Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Om småbarn og klær

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-13, 00:11   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Om småbarn og klær

Så denne artikkelen, og ble litt smårystet. Har aldri opplevd lignende selv, og ble faktisk overrasket. I årenes løp har ikke tanken slått meg at de burde grise og leke i dyrere klær. Fornuftige uteklær ja, og varme/praktiske klær. Men bare for å vise dem fram?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10145131

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 00:13   #2
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om småbarn og klær

Fjernt fra min verden. Om jeg hadde slike venner som gjorde at jeg følte meg presset til å kjøpe dyre merkeklær jeg ikke egentlig hadde råd til, så hadde jeg droppet de vennene og klart meg helt fint uten!

Gammel 24-11-13, 00:17   #3
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Fjernt fra min verden. Om jeg hadde slike venner som gjorde at jeg følte meg presset til å kjøpe dyre merkeklær jeg ikke egentlig hadde råd til, så hadde jeg droppet de vennene og klart meg helt fint uten!

Ja jeg tenkte også sånn. Da var de så 'snevre' at vi nok ikke kunne ha noe særlig til felles.

Problemet i denne saken var vel dog også at mor gjerne ville vært som vennene.

Gammel 24-11-13, 00:22   #4
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Ja jeg tenkte også sånn. Da var de så 'snevre' at vi nok ikke kunne ha noe særlig til felles.

Problemet i denne saken var vel dog også at mor gjerne ville vært som vennene.

Jeg har venner som bor i hus til mer enn det doble av hva mitt er verdt, de har to biler som til sammen er verdt ca en million mer enn min, de har dyre vaner når det gjelder klær og reiser, men de har også lønn som tilsvarer dette. Jeg ønsker ikke å bytte mitt liv med deres, jeg vil ikke ha deres ekstreme jobbhverdag med lange reiser, sene kvelder og lite samliv, og jeg bryr meg overhodet ikke om jakka kostet 50 kr eller 5000 så lenge den holder ungen varm. Og så lenge de ikke ser ned på oss av den grunn så er vi gode venner og alt er vel. Den dagen jeg ville følt meg underlegen eller de viser seg overlegne så er vennskapet over.

Gammel 24-11-13, 10:04   #5
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Jeg har venner som bor i hus til mer enn det doble av hva mitt er verdt, de har to biler som til sammen er verdt ca en million mer enn min, de har dyre vaner når det gjelder klær og reiser, men de har også lønn som tilsvarer dette. Jeg ønsker ikke å bytte mitt liv med deres, jeg vil ikke ha deres ekstreme jobbhverdag med lange reiser, sene kvelder og lite samliv, og jeg bryr meg overhodet ikke om jakka kostet 50 kr eller 5000 så lenge den holder ungen varm. Og så lenge de ikke ser ned på oss av den grunn så er vi gode venner og alt er vel. Den dagen jeg ville følt meg underlegen eller de viser seg overlegne så er vennskapet over.

Signerer. Selv om jeg faktisk jobber like mye i antall timer som dem, slipper jeg reisene.

Generelt bryr jeg meg ikke det spøtt om klær, mote, penger, osv - venner er venner av helt andre grunner enn dette.

Gammel 24-11-13, 00:18   #6
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

For noe tøv! Barn blir ikke lykkelige av dyre klær!

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 00:25   #7
Dronningen
Pauset

Standard

Gjensidig respekt og forståelse er fundamentalt ja. Selv snakker jeg fint lite om klær, hva ting koster og prioriteringer med venner. Det er liksom ikke greia.

Gammel 24-11-13, 00:52   #8
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Har aldri følt noe sånn press, men nå er heller ingen i nær omgangskrets opptatt av merkeklær. Det hadde vel heller blitt sett ned på egentlig. Vi kjøper stort sett bare klær fra billigkjedene, med unntak av yttertøy (der går vi ett hakk opp, til f.eks polarn o pyret som jeg er veldig fornøyd med).

Men jeg skjønner at hvis man bor veldig "fint" og så og si alle er merkebevisste, at dette kan være vanskelig. Men da snakker jeg ikke om for foreldrene, men for barna, det å skille seg ut. Det gjelder jo uansett ikke så små barn som det ble linket til i artikkelen.

Gammel 25-11-13, 10:11   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Har aldri følt noe sånn press, men nå er heller ingen i nær omgangskrets opptatt av merkeklær. Det hadde vel heller blitt sett ned på egentlig. Vi kjøper stort sett bare klær fra billigkjedene, med unntak av yttertøy (der går vi ett hakk opp, til f.eks polarn o pyret som jeg er veldig fornøyd med).

