|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Nå blir det spennende tider på hotell for valgvinnerne fremover, og alle partiene kommer vel til bordet med sine "non-negotiables" og sine hjertesaker og sine "der kan vi vel gi oss"-saker.
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Jeg håper at V og KrF demper privatiserings- og konkurransetankegangen i eldreomsorgen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Jeg håper håper Krf kjører på når det kommer til bistand og innvandringspolitikk! Det er kanskje det jeg krysser fingrene mest for i denne konstellasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Jeg håper mye av det samme som deg. I tillegg håper jeg V kjører hardt i miljøspørsmål, der er både H og FRP sinker.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Jeg håper virkelig intenst at Venstre får gjennomslag for sin miljøpolitikk og skolepolitikk. Og forskning. Og rusomsorg. Og i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nærmer seg
|
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?
Jeg og.
![]() |
#8 |
Fartsfantom
|
Kunne ikke vært mer enig! Spesielt miljøpolitikk, skolepolitikk (fjerne tidstyver o.l.), forskning, kultur, rusomsorg, innvandringspolitikk, ja egentlig hele politikken sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Jeg håper at V og KRF kjører den grønne linjen og fokuset på ny og bærekraftig teknologi. Vi må investere i våre barns fremtid på en annen måte enn det som gjøres nå.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Jeg frykter og tror at distrikts og landbrukspolitikken blir lidende. Som et av de første områdene man vil merke endring tror jeg. Så frykter jeg endringer knyttet til arbeidslivsbestemmelser, foreldrepermisjon, sykelønn og sånn på sikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Angående arbeidslivsbestemmelser så håper jeg på en oppmykning i reglene for korttidsansettelser, spesielt for unge som skal inn på arbeidsmarkedet. Slik det er nå er det for risikabelt å ansette en som har falt ut av skolen til noe som helst.
![]() |
#12 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Jeg håper på kommunesammenslåing. Mange små kommuner har ikke kapasitet og kompetanse til å levere god kvalitet f.eks. i forhold til skole. Mange kommuner har ikke en gang kapasitet til å sette seg inn i lovverket de har plikt til å forvalte. Land vi sammenligner oss med blir sjokkerte over å høre hvor mange skoleeiere dette lille landet har.
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Jah! Og der tror jeg faktisk det må overstyring til. Jeg kommer fra et distrikt der det åpenbart bør slås sammen kommuner, men der lokale og ganske underlige hensyn gjør at det ikke blir gjort. En av kommunene der har en helt umulig økonomisk situasjon, for eksempel, fordi de hadde skikkelig uflaks i HVPU-reformen og bruker store deler av budsjettet sitt på noen veldig, veldig tunge brukere uten å få dette tilstrekkelig kompensert. Så ingen av kommunene vil være sammen med DEM, og da vil heller ikke de andre snakke om sammenslåing, for da vil den halvkonkurse kommunen antagelig også ryke med i samme slengen.
![]() |
#16 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Eller kanskje justisminister siden de vil satse på politi og at forsvaret skal bistå politiet?
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Snuppa håper veldig at Høyre ikke får gjennomslag for innføring av karakterer fra 5. klasse. Hun går i 3. nå, og vil være første eller andre året de forsøker slikt for "småttisene".
![]() |
![]() |
#20 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Er det noen som har en liste over ministerpostene? Hadde vært artig å gjette hvem som kom hvor. :-D
![]() |
|
|