Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Pris for strikkejobb

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-13, 19:27   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Pris for strikkejobb

Jeg skal strikke to barnegensere med Marius-mønster i str.8 og 10 år.
Hva mener dere jeg skal ta betalt for jobben for dette?
Utenom garnet. Det kommer på 494,- totalt. Bruker Falk garn.

Gammel 21-08-13, 19:28   #2
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris for strikkejobb

Se på epla hva folk tar for tilsvarende genser.

Gammel 21-08-13, 19:31   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Tunika, ikke genser😊

Gammel 21-08-13, 19:32   #4
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Montering eller rundfelling?

Det kjem an på motivasjonen din. Gjer du det for åvere grei? Gjer du det for å tene pengar?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 19:44   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Nokon; begge deler, tenker jeg.
Tunika med rundt mønster.

Gammel 21-08-13, 19:50   #6
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med eller utan erme? Eg trur eg minst skulle hatt 1000-1200 pluss garn, viss det ikkje er gavestrikking. Men nå strikker eg sjeldan mot betaling.

The glass is refillable.
Gammel 21-08-13, 19:56   #7
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Synes ikke 1000,- er en upris! Ta såpass mye at du ikke føler for å hive hele strikketøyet i veggen mens du banner høyt! Tross alt mange timers arbeid.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 20:04   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva koster slike gensre i butikken? Jeg ville ikke gått over butikkpris. Eller: jeg ville ikke gått over butikkpris uten å informere om det på forhånd.

Jeg ville ikke lagt meg under butikkpris heller altså, bare så det er sagt.

1500 kroner for en barnegenser virker som en absurd pris i mitt hode. Ikke at det ikke kan være en ok pris for timearbeidet, men hvem vil betale noe slikt for en helt ordinær strikkegenser da? Hvis man må opp i en slik pris for at jobben skulle være aktuell, så hadde jeg heller takket nei til oppdraget, tenker jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 20:07   #9
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg forstår det som at garnet kommer på ca 500 totalt for bege plaggene, da er det vel ikke så hårreisende og ta 600,- pr tunika?

Gammel 21-08-13, 20:05   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Det skal jo vere verdt arbeidet, som Amylin seier. 1500 er heilt fint i dette tilfellet, men det er ikkje alltid det blir riktig.

The glass is refillable.
Gammel 21-08-13, 20:09   #11
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

1500,- er nok en absurd pris, men det er håndstrikket og sannsynligvis et arbeide som tar minst 20-30 timer å få ferdig. Jeg informerer alltid om pris om jeg blir spurt om strikking på oppdrag, og jeg tar en pris som gjør at jeg ikke føler for å kaste strikketøyet i veggen underveis. Om den som vil bestille sier nei, det er for dyrt, så gjør det meg heller ikke noe. Jeg hadde sikkert lagt meg litt lavere i pris om jeg hadde strikket for å tjene penger, men nå betyr det i grunnen bare mindre tid til å strikke det jeg egentlig har lyst til.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 20:10   #12
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg skal strikke to barnegensere med Marius-mønster i str.8 og 10 år.
Hva mener dere jeg skal ta betalt for jobben for dette?
Utenom garnet. Det kommer på 494,- totalt. Bruker Falk garn.

Vet vedkommende som har bestilt tunikaene hvor mye garnet koster, og hvor mange timers strikkearbeid som kreves? Med andre ord, er vedkommende klar over at hver tunika fort kommer på 1500 kr?

Jeg har ikke peiling på garnprising og strikking, så jeg kunne fort "ønsket meg" slike gensere, men hadde nok blitt målløs hvis jeg hadde blitt presentert for en slik pris i etterkant. Ikke at det ikke er riktig altså, men det er nok lurt å informere om kostnaden før du begynner å strikke

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 20:31   #13
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Eg tenker litt som Amylin, men nå strikker eg veldig sjeldan mot betaling. Viss eg skal bruke så mykje tid på å strikke andre ting enn det eg har lyst å strikke til meg og mine nærmaste, vil eg ha motiverende betaling. Ja, 1500 er dyrt for eit barneplagg, men det er ikkje høg timebetaling. Og det er ikkje eit ordinært strikkeplagg, det er håndarbeid.

Arne og Carlos tar 950 for fire lyslykter, til samanlikning.

The glass is refillable.
Gammel 21-08-13, 20:51   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Takk for alle svar. Det er to tunikaer som totalt koster ca.500,- for begge.
Tenkte egentlig å ta 250,-/300,- pr. tunika for arbeidet.
Det blir da 500,-/550,- pr.tunika inkl garn.
Hun som skal ha de har bare sagt at jeg skal si hvor mye jeg skal ha totalt. Jobber sammen henne, forøvrig.
Hadde ikke strikket til henne om hun ikke hadde "bestilt", for å si det slik.

Tusen takk for innspill forresten.

Gammel 21-08-13, 20:50   #15
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg betalte 1200 for min i voksenstr, dette inkuldert garn.

Gammel 21-08-13, 20:52   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg betalte 1200 for min i voksenstr, dette inkuldert garn.

Garnet til min kom på ca 500,- så 1200,- var nok veldig ok

Gammel 21-08-13, 20:52   #17
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Garnet til min kom på ca 500,- så 1200,- var nok veldig ok

Usikker på hva garnet på min kom på, men den var str M og strikket i alpakka.

Gammel 21-08-13, 19:51   #18
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

En gylden regel for håndarbeid er å gange materialkostnadene med 3.

Den er eg ikkje einig i. Det er like mykje arbeid å strikke i akryl som i silke, så ein kjem veldig skeivt ut der.

The glass is refillable.
Gammel 21-08-13, 20:00   #19
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Man runder opp eller ned alt etter som. Strikker man med veldig dyrt garn havner man i skyene når man ganger med 3. Det er hvertfall en grei regel å ha som utgangspunkt.

I Angeliques tilfelle havner det på ca 1500 pr genser, det er vel en grei pris her?

Jeg hadde nok ikke betalt 1500,- for en tunika med korte ermer til barn.
Selv hadde jeg nok kanskje tatt 6-700,-

Man blir jo ikke rik av å selge strikketøy.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.