Men jeg skjønner at hvis man bor veldig "fint" og så og si alle er merkebevisste, at dette kan være vanskelig. Men da snakker jeg ikke om for foreldrene, men for barna, det å skille seg ut. Det gjelder jo uansett ikke så små barn som det ble linket til i artikkelen.

Vi bor relativt "fint" og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har merket noe merkepress, og barna mine sier det samme. Vi har venner og bekjente som er som oss (blanding av brukt, arvet, H&M og kvalitet i yttertøy og sko), andre som blander dyrt og billig, og noen som bare kjøper "merkeklær". Jeg og mine opplever ikke noe press rundt dette.

Damen i artikkelen bor i Nittedal, liksom. Kjempefint sted, men "fint" er det virkelig ikke.

Jeg tror som Tallulah at press rundt dette oppstår mer i ganske ukritiske miljøer med lav utdanning og ikke stor grad av refleksjon. Og de finner man vel i lommer overalt.

Gammel 25-11-13, 10:44   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror som Tallulah at press rundt dette oppstår mer i ganske ukritiske miljøer med lav utdanning og ikke stor grad av refleksjon. Og de finner man vel i lommer overalt.

Jeg og.

Og jammen kommer det enda en bekreftelse på akkurat det.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 10:45   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Ofte er vel dette snakk om å rettferdiggjøre deres egne valg, men det kan føles som om man bortimot forsømmer ungene når man kler dem i ytteklær med lavere vannsøyle enn 10000.

Eller hvis man, gud forby!, velger vanlig regntøy framfor teknisk skalltøy.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 01:20   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Fullstending fjernt fra hvordan vi også har det. Når vi snakker om klær blant venner så går det på funksjon, f.eks. holder skoene tett, hvilken egenskaper har jakken, er dressen slitesterk. Vi betaler gjerne mer for klær som har god funksjon - men altså, ikke kun selve merket. Det går kaldt nedover ryggen på meg når jeg leser utsagn som dette i artikkelen:

Sitat:

En gang ble jeg spurt om hvor jeg hadde kjøpt klærne datteren min hadde på seg. Da jeg svarte Hennes & Mauritz ble det helt stille.

Hvordan samfunn lever vi i? Hvorfor trenger man en jakke til 5000,-? Hva ønsker man å oppnå ved å kjøpe dyre klær til barna?

Jeg har lest i flere artikler i denne "serien" at de som kjøper dyre merkeklær til sine barn hevder at kvaliteten er så utrolig mye bedre, så det svarer seg. Vel, er det bare jeg som erfarer at disse plaggene skal vaskes på 30 grader - enkelte faktisk også håndvask?! Joda, jeg har kjøpt noen dyre klær til barna - på salg vel og merke. Men altså, disse holder seg ikke bedre enn andre, rimeligere merker. Det er min erfaring. Og hva gjør man når barnet får masse grønske på buksen, ketchup på skjorten og banan og tran på bodyen? Sender de barna i bhg med Chanel body til 1000,- på tomatsuppedagen liksom?! Får barna leke fritt i disse eksklusive plaggene?!

En annen ting jeg stusser litt over at det kun virker som det er unge foreldre (type 20-25 år) som står frem som merkeklær-foreldre. Er det tilfeldig? Det har jo vært mye snakk om den gerasjon og at de har hatt det så altfor lett, med foreldre som har kjøpt og betalt så mangt for dem. Og nå skal det være en menneskerett å ha dunjakke til poden til 5000,-?

Vi er en smule bekymret for fremtiden for våre barn. Ungdomsskolen barna skal begynne på er kjent som verstingskole når det kommer til must have's på merkefronten. Jeg kjenner jeg gruer meg. Gruer meg fordi tidlig tenår er en tøff tid, hvor det er vanskelig å motstå gruppepress. Man vil så gjerne passe inn. Men Canada Goose jakker til 8000,- er bare ikke ok - synes vi foreldre. Ikke fordi vi ikke kan kjøpe det, men fordi det ikke henger på greip. Hvilke verdier ønsker vi at våre barn skal ha?! Skaper vi gode, selvstendige individer som skal ha et sunt forhold til økonomi hvis vi sier det er greit med Burberry, Prada og whatnot?! Vokser de ikke da opp og tror at dette er ja, en menneskerett?!

Som dere skjønner - jeg er rystet, betenkt og fortvilet. Hvor skal dette ende?!

Gammel 24-11-13, 01:40   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg er glad for å ha en vennekrets hvor dette er fjernt for oss alle. Og ja, vi har venner som tjener mer enn hva mannen min og jeg noensinne kan drømme om, og som sitter i villaer vi måtte vinne i lotto for i det heletatt ha råd til å drømme om. Venner som likte seg så godt på Gran Canaria i mai, så de bestilte likegjerne en tur dit i oktober og, ja for i juli skulle de jo til Frankrike som vanlig...

