|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Musikk i begravelse til humanetiker, f.eks. allsangDen første jeg tenker på er "Men går jag över ängarna" av Nils Ferlin, som ble sunget av Göran Fristorp i sin tid, og som Vamp har laget en norsk versjon av. Den passer fint i begravelser og har vel ikke religiøst innhold. Den er kanskje litt vanskelig til allsang, og passer seg best framført av en person (som kan synge), men nydelig er den i alle fall.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 19-11-13 kl 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Musikk i begravelse til humanetiker, f.eks. allsangJeg synes Björn Afzelius og Mikael Vie har mange fine sanger. (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: Musikk i begravelse til humanetiker, f.eks. allsangDin tanke er fri
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Musikk i begravelse til humanetiker, f.eks. allsangEg ser er vel en klassiker som også ikke-religiøse oftest aksepterer - selv om Eidsvåg regnes som en kristen artist av mange (og særlig da denne ble skrevet).
![]() |
#6 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Musikk i begravelse til humanetiker, f.eks. allsang"Tir n'a noir", Vamp. "Den fyrste song", der er det jo snakk om engel i ett av versene, sånn sett hint av religøs/kristen basis, men kan kanskje fungere likevel. "Gjev meg handa di, ven". "Danse mi vise, gråte min sang", Skjæraasen.
![]() |
#8 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Musikk i begravelse til humanetiker, f.eks. allsang"Gjev meg handa di" skulle jeg akkurat til å foreslå også.
![]() |
#9 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Musikk i begravelse til humanetiker, f.eks. allsangJeg ville ellers forsøkt å finne ut om det var sanger den avdøde hadde et spesielt forhold til.
![]() |
|
|