|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Å arve i "feil" fargeJeg er ikke på utkikk etter hva som er politisk korrekt, men hva dere faktisk gjennomfører.
|
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å arve i "feil" fargeJeg har to jenter, så har ikke erfaring selv, men om minste hadde vært gutt hadde jeg latt han arve både rosa og lilla om han ønsket det selv. Samtidig hadde nok lista vært litt lavere enn ellers for å kjøpe nytt, hvis det kom ønske om det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Å arve i "feil" fargeMinstemann på 3,5 nekter helt og totalt gå med "jentefarger" Det blir fullstendig krise og meltdown om vi forsøker å få på han noe rosa eller lilla. Ergo kan han ikke arve stort etter jålesøster.
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Å arve i "feil" fargeNå har jeg motsatt kjønnsrekkefølge, men vi har selvsagt arvet ned blått utstyr til lillesøster. Og da storebror valgte rosa hjelm, fikk han så klart det. Den har lillesøster også vært fornøyd med.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Å arve i "feil" fargeSki hadde jeg nok ikke brydd meg så hardt om, men en veldig utpreget jentejakke hadde jeg muligens ikke latt passere til skolebruk. Men jeg synes det handler mer om snitt enn farge.
|
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Å arve i "feil" farge
Kort oppsummert kan jeg si at det er slik jeg opererer også. Farge er uvesentlig, innsvingede "jente-jakker" synes jeg ser litt pussig ut på guttungen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Å arve i "feil" fargeJeg ville ikke lagt opp til at Poden "måtte" arvet typiske jentesaker, men hvis han ville arve, så hadde han selvsagt fått det.
|
|
|
#8 |
|
i tåkeheimen
|
Sånn er det her også. Mellombror har arvet litt av hvert fra storesøster, og inntil en viss alder gjorde det ham ingenting om det var "jentete". Minstemann "ælske lilla", og valgte seg lilla vintersko, som stadig forbyttes med et par jenter i barnehagen som har like. Han kledde seg også ut som prinsesse på karneval i fjor, etter eget ønske.
|
|
|
#10 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Å arve i "feil" fargeJeg har to jenter og to yngre gutter. Kjøper ofte typisk arvbare ting i nøytral farge og look. Gutta mine går også i en del arvet jentetøy, og har så langt være helt fornøyde med det. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jakka han går i er i mørk lilla, og ikke særlig feminin i snittet. Den har et hjerte inni foret, men den ser ikke særlig jentete ut. Men jeg har tenkt litt på det, altså.
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Å arve i "feil" fargeJeg hadde gjort som du. Mine gutter arver litt med jentefarger. Det går bra ca ut førsteklasse er min erfaring. Etter det blir det ikke godtatt og det er i tillegg jentete i formen. Ulltøy farges. Men nå er lilla og rosa aksepterte farger hos mine gutter, spørsmålet er mer om det er typiske jenteplagg eller ikke. Nøytrale knallfargede votter aksepteres glatt, mens hvis det er snakk om pusete skjerf med sommerfuglmønster hadde de vridd seg i vemmelse. Om du skjønner.
|
|
|
#13 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Å arve i "feil" fargeHadde gutten selv onsker og følt seg komfortabel med å gå med klær i "jentefarger," og vært typen som klarte feie av eventuelle dumme kommentarer med et "se hvor det bryr meg," så hadde jeg ikke lagt meg opp i farge på arvetøy/-utstyr.
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Det var omtrent det jeg tenkte også.
|
|
|
#15 |
|
Klar
|
Sv: Å arve i "feil" fargeVi har samme problemstilling i heimen. Lillebror arver foreløpig det meste. (Men heldigvis for ham passet ikke den sjokkrosa vinterdressen fra snuppas første vinter |
|
|
|
|
|
#16 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Å arve i "feil" fargeHar jo bare jenter jeg, og de har ingen å arve av heller, men jeg kan godt finne på å kjøpe klær i "guttefarger". Har fått spørsmål en del ganger om det er to gutter eller en gutt og en jente jeg har.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å arve i "feil" fargeJeg skulle gjerne latt frøkna arve noe av eldstemann, av det som ikke er nøytrale farger. Men til tross for at hun bare er 2,5 år, er hun klinkende klar på at alt som er grønt og blått er uaktuelt. Da hun skulle legge seg nå, prøvde jeg å ta på henne et par grønne sokker. "Xxxx sin!!!" var beskjeden.
|
|
|
#18 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Å arve i "feil" fargeVi har jo motsatt arverekkefølge, og det er litt enklere. Jeg hadde ikke kledt guttene mine i rosa eller lilla så fremt de ikke ønsket det selv, men jeg har ingen problemer med f.eks. blå dresser på jenter.
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Sv: Å arve i "feil" fargeLilla er det vel strengt tatt nesten flere gutter enn jenter som bruker rundt oss. I hvertfall hvis vi snakker mørk lilla. Samme med rød. Rosa er ennå mest jentefarge, men guttene bruker det glatt dersom det er et gutteplagg.
|
|
|
#20 |
|
geskjeftig
|
Sv: Å arve i "feil" fargeNå har jeg to gutter, men jeg ville nok vurdert å bytte typisk jentete arvetøy med noen andre. Eldstemann (5) liker godt "jentefarger", men vet at det blir ledd av i barnehagen, og vil derfor bare gå med det hjemme. Det ville jeg respektert.
|
![]() |
|
|