|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sannheten på bordetAv Niels Christian Geelmuyden |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sannheten på bordetKjenner noen som har lest den og det var mye skremmende informasjon. Nå visste hun nesten ikke hva hun skulle spise, så det var nesten så hun angret på at hun hadde lest den.
|
|
|
#3 |
|
Sv: Sannheten på bordet
hehe… det er det absolutt - men forhåpentligvis øker det bevisstheten i det å spise naturlig mat så godt man klarer. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Hva legger du i "naturlig mat"?
|
|
|
|
#5 |
|
This is normal!
|
Jeg har ikke lest boken, men jeg har lest en del om den og bakgrunnen til forfatteren. Ut fra det jeg vet, synes jeg det første spørsmålet man bør stille seg er om det som står i boken stemmer. Og jeg tror som Blondie at mye av dette er feilslutninger og skremselspropaganda. I Norge er det stor åpenhet om hvordan mat blir produsert. Mattilsynet er ikke ute etter å lage regler som gjør at nordmenn forgiftes. Tvert imot.
|
|
|
|
#6 |
|
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk for lenke! Det var absolutt verdt å lese. Forfatteren har sin agenda, men i slike spørsmål er det mest fornuftig å lytte til de som faktisk har ekspertise på området. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Synes ikke det var så bra svar fra mattilsynet egentlig, men fint å lese. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Vet du , Nip - dette er et velment råd. Jeg tenker at du ville hatt glede av å lese lit mer om kildekritikk og hvordan man forsker og hvordan man leser forskningsresultater. .Noen ganger når du skriver her på FP, så virker det som om du tror at det er en slags konspurasjorisk greie som foregår i forhold til folks helse - at vi utsettes for grusomme ting som setter helsen vår i fare og at "noen" holder viktig informasjon hemmelig for oss. Hvis du lærer deg mer om hvordan man forsker og hvordan man leser forskningslitteratur for å finne infoprmasjonen man er ute etter, vile du ikke bli så engstelig for maten vi har tilgang på her i landet, tror jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skulle gjerne lest Geelmuydens kronikk som denne var svar på, noen som har linken?
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Her er den:
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() |
Sv: Sannheten på bordetHer får vi ikke tak i noe som helst av "dårligere" oksekjøtt enn mørbrad, og det er ikke alltid de har det heller. Hele høner er ikke og oppdrive. Reinkjøtt har vi i bøtter og spann da! Har vurdert og bestille hele lam, men siden vi er en voksen og to barn må jeg evt finne noen og dele med. Regner med at tilbudet står godt til etterspørselen! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
ctrl+z
|
Sv: Sannheten på bordetHar ikke lest boken, men det er fordi jeg generelt synes Geelmuyden ødelegger for sitt eget budskap med skremselspropaganda og paranoide konspirasjonsteorier. Synd egentlig, for grunntanken er interessant nok.
|
|
|
#15 |
|
can-jur
|
Sv: Sannheten på bordetJeg har ikke lest hele boken, men er godt kjent med innholdet.
|
|
|
|
#16 |
|
Ja, den er helt klart litt voldsom den boken, jeg synes den er spennende selvom den er ekstrem - sånn sett så treffer den nok litt feil publikum, fordi de som leser den er vel de som alt er ganske enige med han, hehe… |
|
|
|
|
|
#17 |
|
can-jur
|
Sv: Sannheten på bordetDet er mye som er galt i måten vi produserer og forbruker maten vår på.
|
|
|
|
#18 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sannheten på bordetSlike bøker skal jeg -aldri- lese. ALDRI.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Sannheten på bordetHar ikke lest boka og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Men jeg hørte han på radio i debatt med en eller annen fra matttilsynet, og jeg har lest flere omtaler av boka. Jeg synes han setter fokus på noe uhyre viktig, og noe som ihvertfall engasjerer meg veldig. Av det jeg har fått med meg er jeg enig i noe, mens andre ting mener jeg er tullball (utfra det jeg har funnet av dokumentasjon). |
|
|
|
#20 |
|
This is normal!
|
At han er lidenskapelig interessert betyr jo ikke at det han skriver nødvendigvis stemmer, og det å drive med feilinformasjon synes jeg ikke på noen måte er flott.
|
|
![]() |
|
|