|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Barbie som rollemodellhttp://www.adressa.no/nyheter/utenri...cle7579133.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Barbie som rollemodellNei, aldri vært noe rollemodell for meg heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barbie som rollemodellBerre ei dokke, som snakka riksmål. Dialekta mi frå Hardanger passa liksom ikkje inn i stilen.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Barbie som rollemodellJeg lekte mor og far og unge med Barbie, Ken og Skipper. Hun var ingen rollemodell, kun et verktøy for familielek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Barbie som rollemodellBare en dukke. Hadde mange, og store familierdramaer. Tror jeg var litt inspirert av Dynastiet og Falcon Crest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Barbie som rollemodell
Åh, der var jeg også.
![]() |
![]() |
#11 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Der var jeg også. Også likte jeg det lyse håret og de blå øynene. Mvh brunette med grønne øyne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Barbie som rollemodellFor meg var Barbie en uoppnåelig og ulovlig drøm. Jeg skulle ha naturlige leker, helst hjemmesydd/snekret og av naturmaterialer. Babie var alt jeg drømte om, og selvsagt det første jeg kastet meg over hos venninner.
![]() |
#13 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Barbie som rollemodellBare en dukke. Vi lekte stort sett at Barbie var pen og innbilsk. Vi gjorde Barbie tjukk ved hjelp av dopapir i klærne.
![]() |
#14 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Barbie som rollemodellBarbie var gøy. Den ene Barbien hadde stadig sex med sin Ken i den ene skuffen under sengen min. De andre Barbiene gikk på skolen, spiste pizza på ungdomsklubben og var utagerende lesbiske på gulvet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
WF: Isbjorn
![]() Sv: Barbie som rollemodellVi lekte mye med Barbie da vi var små. Innredet hus i senga, levde et "normalt" familieliv. Dukkene hadde sex, ble gravide, hadde harde fødsler, fikk søte babyer som de trillet rundt med osv. Ei venninne hadde "alt" av utstyr til dukkene: Barbiehus, hest, kjøkken med fullt av utstyr, bil, seng osv. Men, noen rollemodell var de ikke. Vi snakket aldri om at vi ville være som dem, de var kun et redskap i fantasifull rollelek.
![]() |
#16 |
Pauset
![]() Sv: Barbie som rollemodellJa Barbie og Ken ble plassert for å 'lage baby' med jevne mellomrom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
![]() Sv: Barbie som rollemodellUt fra mine egne erfaringer med dukkene og det dere skriver er det vanskelig å forstå at denne dukken er et kroppsideal for unge jenter, og at hun fører til spiseforstyrrelser og kroppsfiksering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
![]() Sv: Barbie som rollemodellJeg tror ekte mennesker - mødre/jevnaldrende/annen familie er de største 'ødeleggerne' for synet på kropp og forhold til mat - ikke dukker i tidlig skolealder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() |
#20 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Barbie som rollemodellBarbie var for meg noe som knapt var verdt å leke med. Har aldri eid ei Barbiedukke som var min. Jeg prøvde meg på å leke litt med de to som søstrene mine hadde, men fant aldri gleden.
![]() |
|
|