det året for å holde tale under den årlige norske 17. mai feiringen på skansen. Det endte jo såklart med at gubben jobbet, mens Malin og jeg satt på trappa og spiste pølser, før vi gikk på 7eleven og kjøpte en is. Hu-faens-rra for 17. mai!

Gammel 03-05-07, 09:59   #13
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Ja, jeg har nå vært i kontakt med naboene. De hadde ingen planer de heller. De har 3 barn. Det kan sikkert bli fint. Bortsett fra at de ungene er fryktelig bråkete.
Vel, vel... Huff.. jeg får mest lyst til å gråte.

Vi KUNNE dratt til svigers. Det er bare 3 timer å kjøre men hun skal jobbe.
Og mamma og pappa bor jo 6 timer unna, så det blir litt drøyt.

Gammel 03-05-07, 09:59   #14
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

17 mai hos oss begynner litt stressende hvert år. Først stelle guttungen og sende han avgårde, så kjøre i sikk sakk forbi stengte veier for å komme til nabobyen for å se jentungen (stedatter), gå i tog, for så å kjøre tilbake, finne parkering og se guttungen i toget. I år har vi også ansvar på skolen, siden de skal på leirskole nå. Der pleier vi å være uansett da. Så henter vi jentungen enten før eller etter vi er på skolen. Får nesten se hva hun vil. Hun har venner på guttungens skole også. (de er like gamle). På kvelden pleier vi å grille, håper vi kan ha det hjemme hos oss iår. Det er koselig!

Gammel 03-05-07, 10:01   #15
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

17 mai hos oss begynner litt stressende hvert år. Først stelle guttungen og sende han avgårde, så kjøre i sikk sakk forbi stengte veier for å komme til nabobyen for å se jentungen (stedatter), gå i tog, for så å kjøre tilbake, finne parkering og se guttungen i toget. I år har vi også ansvar på skolen, siden de skal på leirskole nå. Der pleier vi å være uansett da. Så henter vi jentungen enten før eller etter vi er på skolen. Får nesten se hva hun vil. Hun har venner på guttungens skole også. (de er like gamle). På kvelden pleier vi å grille, håper vi kan ha det hjemme hos oss iår. Det er koselig!

SÅNN skal det være.
Jeg er gal.

Gammel 03-05-07, 10:02   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tradisjonen tro skal vi ha 17. mai-frokost hjemme hos oss. Kanskje drar vi til byen etterpå - da skal det i så fall være fint vær. Hvis ikke drar vi til en av skolene i nærområdet.
På kvelden skal vi, tradisjonen tro ( ) til noen venner og spise masse deilig grillmat. 18. mai har jeg fri fra jobb.

Gammel 03-05-07, 10:04   #17
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Så koselig RU!
Her er det planleggingsdag i barnehagen 18,mai.

Gammel 03-05-07, 11:05   #18
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Vi pleier alltid å invitere noen vennepar hjem til oss på ettermiddagen, og sånn blir det i år også. Da blir det gjerne grilling og kos, og en haug med bråkete unger som løper rundt.

Våre barn går i barnehage, og da er det 16. mai som er den store dagen. Så 17. mai står vi egentlig ganske fritt. Noen ganger drar vi til byen for å se på barnetoget og bare titte litt, eller så drar vi til nabobyen sånn at sambo får gått i tog sammen med klassen hun er lærer for. Eller så blir vi bare hjemme og slapper av og forbereder selskapet.
Det avhenger veldig av vær og dagsform, så vi har ikke bestemt hva vi skal i år enda.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 11:14   #19
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så koselig RU!
Her er det planleggingsdag i barnehagen 18,mai.

Ja, det er virkelig kos.
Dog er tradisjonene rimelig ferske, men vi liker å hevde hardnakket at det er tradisjon.

Her er det faktisk ikke planleggingsdag før 1 juni.

Jeg vet ikke om barnehagen her går i tog og sånnt, poden har kun gått i barnehage siden august.

Gammel 03-05-07, 11:50   #20
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I fjor startet vi 17. mai med frokost på Hurtigruta før vi gikk til byen og så eldstejenta i barnetoget. Kjempetrivelig start på dagen! Masse ivrige japanerer og amerikanere som ville ta bilde av ungene i bunad

I år skal eldstejenta gå sammen med skolekorpset - hun er rekrutt til korpset og skal være duske-jente. Det betyr tidlig opp til frokost med korpset, flaggheising og barnetog. Jeg er trinn-kontakt for klassen hennes så jeg må sikkert være med i barnetoget.

Vanligvis har vi spist lunsj hos svigers etter barnetoget, men de er bortreist i år, så da får vi finne på noe annet. Arrangementet på skolen er også avlyst i år (skolen rives og de midlertidige lokalene er lite egnet for den type arrangement), så jeg tror vi må finne på ett eller annet for ungene på ettermiddagen. Kanskje vi skal satse på godvær og grilling?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.