|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Hvilken regjering håper dere på nå?Jeg hopper litt fra fot til fot, kjenner jeg. Jeg er redd for hva som går tapt i sluket med et Venstre som må kompromisse på store områder for å få sitte i regjering. Jeg tenker at om de sitter på vippen så vil de kunne få stor uttelling i viktige enkeltsaker. Men om de får sitte i regjering så vil de få fire år på seg til å hamre ut en ganske solid politikk på kjerneområder om de får de riktige departementene. Jeg er for eksempel EKSTREMT sugen på å se Venstre i et kunnskaps/utdanningsdepartement. Det gir helt andre muligheter for dyp påvirking enn å drive og stemme i enkeltsaker. Men da vil de også ha måttet kompromisse og binde seg til masten på andre, også viktige saker.
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?Jeg håper på KrF og ventstre sammen innenfor eller utenfor. Jeg vet ikke helt om jeg håper at de blir innenfor eller utenfor.
![]() |
#4 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?Jeg håper fremdeles dette er en kjip drøm, og at jeg snart skal våkne til fire nye år med Jens & co. Dersom det ikke skjer, så håper jeg på Krf og V utenfor, slik at H, og mest av alt Frp, virkelig skal få slite med luftige løfter, og også med å få gjennomslag for mange av disse i Stortinget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?
Jepp.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Slumrende Ullteppe
|
Noe slikt, ja.
![]() |
#8 |
Viser tenner
|
Amen!
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?Jeg leste en tweet her i går som var ganske betegnende:
Jah.
![]() |
#10 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?Jeg håper for miljøets del at Venstre får innpass i regjeringskontorene. Sånn ellers er dette veldig pest eller kolera-problematikk for meg. Frp i regjering.
![]() |
#11 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?Jeg håper på en regjering med minst mulig Frp-innflytelse, dvs. en ren sentrumsregjering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
Det ville vært tidenes brudd på et valgløfte.
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ja, jeg håper jo aller helst å slippe FrP i regjering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?Eg vil ha minst mulig FrP og håpar at V og KrF går i regjering. Men eg trur det blir reint H/FrP. Elles er eg glad for regjeringsskiftet, men skulle ønske at sentrum hadde fått meir stemmer. Det er svært vanskeleg å få til borgarleg regjering utan FrP, all den tid dei er så store. For V å samarbeide med Ap verkar urealistisk. Dei tenker system og menneske på svært ulike måtar.
![]() |
#16 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?Kan legge til at H, KrF og V er min draum også, men det er usannsynlig. Dessutan vil jo FrP stoppe alt ved å stemme ned forslaga. Kun ved å ha FrP i regjering kan ein binde dei til vedtak dei egentlig ikkje er einige i.
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?Det forbauser meg stadig hvor lite venstresiden ser forskjellene mellom sentrum-høyre og Ap. Forskjellene er enorme, altså. Virkelig.
![]() |
#18 |
maler
|
For meg som befinner meg sånn ca i sentrum ser jeg likheter både til høyre og venstre på ulike områder, litt avhengig av hvilken del av politikken man ser på og finner viktigst. Det er ikke uten grunn at det er ganske mange ap-venstre-vaklevelgere.
![]() |
#19 |
Er frisk!
|
Signerer. Stemte V i år og har alltid stemt Ap tidligere. Jada, ideologien er ulik, men i mange viktige saker for meg er de ganske like. Nå regnet jeg med borgerlig flertall og bestemte meg for å bruke stemmen min for å styrke sentrum i den koalisjonen - siden V altså er spiselige for meg. Høyre og Frp er det derimot ikke.
![]() |
#20 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?Jeg beklager, men jeg synes det er litt rart. Jeg skjønner at det pragmatisk sett kanskje ser ganske nærme ut, men det ideologiske tankegodset er temmelig langt fra hverandre, synes jeg.
![]() |
|
|