|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hjelp meg med teppe til spisestuenVi skal legge nytt gulv, og i den forbindelse trenger vi i grunn et teppe under spisestuen. Den (og de fleste andre møblene) er i teak fra sekstitallet. I samme rom har vi et vevet, ullteppe fra Egypt med tynne striper, litt kelimaktig. Stripene går i sort, turkis, oransj, knallblå, gul, lilla, grønn og vinråd. Fargene er litt skitne. Farger ellers i stua er oransj og grått. Spisestuemøblementet har ullstoff i en slags mørk skittenoransj farge. Ser bedre ut enn det høres ut!
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg med teppe til spisestuenIkea har rimelige sisaltepper: http://www.ikea.com/no/no/catalog/pr...667/#/50185671 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp meg med teppe til spisestuenIngen av dem er store nok. Eller kanskje jeg ikke trenger til hele lengde, det er jo ikke ofte bordet er trukket ut i sin fulle lengde.
![]() |
#4 |
Tankefull
|
![]() Sv: Hjelp meg med teppe til spisestuenDere har ikke ett teppesenter i nærheten som kan fikse utfra mål da? Vet det finnes slikt i Bergen, så må jo være noe å Oslo også.
![]() |
#6 |
Tankefull
|
![]() Sv: Hjelp meg med teppe til spisestuenJa, fikk de opp på googlesøk her.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp meg med teppe til spisestuenJa, det er lurt. Siden det er såpass mange farger i teppet ved sofaen er det sikkert bra å holde dette litt roligere. Jeg liker de ganske grove juteteppene. Hadde vært supert å funnet noe sånt på mål.
![]() |
#8 |
Tankefull
|
![]() Sv: Hjelp meg med teppe til spisestuen
![]() |
#9 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hjelp meg med teppe til spisestuenVi kjøpte akkurat dette til vår spisestue, det går helt opp til 2 x 3 meter (vi har dog det som er 160x230, siden det er ytterst sjelden vi har bruk for å utvide spisebordet ytterligere): http://www.ikea.com/no/no/catalog/pr...557/#/30198293
![]() |
#10 |
Tankefull
|
![]() Sv: Hjelp meg med teppe til spisestuenDette var billig og enkelt da:
![]() |
#15 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hjelp meg med teppe til spisestuenDet vi har heter Morum, men største er visst 300 x 200 så det blir kanskje ikke nok? Det funker med vår spisestue, men bare akkurat da.
![]() |
#16 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg med teppe til spisestuenDe har fått noen riktig digre tepper på IKEA nå. Jeg er ikke sikker på målene, men mamma kjøpte et for å ha på hytta og det var enormt. Det var en kelimvariant som gikk i høstfarger (orange, oker, "militærgrønn" burgunder osv).
![]() |
#17 |
www.bomulls.no
|
Det er det vi har og. Virker veldig ok.
![]() |
#18 |
maler
|
![]() Sv: Hjelp meg med teppe til spisestuenMed mange tregulv abefaler man vel at man venter et års tid eller så før man har på tepper for at fargen skal sette seg jevnt.
![]() |
#20 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|