|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hva putte i matboksen?Storebror er skolegutt, og nå lager mor matpakker.
![]() |
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva putte i matboksen?Her er det brødskiver med diverse pålegg, oppskjært eple og muligens en yoghurt i ny og ne. Det spiser han og vil ha.
![]() |
#3 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva putte i matboksen?Jeg har laget smoothie om morgenen med frosne bær som ungene har drukket i løpet av skoledagen. Fordi bærene er frosne, og alle råvarene er kalde bortsett fra havregryn som jeg har i, så holder smoothien seg kald en god stund. "Bør vendes før bruk". Mine unger har ikke klaget, selv om jeg fikk store utropstegn herfra en gang jeg skrev dette.
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva putte i matboksen?Kalde fiskekaker (gjerne i et hamburgerbrød eller rundstykke), omelett, salat (f.eks. oliven, osteterninger, skinke, kyllingbiter, pastaskruer, cherrytomater, mais ++), pizzasnurrer, wraps, stekte kyllinglår, pitabrød med fyll. Bare det å variere brødtypene gjør straks lunsjen mer spennende, f.eks. baguetter, pitabrød, polarbrød, rundstykker, scones osv.
![]() |
#5 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Hva putte i matboksen?Bare et apropos ang. flaska i HI - hvis det er Contigoflaska, så holder den ikke drikken varm, altså. Men den er suveren til å holde drikken kald. Jeg har i kaldt vann med isbiter før hun går om morgenen, og ofte er det isbiter igjen i flaska når hun kommer hjem.
![]() |
#6 |
I endring
|
![]() Sv: Hva putte i matboksen?
Hvis den holder drikken kald må den vel nødvendigvis kunne holde drikken varm også?
![]() |
#7 |
Make it count!
Den isolerer jo noe, sevsagt, men varm kakao er kald før vi har rukket å ta en rast, så den er ikke brukendes som termos til varm drikke.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva putte i matboksen?Han får med brødskiver med det pålegget han sier han vil ha om morran (vi unngår nugattien) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Hva putte i matboksen?Grove vafler er populært her og. Grove småbaguetter med kylling og salat, ost og skinke eller delt og steikt med tacokjøtt og ost på toppen. Storesøster spiser helst eple eller appelsin. Lillesøster har med cherrytomater, små snacksagurker, paprika eller gulrot i tillegg til frukt.
![]() |
#10 |
Make it count!
![]() Sv: Hva putte i matboksen?Er han glad i varmmat? Eldsta får med seg varmmat i mattermos ca en gang i uka, og elsker det. Det går stort sett i pastaretter og supper eller andre middagsrester.
![]() |
#12 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva putte i matboksen?Brødskiver her. Med ovnsbakt postei av ett eller annet slag, skinkeost, prim, skinke og/eller ost. Og gulrot eller kålrot i gladpack. :enkel: Oppskåret frukt blir ofte brun og hele frukter får brune flekker, sier ungene (de er litt kresne på sånt) derfor foretrekker de grønnsaker. Pizzasnurrer og sånt er unntaksvis, de blir jo spist opp her i huset før jeg får lagt noen i frysen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
koko
|
![]() Sv: Hva putte i matboksen?Her er det ikke verdt å prøve seg med noe gøy, ungen blir helt satt ut av det. Men jeg har prøvd å få henne til å like eplebåter med litt kanel, det er veldig godt når det har ligger og trekt smak en stund. (Joda, hun liker det men skal ikke spise det hør hun blir større sier hun.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva putte i matboksen?Her er det for tiden skiver, oppkuttet grønnsaker (agurk, gulerotstaver, snackpaprika), oppdelt eplebåter, pære, rosiner eller mandler. Har og brukt store fiskekaker og kuttet opp med pepperkakerformer, stas. Grove pizzasnurrer som tiner i matboksen.
![]() |
#17 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hva putte i matboksen?Pizzapiroger, minipizzaer(ha deig i muffinsbrett og ha i grønnsaker, skinke og ost). Matmuffins, skinkeruller og osteruller, kjøttboller, fiskekakebiter, fiskepudding.
![]() |
#18 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva putte i matboksen?Det går mest i brødmat her. Litt variasjon må vi ha. Jeg har laget opp en bunke grove vafler og lagt i fryseren. Tar ut litt derfra om morgenen. De små ostene med rød voks er også populære. Noen mandler eller litt roser hender det jeg putter oppi. Det samme med oliven, vi har små bokser til det.
![]() |
#19 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Skjønner jeg har litt å gå på, her er det verken roser, duk eller levende lys i matpakka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Roser er ganske enkelt, altså. Jeg spikker raskt en slik før frokost.
![]() |
|
|