... Venner som ikke har en eneste økonomisk bekymring - og hva kler de ungene i? Klær fra Hennes og Maurits og Lindex, de som oss, ungene skal jo leike i klærne og slite dem ut.

Jeg begriper ikke hva det er med folk som kjøper klær i fleretusenkronersklassen til små unger - jeg skjønner det bare ikke.

Gammel 24-11-13, 01:51   #14
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Fjernt fra min verden også.
Og kvalitetsargumentet? Give me a break... Små barn bruker ikke klær lenge nok til at du vil merke noen forskjell. Det er ikke akkurat sånn at du kjøper en body i str 62 for at den skal brukes jevnlig i 10 år.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 08:16   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det kan være et sterkere press på slikt hos unge, kanskje ikke så utdannede foreldre. :fordomsfull:

Jeg ser overhodet ikke vitsen. Jeg kan være villig til å legge mer penger i klær som er produsert fairtrade og bærekraftig, og som er unike. Barneklær fra Burberry og Chanel er like masseproduserte og lite unike som de store kjedenes. Og de er virkelig ikke i bedre kvalitet heller.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 08:28   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den der H&M-kommentaren er jo så fjern at jeg nesten har problemer med å tro på den.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 08:46   #17
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Den der H&M-kommentaren er jo så fjern at jeg nesten har problemer med å tro på den.

Jeg har også vanskelig for å tro dette.

I mange tilfeller tror jeg foreldre bruker gruppepress-argumentet for å legitimere eget handlemønster, at det i grunn og bunn er dem som ønsker seg disse dyre klærne til barna sine. Uansett hvordan man snur og vender på det så er dyre klær til barna (og seg selv) en måte å vise at man har penger på. Og det er selvsagt mange mennesker interessert i å gjøre.

Just for the record så snakker jeg ikke om dyre og praktiske ytterplagg og sko, men Burberry-bodyer, CG jakker til åtteåringen osv osv.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 08:39   #18
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror det kan være et sterkere press på slikt hos unge, kanskje ikke så utdannede foreldre. :fordomsfull:

Jeg tror det kan eksistere overalt, men ofte i mer sofistikerte former. Fokuset blir da på at det bare er visse merker som inneholder visse kvaliteter, og at det er de merkene man gjerne vil at barna skal bli sett i.

Det er jo masse snakk om hva som er bra og ikke bra ytterklær her inne. Og klart, noe av det har med kvalitet å gjøre. Men dersom man hadde kjøpt Europris sin vinterdress i årevis, fordi den hadde riktig prisklasse og fungerte godt nok for sitt barn, så ville man kanskje ikke flagget det like høyt her inne. I motsetning til om man hadde kjøpt POP eller Isbjørnen.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 08:50   #19
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Jeg tror det kan eksistere overalt, men ofte i mer sofistikerte former. Fokuset blir da på at det bare er visse merker som inneholder visse kvaliteter, og at det er de merkene man gjerne vil at barna skal bli sett i.

Det er jo masse snakk om hva som er bra og ikke bra ytterklær her inne. Og klart, noe av det har med kvalitet å gjøre. Men dersom man hadde kjøpt Europris sin vinterdress i årevis, fordi den hadde riktig prisklasse og fungerte godt nok for sitt barn, så ville man kanskje ikke flagget det like høyt her inne. I motsetning til om man hadde kjøpt POP eller Isbjørnen.

Det er jeg enig i! Det er ikke helt uvanlig å kamuflere ønsket om å flashe merker/penger bak tekniske egenskaper og passform. Jeg tror kanskje det handler litt om modenhet som forelder også? For egen del har jeg hvertfall blitt betydelig mer avslappet med tanke på både merker og testresultater etter hvert som ungene blir større.

Gammel 24-11-13, 09:25   #20
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jakke til 5000, luer til 1500 osv er helt uaktuelt å kjøpe, skal han ha det så får han spare selv.Jeg så en artikkel hvor foreldrene forsvarte merkeklær med at de ikke ville la ungene se helt gal ut, derfor kjøpte de ikke kjedeklær. For kjedebutikker hadde bare klær med store trykk som biler, fly og figurer.

Rundt her ser det ut som om det er større press på jenteforeldre, det er mye like klær på de "populære" jentene.
Poden har en salig blanding av levis, cubus, reflex, isbjørn osv, det er det samme som jeg ser på de andre guttene.Han har vel ikke noe av de merkene som er nevnt i artiklene rundtomkring som parajumpers, gant, burberry.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.